Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Aloittelijan kotikyykkyä, saisinko tästä jotain kommenttia. Onko jotain selvästi pielessä? Toinen kerta ikinä kun tein kyykkyä, ja tangossa painoa 60 kg:
[video]http://s306.beta.photobucket.com/user/JonniPeura/media/VID_20121123_170603.mp4.html[/video]
Minulla on melko kireät takareidet ja akillesjänteet, joten riittävän syvyyden saavuttaminen tuntuu haasteelliselta. Kyykkään reinot jalassa koska niissä on kantapäässä koroke, joka helpottaa hommaa selvästi.
Täytyy pistää kokeiluun, tennispallolla oon pyöritellyt sillontällön mut tota ei oo tullut vielä kokeiltua. Lisäks sinne hierojallekkin pitäis sillontällön mennä vaikka mikään paikka ei ois jumissakaan, ja lihashuoltoa oon aika pahasti laiminlyönyt koko sen pari vuotta mitä salilla oon käynyt :D
1,5 l pullo täyteen kuumaa vettä ja rullailet selkää siinä päällä, ja muitakin lihaksia (putkirullaus), tekee höpöä. Saattaa naksahtaa selkä myös paikoilleen jos on jumissa.

Kiitti tästä vinkistä. Pitää kokeilla. Kovasti oon yrittänyt tutuilta kysellä löytyiskö jotain viemäriputkee mitä oisin voinut tohon käyttöön saada mutta ei oo löytynyt.
Rautakaupasta sitä harmaata viemäriputkea saa ;) Mä oon kans tohon rullailuun hurahtanut, ittellä joku vaahtomuovi tuubi mikä on tosin liian pehmeä. Täytyy siis itsekkin kipasta rautakauppaan maanantaina ;)
Noi on muuten ihan törkeen hintasia jos meinaa "alkuperäisen" ostaa.Aivan, ite vaan niin pihi että meinasin kierrättää :D Mutta eipä toi paskaputki voi paljoo maksaa. Ja jos se tuntuu liian kovalta niin aattelin vetästä siihen päälle palan tommosta ohutta retkimakuualustaaNoi on muuten ihan törkeen hintasia jos meinaa "alkuperäisen" ostaa.
mää luulen että mulle iski sama ongelma kun sulla, ainakin täsmää sun kuvauksiin. Tuli tosin kyykyssä, semmonen "väsynyt" ja ahdistava kolotus jossain ristiselän tienoilla. En osaa kohdistaa kipua mihinkään tiettyyn kohtaan, välillä tuntuu että pakarat kiristää jotain selkää jumiin, välillä tuntuu että selänojentajat jumittaa, välillä tuntuu että selkärangassa olis vikaa. Riippuu missä asennossa on :D Auton kiillotuskoneella oon hieronu alaselkä/pakaraosastoa ja auttaa hyvin, mutta tulee kipu taas takas kunhan lihakset taas vähän jäähtyyTänään tuli venyteltyä takareidet huolella ja putkirullailin kanssa selän ja takareiskat, ja päälle vielä ukko hiero alaselkää hiukan ja noi kyllä autto yllättävästi ja siinä hieroesa se kipu tuntuikin pitkien selkälihasten kiinnityskohdassa alhaalla, kun taas istuessa, maatessa tms. tuntui että kipu olis nimenomaan selkärangassa. Alan panostaa enemmän lihashuoltoon ja sit nappaan vielä tänne sen tekniikkavideon ja hion tekniikan kuntoon, ja jos sen jälkeen vielä palaa selkään kipu niin sit hakeudun lääkäriin tutkittavaks. Mut kiitoksia neuvoista, auttoivat jo paljon![]()
Viemäriputketkin on yllättävän kalliita. Jotain kympin verran sellasesta ois saanu maksaa, ja siitäkin olis pitäny sahata vielä se paksunnus toisesta päästä pois. Mä ostin sitten ihan oikean foam rollerin sittarista hintaan 12€.
Aijaa! Ite kun netistä kattelin niin niistä pyydettiin viittä kymppiä! Pitänee käydä tossa cittarista kattomassa.
Tuo minkä mä ostin, oli tosin vaan 30cm pitkä. Pidempi (60cm?) tais olla jotain parin kympin pintaan. Yks mun kaveri osti prismasta about kympillä muistaakseni 45 senttisen.
Varmasti vastattu mutta en jaksa tonkia ketjua läpi. Oon 187cm pitkä ja maven alotusasennossa alaselkä on joko suorassa tai aavistuksen köyryllä (ylöspäin). En osaa tarkasti sanoa kun eipä tuota itseltä osaa katsoa/tuntea. Voiko noita selän alimpia niveliä venytellä oikein tehokkaasti että sais lisää liikkuvuutta? Toisekseen tanko jää mulla muutenki painojen kanssa melko alas, sormet ottaa melkein kenkien pintaan kiinni ja veto lähtee reilusti säären puolivälin alapuolelta. Kannattaako vedot aloittaa normaalisti lattialta ja koittaa parantaa selän liikkuvuutta vaiko ainakin aluksi laittaa vaikka 10kg levyt korokkeeksi tangon alle? Nykyisellään ku teen ni en saa painoa laskettua kovin helpolla lattiaan, vaan lähen nostamaan takaisin ylös ennen kolahdusta (kevyet painot käytössä).