Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
tähän kyllä pakko puuttua sillä itse olen ollut sellaisessa käsityksessä että smith ei rassaa niin pahasti selkää. itsellä ei tosin mitään kovia sarjoja ole tullutkaan vielä mutta tuskin tuo selkä ainakaan vähemmän kipeäksi tulisi normaalissa kyykyssä jossa painot rassaavat oikeastaan selkään.Tomppa85 sanoi:Älä hyvä ihminen tee smithillä kyykkyä. Itse olen tehnyt tasan 2 kertaa smithillä kovaa sarjaa kyykkyä ja molemmilla kerroilla ristiselkä aivan paskana seuraavan viikon.
Olen myös lukenut Pakkikselta, että muilla olisi ollut vastaavia ongelmia. Myöskään normi kyykyn tekniikkaa ajatellen tuollainen "taakse nojaaminen" ei varmaankaan auta.
huumor sanoi:tähän kyllä pakko puuttua sillä itse olen ollut sellaisessa käsityksessä että smith ei rassaa niin pahasti selkää.
Gillyanne sanoi:Totta on toki se, että kyykky ei ole mikään maailman helpoin liike, joten painojen käytön suhteen kannattaa tosiaankin olla alkuun hyvinkin maltillinen ja panostaa tekniikan opetteluun.
Riippuu.MKM sanoi:Maastanosto on liikkeiden kuningas, mutta kyykky - ja nimenomaan vapailla painoilla tehtynä - on hyvä kakkonen. Valmennustiede tietää, että useampien lihasryhmien toimiessa samanaikaisesti yksittäiset lihasryhmät työskentelevät kovemmin.
Entä sitten?Kokokehoefekti ryöpyttää hormoneja vereen.
Hyvin sanottu.Willie sanoi:Prässi ja kyykky ovat eri liikkeitä, eli niiden tehoja ja painoja ei voi vertailla keskenään, ei ainakaan suoraan. Liikkeiden keskinäinen paremmuus riippuu aivan siitä mitä lihasta ja millaista voimaa halutaan kehittää, sekä tietenkin tekijän henkilökohtaisista ominaisuuksista. Prässissä käytettävät painot ovat kuitenkin poikkeuksetta suurempia kuin kyykätessä ja prässin telineen eli kelkan paino riippuu täysin prässin merkistä ja tyypistä. Älä tuijota painoja vielä vuosikausiin, ne ovat oleellisia vasta mikäli aiot kilpailla voimanostossa, painonnostossa tai voimamieskisoissa. Tuijota omaa kehitystäsi, se on tärkein mittari kisojen ulkopuolella.
Kuukkeli sanoi:Kyykky sopii kaikille hyvällä tekniikalla tehtynä, ja jokainen (paitsi jalaton, hehe) pystyy kehittämään tekniikan tarpeeksi hyväksi.
huumor sanoi:tähän kyllä pakko puuttua sillä itse olen ollut sellaisessa käsityksessä että smith ei rassaa niin pahasti selkää. itsellä ei tosin mitään kovia sarjoja ole tullutkaan vielä mutta tuskin tuo selkä ainakaan vähemmän kipeäksi tulisi normaalissa kyykyssä jossa painot rassaavat oikeastaan selkään.
EI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Axu sanoi:Tehtiinhän SJMV muuten polvet lukossa? ..
Kuukkeli sanoi:Kyykky sopii kaikille hyvällä tekniikalla tehtynä, ja jokainen (paitsi jalaton, hehe) pystyy kehittämään tekniikan tarpeeksi hyväksi.
Zam sanoi:En vain ole huomannut, että se ottaisi pakaroihin yhtään.
A) Asento on liian kapea.
B) Tekniikka ei ole kunnossa eli jalkojen takaosia ei käytetä (takareisiä, pakaroita ja persettä).
Salomaa sanoi:Jos kyykky ei ota pakaroihin on syy yleensä:
B) Tekniikka ei ole kunnossa eli jalkojen takaosia ei käytetä (takareisiä, pakaroita ja persettä).
Zam sanoi:Nii, ei ollu kompa. En vain ole huomannut, että se ottaisi pakaroihin yhtään..... Reidet kyllä huutaa hoosiannaa ;)