Kaikki kyykkykysymykset

Meta title: 🔥 Kaikki kyykkykysymykset yksiin kansiin 🔥

Meta description: Räjäytä pohkeet ja pakarat uuteen leveliin! Tässä ketjussa puretaan jokainen kyykkyongelma, tekniikkapulma ja varustevinkki.

Kyykky ja selkä

Hei,
Ensimmäisenä postauksena tälle foorumille kysymys kyykkäämisestä. Itsellä ongelmana ei ole selän pyöristyminen (niin että menisi kaarelle), mutta tuntuu, että vähänkään isommilla painoilla selkä on alhaalla aikalailla notkolla, siis niin että vatsa työntyy eteen. Onko tämä ongelma ja voiko sitä ehkäistä jotenkin?

Mä oon vuoden käyttänny ironworkkeja, helvetin hyvät. Oon kädessä pyöritelly ja tutkinu noit power perfectejä enkä nyt silmämääräsesti huomaa eroa, osaako joku sanoa onko nois eroa?

Adidaksen kengät on yleensäkki helvetin hyvät.

Hei,
Ensimmäisenä postauksena tälle foorumille kysymys kyykkäämisestä. Itsellä ongelmana ei ole selän pyöristyminen (niin että menisi kaarelle), mutta tuntuu, että vähänkään isommilla painoilla selkä on alhaalla aikalailla notkolla, siis niin että vatsa työntyy eteen. Onko tämä ongelma ja voiko sitä ehkäistä jotenkin?

Lisää painoja. Kyllä se siitä taittuu.

Mulla kun on toi vasen jalka sentin-pari pidempi kuin oikea, niin mahtaako olla tuossa vika, että kyykyssä oikea jalka tuntuisi tekevän enemmän töitä?
Oikea kipeytyy aina vähän enemmän kun vasen jalka ja kyykkyä tehdessä oikeassa reiskassa tuntuu huomattavasti enemmän. En ole mittoja ottanut, mutta oikea näyttääkin isommalta, että tuskin on vaan harhaluuloa.

Alkaa vituttaa, kun tuntuisi että voisi isommillakin painoilla vääntää mutta toispuoleisena ei uskalla. Peilistä katson että silmämääräisesti paino olisi tasaisesti molemmilla jaloilla, mutta ei. Miten tätä voisi lähteä korjaamaan? Ei suinkaan millään etukäteisväsytyksellä?

n. 2kk kyykkyä nyt tehnyt ja ilman kenkiä vedän, sarjat 3-4x10x90kg

Mulla kun on toi vasen jalka sentin-pari pidempi kuin oikea, niin mahtaako olla tuossa vika, että kyykyssä oikea jalka tuntuisi tekevän enemmän töitä?
Oikea kipeytyy aina vähän enemmän kun vasen jalka ja kyykkyä tehdessä oikeassa reiskassa tuntuu huomattavasti enemmän. En ole mittoja ottanut, mutta oikea näyttääkin isommalta, että tuskin on vaan harhaluuloa.

Alkaa vituttaa, kun tuntuisi että voisi isommillakin painoilla vääntää mutta toispuoleisena ei uskalla. Peilistä katson että silmämääräisesti paino olisi tasaisesti molemmilla jaloilla, mutta ei. Miten tätä voisi lähteä korjaamaan? Ei suinkaan millään etukäteisväsytyksellä?

n. 2kk kyykkyä nyt tehnyt ja ilman kenkiä vedän, sarjat 3-4x10x90kg

Alat tekemään yhen jalan kyykkyjä, askelkyykkyjä ja bulgarialaisia kyykkyjä. Teet ensin heikommalla jalalla ja sitten vahvemmalla teet niin paljon toistoja kuin meni heikommalla. Tietenkin tavallisen kyykyn jälkeen.

VENYTTELEMÄLLÄ!!!

Lonkka-reidet-alaselkä akseli kireellä..!

Myös keskikroppaa kannattaa vahvistaa.

Ajattelinkin jo ennen postausta ettei siihen kai muu voi auttaa kuin venyttely. Mutta tällainen PPP (peruspunttipelle) kun olen niin en noista venyttelyistä pahemmin tiedä. Lähinnä niistä on huonoja kokemuksia. :D Tuossa muutama kuukausi sitten kun aloitin venyttelyn niin alkoi kyykätessä tuntua perkeleen ihmeelliseltä perseessä (jotenkin muljahteli?!?). Jätin venytykset omaan arvoonsa ja asia korjaantui.

Eli kysymys kuuluukin, onko jossain netissä saatavilla jonkinlaisia venytysohjeita, nimenomaan kyykkyä varten? Tuo keskikropan vahvistaminen tuskin on ongelma.

Tässä videossa on vinkkejä, jotka auttaa selän pyöristymiseen. http://www.youtube.com/watch?v=Rq8CWv8UPAIMulla oli alussa ongelmana, että mä en yksinkertaisesti tiennyt kuinka pitää selkää ojennuksessa. Luonnollinen taipumus useimmilla on päästää jännitys pois selästä, kun takareisissä alkaa tuntua jännitystä. Tää tapa pitää opetella pois. Videon kohdassa 1:30 näkyvä harjoitus on toimiva ja sitä kannattaa tehdä kyykkytreenin alussa jos pyöristymisongelmaa on.

Tässä videossa on vinkkejä, jotka auttaa selän pyöristymiseen. http://www.youtube.com/watch?v=Rq8CWv8UPAIMulla oli alussa ongelmana, että mä en yksinkertaisesti tiennyt kuinka pitää selkää ojennuksessa. Luonnollinen taipumus useimmilla on päästää jännitys pois selästä, kun takareisissä alkaa tuntua jännitystä. Tää tapa pitää opetella pois. Videon kohdassa 1:30 näkyvä harjoitus on toimiva ja sitä kannattaa tehdä kyykkytreenin alussa jos pyöristymisongelmaa on.

Kiitos todella hyvästä videolinkistä!

On, kengänpohjat heti irti ja toinen rautalenkki jolla tarhanauha kiinni heti paskaksi. En suosittele. Muut värmeet kyseisellä putiikilla kyllä olleet hyviä

Varmasti moni kysyny jo mut onko mitää haittaa tehä kyykkyä lenkkareilla? jos ei oikee löydy mitää tasapohjasia kenkiä..

Varmasti moni kysyny jo mut onko mitää haittaa tehä kyykkyä lenkkareilla? jos ei oikee löydy mitää tasapohjasia kenkiä..

Jos haluat tasapohjaiset (ilman kantaa) niin käy ostamassa jostain marketista feikki Converse All Starsit. Maksaa yleensä jotain 10-15€.

Kuva

Back
Ylös Bottom