Kaikki kyykkykysymykset

Meta title: 🔥 Kaikki kyykkykysymykset yksiin kansiin 🔥

Meta description: Räjäytä pohkeet ja pakarat uuteen leveliin! Tässä ketjussa puretaan jokainen kyykkyongelma, tekniikkapulma ja varustevinkki.

Millä tavalla takakyykky ottaa keskivartaloon? En oo huomannu koskaan mitään rasitusta kyykkyjen jälkeen, myöskään seuraavana päivänä. (Paitsi kevyttä tunnetta alaselän lihaksissa) Yleensä kun puhtaan että kyykky ottaa vatsaan ja selkään kovastikkin, joten kiinostas kuulla joltain viisaalta tähän liittyvää juttua :) (Fuhrer?)

Kiitos
Millä tyylillä kyykkäät, onko jalat leveellä vai noin hartian leveyisenä? Itse vaihtelen kyykkäys tyyli sen mukaan miten selkä on ehtinyt palautumaan, jos selkä on palautunut niin teen voimanosto kyykyn, eli leveellä eikä pohjaan asti, jos selkä ei ole palautunut niin kapeemmalla ja pohjiin. Syväkyykky ottaa enemmän reisiin ja voimanosto kyykky selkään.

Joo en ottanut vittuiluna :) Arvostan kun joku viittii vastailla, antaa vinkkiä ja apua! Joo ja lauantaina koitan saada sen videon. toivottavasti löydän kameralle hyvän kohdan, että sais hyvän kokonaiskuvan liikkeestä
Laitat kameran vain suoraan sivulle noin Lantion/reiden korkeudelle. näkee syvyyden selvimmin.

Haittaako se jos jalkapohjat nousee hieman kyykätessä ATG? Eli jää hieman varpaiden varaan?Itse olen aina pitänyt jalkapohjat täysin maassa , mutta joskus tuntuu , että olis helpompaa mennä tosi syvälle kun nostaa niitä hieman

JOO mitä helvettiä oon täällä selittänyt , kaverille kysyin näitä, koska kun menee kyykkäämään atg,menee hän varpailleen ,pelkkä tanko niskassa....yritin siinä korjailla sen tekniikkaa, jopa joku muija tuli yrittää selittää, mutta ei se siitä parantunut.Ja tää kaveri kai joskus satunnaisesti salilla ja ei pidä proteiinipitoista ruokavaliota.(Ei oo harrastuksena bodaus, käy joskus vaan kerran parissa viikossa mun kanssa)

Jos ei ihan atg mee , tekniikka on hyvä , missä on ongelma?

Ehkäpä se tekniikka ei kuiten ihan niin hyvä olekaan kuin olettaa, jos kerta ongelmiakin on?

No, neuvoksi kuiten että kannattaa sitä kyykkyä kokeilla erilaisin jalkojen asennoin, niin kapealta kuin leveämmältäkin, myöskin jalkaterien asentoja vaihdellen. Yleensä tuota kautta löytyy apu suurimpaan osaan nuista kantapäiden nousemisista kyykkäillessä. Huomattavasti harvemmin kyse on oikeista liikkuvuuden puutteista kuin vain asennon sopimattomuudesta.

Itselläni monet ongelmat ratkesi, kun hankin painonnostokengät. Korotettu pohja sallii sääriluun "kallistua" enemmän eteenpäin ja tämä korjaa asentoa niin ettei kaadu taaksepäin niin helposti(jota sitten kompensoidaan siirtämällä painoa päkiöille). Lankku kantapäiden alle kokeeksi ja testaamaan, jos toimii niin kaupasta monot.
Myös voisin kuvitella että jos tanko on liian alhaalla selässä(aika harvoin kai ongelma), niin silloin yläruumis on enemmän kumarassa ja jalkojen täytyy kompensoida => paino päkiöillä.
Leveämmällä jalkojen asennollahan tuota voi myös auttaa, mutta itse en sitä ole kokenut oikein omakseni.

Voin ottaa videota mun kyykyistä ylihuomenna (kävin tänään jo salilla), vajaita ne ei ole ja on kyllä kovat sarjat, meinaa henki lähteä :D
Tossa vielä mave ja penkkivideot: http://www.youtube.com/watch?v=CdZrggiRr9M http://www.youtube.com/watch?v=iORfDhNqMGc

E: Kyykkyraudat pyörii 10x100kg tuntumassa, 6x120kg

Siinä nyt kyykkyvideota. Oli tänään vähän hutera olo, mistä lie johtu... ;);):urjo:
Nyt vaan kommenttia miltä vaikuttaa, jos tosta mitään tolkkua saa. Kameraa en parempaan kohtaan ikävä kyllä pysty laittamaan

