Kyykkykyssäri. Eilen selvis, että mun kyykyt on ilmeisesti pitempään menneet virheellisellä tekniikalla. Mun ylläkroppani taipuu liikaa eteenpäin (tän oon itekin huomannut) , mutta ilmeisesti myös mun polvet on liian edessä. Eli liike ottaa enemmän alaselälle ja polville kuin takapuolelle ja reisille. Oon täs kotosalla peilin kanssa katsellut näitä mun kyykkyynmenemisiäni ja näyttää siltä, että mun nilkkojen ja ilmeisesti akillesjänteidenkin taipuvuus/venyvyys on aika huono. En pääse syvään kyykkyyn ilman, että yläkroppa nojaa eteenpäin tai että kantapäät nousee ylös. Itse asiassa about kaikki 90 asteen kulmaa syvemmälle menevät kyykyt tuntuu tekevän tuon. Onko tähän ongelmaan olemassa jotain venytysliikkeitä tms., joilla saisin liikkuvuutta parannettua? Mä hyötypyöräilen kohtuu paljon ja lisäks käytän aika paljon korkokenkiä, jotka ilmeisesti ainakin vaikuttaa nilkkojen ja akillesjänteiden liikkuvuuteen.
Leveemmästä asennosta ei ollut erityistä hyötyä; polvet menee edelleen liian eteen, mut tuo kantapäiden alle laitettava tuki muuttaa kyllä koko liikkeen samantien. Ihan eri tuntuma ja polvet ei lähde liian eteen eikä selkäkään mene samalla tavalla eteen.
Pitää kokeilla salilla sen kantapäälaudan kanssa näitä. Siel on sellainen, mut mä en vaan oo koskaan hiffannut, et siitä voi olla hyötyäkin. :D