Kaikki kyykkykysymykset

Meta title: 🔥 Kaikki kyykkykysymykset yksiin kansiin 🔥

Meta description: Räjäytä pohkeet ja pakarat uuteen leveliin! Tässä ketjussa puretaan jokainen kyykkyongelma, tekniikkapulma ja varustevinkki.

Tässä ruvennu voimapuoleisesti treenailemaan.. mave ja kyykky kerran viikkoon ja penkki x2 + jos on haluja salille niin olkapää, kädet päivä vielä sinne erikseen joka on kevyempää pumppailua. Tossa oli jonkun aikaa tauko kyykystä ja nyt sitä tein niin onko sillä väliä pitääkö siellä kantapäiden alla sitä pientä paneelin palaa vai ei. Aluks lähin tekemään ilman sitä pari kertaa niin tuntu jotenkin hakemiselta kantapään osalta ja tuntu että selkä menee kaarelle mutta sitten viskasin sen sinne ni heti oli parempi. 3x6 130kg meni aika kevyesti, mutta mietenkin et jos nyt tulos rupee nousemaan niin kun ottaa sen paneelin palan pois sieltä niin joutuuko painoja laskemaan eli kantsisko vetää vaan ilman sitä ... tosin ajattelin että siinähän paikat venyy kun hiljalleen sitä kyykkyä ottaa.

Mä oon pitkän aikaa miettiny, että kun mun selkä on aika aikalailla vahvempi kun jalat ja mavessa sen huomaa kun mitä alempana lantio on, niin sitä vaikeampi irrotus on. Mä kun vetelen kapealla, niin ratkeisko ongelma jos vetelis myös sumolla?

Tost pyramidist viel hiuka. Pitäiskö tehdä niin, et noustaan koko ajan ylöspäin vai pitäiskö 3:nen sarjan jälkeen tiputtaa painoja takas ? Ja pitäiskö tehdä sillai, et ton 5 toiston sijaa tekis vaikk 8-6-4-6-8 toistoi ? Tuli vaa mielee, kun perehdyin toho pyramidiin hiuka paremmin :)

Voit tehdä puolikkaan pyramidin, eli nousten painoissa ylöspäin. Tai sitten teet kokonaisen pyramidin kuten kirjoititkin. Älä hakkaa kiveen noita toistomääriä, ja jos sulla on junnannut kyykky paikallaan niin kevennä ihan alkuun ja lähe sieltä nousemaan kohti kovempia rautoja. Tärkeintä olisi saada vaihtelua aikaan, ei kuitenkaan sillain että teet jokaisen reenin erilailla. Progressio-variaatio-periodisaatio vai miten se menikään.

Mä oon pitkän aikaa miettiny, että kun mun selkä on aika aikalailla vahvempi kun jalat ja mavessa sen huomaa kun mitä alempana lantio on, niin sitä vaikeampi irrotus on. Mä kun vetelen kapealla, niin ratkeisko ongelma jos vetelis myös sumolla?
En ihan ymmärrä tätä sun ongelmaa, normaalisti kun mavessa ei ole tarkoitus tiputtaa sitä lantiota hirveen alas vaan ennemminkin ollaan niin suorassa kuin mahdollista (poikkeuksia tietenkin on). Jos ongelma on siinä että tulos kehitys on kiinni irrotuksesta niin kokeilisin tehdä mavea korokkeelta (eli itse seisot korokkeella) ja pirusti kyykkyjä.

Aivan siis kun veto menee helposti pelkällä selällä melkein ja jalkoja en saa mukaan siihen tarpeeksi. Ei se mikään ongelma oo ollu mut jos sitäkin voisi kehittää ja saada vielä vankemman vedon aikaseks.

En löytänyt tästä aiheesta treadia haun tai googlenkaan kautta, mutta jos on jo niin modet voi poistaa tämän.
Eli meikällä kyykyssä kääntyy NILKAT sisäänpäin, ei siis polvet vaan nilkat. Jalkapöydän ulkoterä hieman nousee eikä jalan virheasentoa huomaa jos ei tarkasti katso. Yksi tyyppi siis huomasi tämän salilla ja videoinkin sitten omaa tekniikkaa ja kyllähän ne nilkat siäänpäin kääntyivät. Kengistä sen verran että ne on löysät adidaksen tasapohjaiset läpykkäät eli käytännössä ei tue yhtään.
Lääkärin on huomauttanut että omistan lättäjalan eli jalkapohjan "kaari" on aika mitätön, voisiko tukipohjallisista olla hyötyä?
Tekniikka on siis muuten kunnossa, eikä tästä ole aiheutunut mitään haittaa.

Ja tämä kääntyminen tapahtuu jo tyhjällä tangolla tehdessä vai siellä sadan kilon jälkeen?

