Työnnä lantiota eteen. Jos keskittyy työntämään persettä ylös, niin käy juuri kuten IVa sanoi: etureidet supistuu ennen kuin ne ovat edes osallistuneet nostoon. Samalla takareiden pitenevät eli ne eivät todellakaan osallistu silloin. Mulla oli samaa ongelma joka johtui huonosta tekniikasta: oli väärä käsitys siitä mitä eri lihasten pitää kyykyssä tehdä. Nykyään kun keskityn työntämään lantiota eteenpäin, kyykyt nousevat paljon räjähtävämmin ylös.
Tämä olikin hyvää tietoa. Mulla tuntuu kyykky ottavan eniten etureisiin ja perseeseen ei juurikaan saa tuntumaa. Olen ajatellut tekeväni suurimman osan työtä etureisillä, mutta kyse saattaisikin olla tuosta, eli käytän niitä väärin ja väsytän ne siihen.
Kokeilin harjanvarren kanssa tuota lantion työntämistä eteen ja jo siinä tuntui että hanuri työskentelee enemmän. Lisäksi asento tuntui pystymmältä. Pitää kokeilla vielä tänään tuota salilla painojen kanssa vaikkei kyykky ohjelmassa olekaan.
Muihin kommentteihin: Jalat mulla itse asiassa yleensä on leveämmällä. Ovat lipuneet vähitellen lähemmäs toisiaan ne. Pitää kiinnittää siihen huomiota.