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Siinä nyt kyykkyvideota. Oli tänään vähän hutera olo, mistä lie johtu... ;);):urjo:
Nyt vaan kommenttia miltä vaikuttaa, jos tosta mitään tolkkua saa. Kameraa en parempaan kohtaan ikävä kyllä pysty laittamaan

Hyvän näköstä kyykkäämistä oli,tarpeeksi syviä,mutta ainahan joku pätee että pitää tappiin asti mennä,selkä pysy suorassa ja jalat balanssissa omasta mielestä melko hyviä mitä vertaa tappiin asti puotetuilla pommi seteillä :)

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Siinä nyt kyykkyvideota. Oli tänään vähän hutera olo, mistä lie johtu... ;);)

Syvyys IMO riittävä, aika lailla voimanostosyvyisiä ja se riittää, jos tyyli muuten tuntuu itselle luontevalta. Jalkoasento ja tangon paikka olisi kyllä mielenkiinnosta jännä nähdä tarkemmin, koska leffan perusteella näyttää ettet paljoa syvemmälle pääsisikään ja reidet eivät silti paljoa vaakatason alla käy.

Pääasia on se, että syvyys on OK, tyyli on muutenkin siisti ja paketti pysyy hyvin kasassa alusta loppuun saakka. Mitä tulee viime sivulla esittämääsi keskivartalokysymykseen, niin tuon leffan ja mavepätkän perusteella sanoisin, että jatka samaan malliin, niin kyllä se keskivartalokin alkaa ottamaan itseensä kun rauta ajan myötä lisääntyy, nyt se taitaa oikeasti olla pikkaisen edellä kyykkyrautoihin nähden.

No nyt tuli ostettua tuollaset Adidas Combat Speed III tasapohjaiset kyykkykengät.. aivan tajuttoman hyvät jalassa ja tukevat ja hinta/ laatusuhteeltaan varmasti ihan ok hankinta.. nyt odottaakin sitten kyykkypäivää jo ihan täpinöissä :dance:

No nyt tuli ostettua tuollaset Adidas Combat Speed III tasapohjaiset kyykkykengät.. aivan tajuttoman hyvät jalassa ja tukevat ja hinta/ laatusuhteeltaan varmasti ihan ok hankinta.. nyt odottaakin sitten kyykkypäivää jo ihan täpinöissä :dance:

Kyykkykengät? Painitossuiksi noita luulin, varmaan ajavat silti asiansa.

^ jep.. virallisestihan ne ei ole kyykkykengät mutta kengistä kerrotaan näin "Yksi parhaista painikengistä kyykkyyn ja maastanostoon. " kun ovat tasapohjaiset, niin ajavat varmaankin asiansa ;) ainakin jalassa tuntuivat pirun hyvältä.. yli sadan euron kenkiin ei ollut varaa.

Tuli mieleen sellainen kysymys kyykystä, että onko sillä mitään väliä onko jalat suorassa linjassa vai voiko ne olla jonkun verran viistosti ?

^^ Kuvauksen mukaan taidettiin tilata samasta paikasta. Omat popot lähtivät tänään tulemaan. Lohduttaa hyvin, kun kuulee tollasta palautetta

Eroaako pitkien ja lyhyiden ihmisten maastaveto mitenkään toisistaan? Vähän hankala selittää mutta tuntuu että lyhyemmillä ihmisillä maastaveto on helpompaa ja pitkät joutuu työstämään jotain lihaksia enemmän. Itse olen noin 185 cm pitkä ja melko pitkät jalat. Tuntuu että nostan liian paljon selällä, että voisin käyttää jalkoja enemmän. Etureidet on vahvuuteni kehossa, että voisinko jotenkin hyödyntää niitä vedossa?

Mavessahan kropan välityksillä on paljonkin merkitystä. Maven tekniikkaa ei kyllä tule muuttaa sen mukaan mitkä lihakset sulla on vahvat, vaan niitä lihaksia tulee vahvistaa, jotka ovat heikot. Tekniikan tulee olla sellanen joka soveltuu sun mittasuhteille parhaiten ja sen mukaan mennään. Tätä mieltä ainakin mä olen vahvasti.

Teen kyykkyä jollain 20-30kg ja tanko painaa ihan perkeleesti toho niskaa/selkää missä sitä pidän pitää aina laittaa huppari ja käärii huppu moninkerroin siihe kohtaa mihi tanko tulee ajattelin että miten pystyn edes kyykkäämään kun sarjapainot vähä nousee tosta mikä on vikana?

Ite vedän lavat taakse ja tanko asettuu nätisti epäkkäiden päälle ilman mitään kipuja.
Hakemalla se sopiva paikka löytyy.

Aika monelta salilta löytyy sellainen "suffe" mikä laitetaan tarralla tangon keskelle, en mä ainakaan ilman sitä kyykkäilis ollenkaan. Ihan masokisti hommaa.

Back
Ylös Bottom