No sanotaanko että ainakin 40kg lämmittelyissä kääntyivät, pelkällä tangolla tehtäessä en ole kiinnittänyt huomiota, mutta joo siis kyllä tätä tapahtuu jo kevyissä painoissa. Tietysti raskaissa sarjoissa tämä kärjistyy.

itellä kans lättäjalat ja painikengillä kyykkääminen oli aika vitun epävarmaa, ostin halpisconverset, tasanen jäykkä pohja. toimii ainakin mulla

Usein se, että kyykätään/kävellään/seisotaan etc jalkaterät selvästi ulospäin aiheuttaa nilkan "romahtamisen" sisäpuolelle. Kokeiles kyykätä jalkaterät suht suoraan eteenpäin ja keskity painamaan kunnolla polvia sivuille.

Onko sillä nyt väliä kun vetotyyli on sama kummassaki? Ja ilman vyötä yleensä vetelen.
Vyön kanssa yleensä käytetään enemmän selkää ja ilman vyötä jalkoja mutta kun et käytä sitä vyötä niin ei saada sieltä mitään ratkaisua... Itsellä mave oli pitkään jumissa ja sitten en vuoteen tehnyt sitä ja tulos nousi 20kg, tein takakyykky/etukyykky ja sjmv:tä jaloille...

Kannattaa ainakin tehdä paljon muunnelmia jos sitä mavee tahkoo, eikä liian paljon kovia sarjoja viikkoon.

Joo kyllä ne tulokset nousee koko ajan ihan mukavaan tahtiin, mutta kysyin että jos sais vielä enemmän potkua siihen vetoon. Jatkan samaan malliin ja hinkkaan jalkoja rankasti nii eiköhän seki korjaudu. Se kun on koko ajan tavoite olla parempi ja vahvempi, niin pitää kääntää jokainen kivi niinsanotusti.

Ei riitä oikein liikkuvuus siihen että jalkaterät ois ihan suorana mutta ei ne pahasti oo vinossa. Voisin kyllä koittaa jotain tukipohjallisia jotka korottaa "kaarta".

Sama ongelma oli johtuen lättäjaloista. Osta painonnostokengät, esim Adidas Power Perfect II:set, ja sitten nilkkoja hieman ulospäin sekä samalla tarkkeilet polvien linjaa että se kulkee varpaiden suuntaisesti. Tietysti venytellä pitää aina.

Nuorena mietittiin pitääkö jopa leikata nuo jalat kun pettävät sisäänpäin, ihme että ei ole mitään ongelmia tullut vaikka paino on kaksinkertaistunut.

Sama ongelma oli johtuen lättäjaloista. Osta painonnostokengät, esim Adidas Power Perfect II:set, ja sitten nilkkoja hieman ulospäin sekä samalla tarkkeilet polvien linjaa että se kulkee varpaiden suuntaisesti. Tietysti venytellä pitää aina.

Nuorena mietittiin pitääkö jopa leikata nuo jalat kun pettävät sisäänpäin, ihme että ei ole mitään ongelmia tullut vaikka paino on kaksinkertaistunut.

Pitääpi kattoo jos tommoset hankkis. Toisaalta taas haluaisin kyykätä ilman mitään "varusteita" eli periaatteessa vaikka alasti :evil: Eihän toi nyt mikään kunnon varuste ole mutta lasken sen silti :D

Pitääpi kattoo jos tommoset hankkis. Toisaalta taas haluaisin kyykätä ilman mitään "varusteita" eli periaatteessa vaikka alasti :evil: Eihän toi nyt mikään kunnon varuste ole mutta lasken sen silti :D

Nostokengäthän ei ole "varuste" vaan pakollinen väline jos ei jalat kestä kasassa ilman, niillä tuskin saat kovin suuria rautoja iskee tankoon lisää. Puvut ja vyöt terveselkäisillä ihmisillä on sitten niitä varusteita, koska niillä on mahollista saada enemmän rautaa mitä kroppa kestäis/pystys nostamaan ilman...

Nostokengäthän ei ole "varuste" vaan pakollinen väline jos ei jalat kestä kasassa ilman, niillä tuskin saat kovin suuria rautoja iskee tankoon lisää. Puvut ja vyöt terveselkäisillä ihmisillä on sitten niitä varusteita, koska niillä on mahollista saada enemmän rautaa mitä kroppa kestäis/pystys nostamaan ilman...

Nojoo, totta.

Mulla ottaa kyykky aika paljon tuonne (ylös) sisäreisiin (gracilis-niminen lihas?). Mulle tulis mieleen, että se vois johtua siitä, että on liian leveä asento ja jalkaterät osottaa liikaa ulospäin. Mutta kun mun jalat on suunnilleen hartianleveydellä eikä jalat osota ihan kauheesti ulospäin (vaikka kyllä jonkun verran). Onko jotain ideoita, miten rasitusta sais sieltä pienemmälle?

Edit: Koitin hakea sille lihakselle oikeaa nimeä ja Wikipedian gracilis-sivulta tuli http://upload.wikimedia.org/wikiped...section6.JPG/800px-Anatomical_dissection6.JPG tuollainen kuva. Meinasin jo sanoa, että tuo 12. on ehkä enemmänkin se lihas mitä tarkoitan. Toi nimi vaan vaikutti vähän erikoiselta... :D

Back
Ylös Bottom