Tartut heikoimpaan lenkkiin eli alaselkää kannattaa ehkä vahvistaa. Hyvää huomenia alat tekemään jne. Kyykyt vaan vahvistaa tukilihaksia kun teet sarjat ilman vyötä. Muutaman kyykyn mittaisissa sarjoissa vasta vyö käyttöön, ei ainakaan selkää huononna yhtään kun ilman tekee.Takakyykkyä tehtynä noin 1,5kk ajan 3 kertaa viikossa (G6). Olen yrittänyt lähteä maltillisilla painoilla liikkeelle ja hioa tekniikkaa kuntoon ennen siirtymistä kovempiin rautoihin. Kuitenkin nyt painojen noustessa on alaselkä ruvennut menemään enemmän ja enemmän jumiin vaikka mitään jullemaisia liikkeitä en kyykyn aikana harrasta. Voisiko tuo selän jumittaminen yksinkertaisesti johtua liikkuvuuden puutteesta (90:n asteen kulman alapuolelle en juurikaan pääse) vai kertooko se enemmän alaselän heikkoudesta (sarjapainot kuitenkin vasta 65kg)? Päivittäin olen pyrkinyt venyttelemään perusvenytyksillä ja kyykyn leveyttäkin olen kasvattanut. Kuitenkin selkä tuppaa menemään jumiin. Venyttelyn ja alaselän vahvistamisen lisäksi olen miettinyt vyön käyttöä kyykätessä tai mahdollisesti kyykkäämisen vähentämistä kahteen kertaan per viikko, jotta alaselkä kerkeisi palautua jumista. Miten jengi täällä menettelisi samassa tilanteessa?