Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Olis kyllä mukava joskus kokeillaon aika kivaa reenailla terveenä.
sinänsä ei oo väliä, miten kukin kyykkii, ellei oll kisalavalla.
Mulla DHL huomenna tuomassa. Saksasta Hampurista lähti paketti ja Adidas Suomi Oy toimittajana. Kerron huomenna lisää jos DHL ei ryssi
Hyvä kenkä toi Powerlift 3.1, mulla löytyy ne ja vanhemmat 2-versiot, iso ero niissäkin...
? Pitäisi pistää 3.1 tilaukseen ja olen juuri arponut, uskallanko suoraan tilata saman 44-koon kuin vanhassa 2-mallissa vai pitäisikö yrittää päästä sovittamaan jonnekin...Sitten osaatkin varmaan kertoa, onko kakkosten ja kolmepisteykkösten kokomitoitus suunnilleen sama? Pitäisi pistää 3.1 tilaukseen ja olen juuri arponut, uskallanko suoraan tilata saman 44-koon kuin vanhassa 2-mallissa vai pitäisikö yrittää päästä sovittamaan jonnekin...
Toisessa ketjussa tuli puheeksi Rippertoen opettama kyykkytyyli ja sen tehokkuus.
Alussa oma kyykky kaatui eteen ja kaatuu vieläkin jos painoa pannaan liikaa.
Osasyynä kuulemma Rippertoen opettama tyyli.
Onko siis linkkejä/videoita vaihtoehtoiseen tehokkaampaan kyykkytekniikkaan?
Tuossa on riskinsä kun laskee prässissä pohjaan asti. Alaselkä pyöristyy. Meidän salilta vietiin yksi tyyppi lanssilla sairaalaan kun laski prässissä toistot pohjaan asti. Selkä pyöristy ja välilevy meni pahasti.Tuo on oikeastaan ihan lohdullinen ajatus. Olen totuttelemassa kyykkyyn pitkän tauon jälkeen ja minulle luonteva syvyys tuntuu olevan sellainen 90 asteen polvikulma. Ilman tankoa jalkojen liikkuvuuden puolesta onnistuu sellainen ass to grass, mutta jo tyhjäkin tanko tekee sen, ettei tunnu luontevalta mennä syvemmälle.
Käsien huono liikkuvuus taaksepäin saattaa vaikuttaa asiaan: en pysty/ylety laskemaan tankoa kovin paljoa niskaa alemmas ja tuntuu että jos menisin syvemmälle, niin painopisteen kanssa voisi tulla jotain ongelmia. Ehkä vain kuvittelen ja kyse on harjoituksen puutteesta.
Kun ajattelen niitä jalkojen voimantuottokulmia, joita käytännössä koen tarvitsevani esim. asioita nostaessa, kantaessa, työntäessä jne., niin ei minun senkään takia hirveän syvälle tarvitsisi kyykkäillä. Ajan kanssa taidan kuitenkin pienemmillä painoilla kokeilla mennä syvemmällekin.
Jalkaprässissä toisaalta tykkään ottaa melkein polvet rintaan ja ala-asennosta pieni dynaaminen pomppu tuntuu luontevalta. Sitä kautta tulee sitten noillakin nivelkulmilla harjoitusta.
Kaivelin vanhoja videoita ja tätä ketjuakin. Ohessa video toukokuulta 2018 jolloin opettelin Rippetoen tyylillä tekemään.
Hylkäsin sen koska kuulemma paska tyyli.
Näyttää toimivan mulle, ei ois pitäny aloittelijana sivuraiteille lähteä opettelemaan jotain muuta.
Toi kyykky on paljon parempi kuin mitä teen tänä päivänä. Imo.
mä en kyllä koskaan lähtisi jollekin ihmiselle luonnolliselta tuntuvaa liikerataa muokkaamaan kohti mekaanista ideaalia ihan vaan sen perusteella, että joku kyseenalaista pedagogista mainetta niittänyt jamppa jossakin videolla on saanu tungettua jonkun nenään palkokasvia. joidenkin mielestä rippetoe on typerys ihan vaan sen takia, "koska niin kuuluu ajatella". itellä ei oo sen metodeista juuri mielipidettä.