Yleensä enemmän kehonhallintaongelma tai siis tavallaan virheellinen "motor pattern".
Vinkkejä kehonhallinan lisäämiseen tai patternin korjaamiseen?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Yleensä enemmän kehonhallintaongelma tai siis tavallaan virheellinen "motor pattern".
Vinkkejä kehonhallinan lisäämiseen tai patternin korjaamiseen?
No siis mulla selkäranka pysyy ihan suorana mun omasta mielestä ettei ala pyöristymään tai mitään ja kaveritkin sanonut ettei käy niin. Mutta se loppu tulee vähän niinku jullena joo ( ei siis paljoa) ja alaselkä menee pumppiin. Voiko tämä siis olla vaarallista?
Mutta vain periaatteessa, jos siis halutaan maksimitulosta nostaa. Jos jullettamalla tulee eniten rautaa niin silloin se on optimaalisinta sen kannalta. Toki sitä kannattaa pyrkiä korjaamaan ettei mene julleksi, mutta ei sitä tarvitse tiukoissa nostoissa vältellä sen takia että se ei olisi optimaalista. Jos siis toisaankin selkä pysyy suorana eikä pyöristy. Jos pyöristyy niin silloin se pitää korjata kuntoon.
kyllä se sarja siihen loppuu jos jullena kyykky tulee ylös. kyykky kyykkynä ja julle omanaan.
sit vahvistetaan heikot kohdat(etureidet,keskikroppa..) et jaksetaan kyykätä aina vaan isompia rautoja tekniikan kärsimättä
jos tuota julle tekniikkaa jatkaa on nenä kohta alempana ku perse :wtf: ja luullaan et kyykätään syvältä
Se, kun ne viimeiset toistot tulee jullena, on oikeastaan jopa melko luonnollista ja riippuu kyykkytyylistä ja lihastasapainosta. Usein se johtuu ihan siitä, että etureisistä alkaa loppua puhti ja rasitusta siirretään takaosastolle. Silloinhan sä alhaalta lähtiessä tavallaan vaihdat asentoa liikuttamatta tankoa pystysuunnassa, eli perse nousee ylös, mutta tanko ei, jolloin polvet saadaan suorempaan ja etureisien työ helpottuu. Se tarvittava työ mikä otetaan etureisiltä pois, siirtyy sitten takaosastolle, pakaroille ja takareisille, kun sitä ruotoa aletaan suoristaan.No siis mulla selkäranka pysyy ihan suorana mun omasta mielestä ettei ala pyöristymään tai mitään ja kaveritkin sanonut ettei käy niin. Mutta se loppu tulee vähän niinku jullena joo ( ei siis paljoa) ja alaselkä menee pumppiin. Voiko tämä siis olla vaarallista?
Moronmoro. Kokeilin tossa piruuttani tota takakyykkyä pitkästä aikaa. Oon koittanu venytellä ja tehny sit etukyykkyä. Edistystä on vähä tullu. Tossa olis kuvaa siitä syvyydestä mihin tällä hetkellä pääsen. Paljoko vielä alemmas pitäs päästä? Ja miltä asento muuten näyttää? Selän yms.?![]()
Ihan hyvä hokipyllistys.
Ei välttämättä yhtään jos et ole aikeissa kisata voimanostossa. IMO kyykyt kannattaa jättää kyllä siihen syvyyteen mihin pääsee ilman lantion kääntymistä alle.Tossa olis kuvaa siitä syvyydestä mihin tällä hetkellä pääsen. Paljoko vielä alemmas pitäs päästä?
M_atti sanoi:kyllä kyykyt rouhitaan sieltä perse 10-15 cm lattiasta-syvyydestä
Ihan hyvä hokipyllistys. Jaksan aina ihmetellä miten perusterveet ihmiset ei PÄÄSE (SamppaVaa kirjoitti noin) syvemmälle? Mäkään en mikään yliliikkuva ole mutta kyllä kyykyt rouhitaan sieltä perse 10-15 cm lattiasta-syvyydestä. Voimanosto sitten erikseen jos sen tarkoituksella pysäyttää juuri vaadittuun syvyyteen, mutta kyllähän tuosta paljon syvemmälle pitäis PÄÄSTÄ.