Kaikki kyykkykysymykset

Meta title: 🔥 Kaikki kyykkykysymykset yksiin kansiin 🔥

Meta description: Räjäytä pohkeet ja pakarat uuteen leveliin! Tässä ketjussa puretaan jokainen kyykkyongelma, tekniikkapulma ja varustevinkki.

Mave aina ensiksi ennen kyykkyjä jos niin on pakko tehdä, tosin hyvä tapa se ei ole et ne molemmat pitää tunkea samaan treeniin. Ja varmaan jos itsekin tiedostat sen kireyden perseessä ja takareisissä niin niitä varmaan kandeis venytellä rankasti, myös lonkankoukistajia.

Mulla ainakin toimii etukyykky ennen mavea, mutta takakyykyn jälkeen takkuaa pahasti. Etukyykky menee kyllä myös maven jälkeen ihan jees.

Roger. Toivottavasti taas ei ole reidet liian hapoilla kyykyistä, irrotuksessa aika hyvin etureidet mukana.

Sitten kannattaa tosiaan miettiä sitä, että onko pakko tehdä ne samassa treenissä. Syö kuitenkin tehoja puolin ja toisin väkisinkin, mutta tosiaan etukyykky kyllä toimii jotenkuten maven kanssa samassa treenissä oman kokemuksen mukaan.

Ihan sama kummin päin periaatteessa. Jos on kuitenkin pakko laittaa kyykkyjä ja vetoja samaan treeniin niin minusta ensin mave ja sitten etukyykky on sellainen kombo missä nuo syö vähiten toisiltaan tehoja.

kyse on myös siitä, miksi noita tehdään. onko etukyykky on vain apuliike vedolle ja takakyykylle tai onko kyykky erityisen huono suhteessa vetoon. sillon tietenkin kannattaa niiden suoritusjärjestyksiä modailla.

jos joskus meinais ihan kokeeks kisata ni kumpi mave on se "oikea", normaali vai sumo? Onkos tyhmä idea jos tekis vuoroviikoin tavallisen ja sumon?

eipä sitä kenenkään kohdalla voi suoraan sanoa kumpi on parempi kellekin. kokeile ja kato kummassa tulokset nousee paremmin. joka tapauksessa perinteistä kannattaa tehdä ihan yleisliikkeenä selälle.

perinteistä mä oon aina tehnykki ja mun mielestä oiein hyvä liike koko kropalle, mut kiinostais tota sumoakin koklata. Pikkupainojahan noi mul vielä on mut en oo vetäny ku kerran tänä vuonna joten aattelin nyt kattoo kummalla sitä sais enemmän malmia irti lattiasta. Plikos molemmat tyylit sallituja kisoissa? Mulla ei oo hajuakaan säännöistä..

on ne kummatkin sallittuja toki. pikkusarjoissa taitaa yleisimmin nousta enemmän rautaa sumolla, mutta isot pojat vetää perinteisellä. eipä tätäkään yleistää voi ja jotku käyttää kumpaakin, jos sattuu oleen esim. vammoja jne.

Olen tähän asti tehnyt mavea 3x10 sarjoja, mutta jostain luin että 6-sarjat on isoimpia mitä kannattaa tehdä. Onko näin ja jos on niin miksi? Pitäisikö siirty tekemään 3-4x6 esim.?

kyllä bodailuun voi pidempääkin sarjaa tehdä, mutta alaselkä tuppaa olemaan useimmilla hieman herkkää palautuun pidemmistä kovista sarjoista. kyllä niihinkin kuitenkin tottuu, mutta harvemmin se tuo kuitenkaan vastaavaa hyötyä koossa edes, saati sit voimissa. vaihtele vaan enemmän tota toistoaluettakin eli semmoseen yleisvoimailuun jos jotain sarja-toisto-formaattia hakee, se vois olla 2-6x4-6.

Ekana tulee mieleen että tanko voi painaa henkitorveen. Lisäksi faarao-otteella pystyy periaatteessa (verisuoni)kuristamaan itsensä, jos nyrkit on kiinni kaulassa.

Ei sillä ole välttämättä mitään tekemistä otteen kanssa. Jos se tanko on vähänkään väärin niin se voi painaa kaulaa niin, että alkaa silmissä hämärtyä. Varmaan useimmilla, jotka on tehneet etukyykkyä paljon on jossain vaiheessa lähtenyt tai meinannut lähteä taju. Tuon takia en itsekään tee sitä enää kuin kyykkyhäkissä.

Ei sillä ole välttämättä mitään tekemistä otteen kanssa. Jos se tanko on vähänkään väärin niin se voi painaa kaulaa niin, että alkaa silmissä hämärtyä. Varmaan useimmilla, jotka on tehneet etukyykkyä paljon on jossain vaiheessa lähtenyt tai meinannut lähteä taju. Tuon takia en itsekään tee sitä enää kuin kyykkyhäkissä.

Asiasta puheenollen, itselläni ilmeisesti painoi kaulaa jotenkin tanko enkä luultavasti muistanut hengittää kunnolla joten aikamoiset paineet mahtoi olla päässä ja tuloksena korva alkoi soimaan sarjan jälkeen jota on jatkunut nyt jo kolme viikkoa. Onko koskaan tullut vastaan samanlaista "ongelmaa" ja uskallatko veikata yhtään onko vakavaa?

Back
Ylös Bottom