Kaikki kyykkykysymykset

Meta title: 🔥 Kaikki kyykkykysymykset yksiin kansiin 🔥

Meta description: Räjäytä pohkeet ja pakarat uuteen leveliin! Tässä ketjussa puretaan jokainen kyykkyongelma, tekniikkapulma ja varustevinkki.

Voishan se vaihtoehto olla. Joskus kokeilin ja se se vasta karmeelta tuntu :D Mikähän sen etukyykyn tekniikka on järkevästi tehtynä, missä sitä tankoa oikein kuuluis siinä pitää?
...Ja takakyykystä vielä, yritin äsken söhlätä sen tangon sijaintia alemmas, ja vähän joka paikkaan. Tulin siihen lopputulokseen että Zoroasterixin ehdottama TeeSeItse-pehmuste voisi olla ratkaisu. Tai sitten täytyy kerätä muutama kilo läskiä, sitä kun ei ole paljoakaan...
Jos pidät sitä tankoa ihan tuolla yläniskassa niin varmaan painaa.Kokeili ottaa koko tankon levyinen ote niin pitäs ne kupit muodostua sinne niin tiedät miten sen tankon pitäs olla siellä niskassa ja sitten vaan rupeet kapeemmalla otteella etsimään sitä paikkaa takaolkapään ja epäkkään välistä ja yläselkä tiukaksi eli latsit yhteen.

Ihan varmasti jokainen pystyy kyllä sen tangon takakyykyssä paikallaan pitämään ilman tuskaa, kun se vain on oikeassa paikassa ja selkä ja kädet muutenkin oikein aseteltuna jämäkästi.

Etukyykyssä voi sitä oikeaa paikkaa etsiä myös niin, että tanko telineeseen -> kädet osoittaa suorana eteenpäin ja peukalot ylöspäin -> tanko olalle ja kyykkäämään pitäen kädet suorana eteenpäin. Tangon pitäisi pysyä paikallaan pitämättäkin, jos se on oikeassa paikassa.

Eiköhän tässä vähän viisaampi olla nyt, kiitän hyvistä ja nopeista vastauksista! Painun taas harjottelemaan :D Etukyykyn tekniikkakin selvis just, täytynee sitäkin kokeilla taas.

Ongelma ratkaistu, huppari päälle. Ei satu niskaan enää ja onnistuu takakyykky suuremmalla painolla, eikä tarvi askarrella mitään pehmusteita :thumbs: Siitä olen jo varma että tanko on siinä kohtaa missä pitääkin, kaikkea tuli kokeiltua.

Ongelma ratkaistu, huppari päälle. Ei satu niskaan enää ja onnistuu takakyykky suuremmalla painolla, eikä tarvi askarrella mitään pehmusteita :thumbs: Siitä olen jo varma että tanko on siinä kohtaa missä pitääkin, kaikkea tuli kokeiltua.

Nerokasta! testiin menee.

Onko väliä miten kädet pitää? Oon nähny niitä jotka pitää vasta- ja myötäotteella. Ja sitten eripari :) Onko "oikeata" tapaa?

Meneekö kellää korvat lukkoon ku tekee kyykkyä ja mavea? Mulla nimittäin on aina ihan lukossa kovan sarjan jälkeen, ainoastaan kyykyssä, mavessa, räkkivedossa, etukyykyssä ja askelkyykyssä tapahtuu tätä.. Mistäköhän lie johtuu?

Selvä, kiitos. Aattelin vaan että en kai tee väärin kun pidän vastaotteella :)
Jos mavesta puhut nii minä oon ainaki kuullu kauhutarinoita että hauis revenny ku vastaotteella vedelly...

Meneekö kellää korvat lukkoon ku tekee kyykkyä ja mavea? Mulla nimittäin on aina ihan lukossa kovan sarjan jälkeen, ainoastaan kyykyssä, mavessa, räkkivedossa, etukyykyssä ja askelkyykyssä tapahtuu tätä.. Mistäköhän lie johtuu?

Menee itsellänikin kovassa treenissä, lähinnä prässissä ja mavessa. Ekan kerran kun olin pitkästä aikaa treenaamassa pois kotisalilta ja vedin vähän kaikkea, niin korvat meni tosi kovaa lukkoon ja tuli helvetin huono olo.

Nykyään lähinnä prässi on se joka saattaa laukaista tommosen pienen jomotuksen treenin jälkeen, joskus tulee ihan migreeni kohtauksia sahalaitoineen myöhemmin, ei kiva...

Tuo korvat lukkoon ilmiö tapahtuu lievänä itselläni melkein aina selkää ja jalkoja treenatessa, yleensä vasta treenin loppu puolella. Ei juurikaan häiritse.

Joo, mulla ei tule pää kipeäksi mutta joskus rupee oksettamaan... Ja mulla kans tosiaan prässi laittaa joskus korvat lukkoon, varsinki jos tekee pitkää sarjaa ja niin kovaa ettei enää enempää mene.. Joskus saattaa olla yli tunnin treenin jälkeen korvat lukossa. Oiskohan verenpaineen kans sitte jotaki tekemistä, en oo iteltäni mittaillu eikä mulla ainakaa terveystarkastuksissa oo ollu korkea verenpaine, enkä kyllä läskikään ole...?

Tosiaan tuntuu noi koko kroppaa/jalkoja rasittavat kovat liikkeet olevan ainoita jotka mulla tuon laukasee, esim. leukoja vedellessä tai punnerrusliikkeitä tehdessä ei mee ikinä korvat lukkoon.

Kuinka niin? Selityskin olisi ihan kiva, ja se, miten teen oikein? Aloittelija-puolihan tämä kumminkin on :)

No niinhän tämä on, kieltämättä. Minä en vaan ole koskaan missään kenenkään nähnyt tekevän vastaotteella maastavetoa, niin sen takia pistää oikein ihmetyttämään moinen.

Hauis siinä on vaarassa, hartioita ei varmasti saa oikeaan asentoon ja tuskimpa puristuksen kannaltakaan on optimaalinen tuo vastaote. Myötäote on parempi, ja jos ei myötäote pidä niin sitten ristiote puolia vaihdellen.

Kuinka niin? Selityskin olisi ihan kiva, ja se, miten teen oikein? Aloittelija-puolihan tämä kumminkin on :)

Kerros selvyyden vuoksi vielä, mihin suuntaan kämmenet sulla osoittaa tällä "vastaotteella"? Vaikea kuvitella, että vastaote kenenkään mielestä oikeasti tuntuisi järkevältä tavalta pidellä tankoa...

Jos jollain on hakusessa, että mihin se tanko kyykätessä asetetaan, niin mielestäni alla olevasta videosta näkee aika hyvin sen kohdan, mihin tankoa kannattaa alkaa omissa treeneissä hakemaan.

Pitäisi tulla ainakin selväksi, ettei se tanko missään niskanikamien päällä makaa.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Kun sulla on vastaote, niin sun kämmenet ovat ikään kuin ylöspäin, eli sinua kohti. Kun sulla on myötäote, niin kämmenet osoittavat ikään kuin alaspäin. Korjatkaa jos ihan puutaheinää selitän.

Myötäotteella peukalot ovat toisiaan kohti, vastaotteella pikkurillit.

Jos puhutaan kämmenten suunnista, niin voi mennä helposti sekaisin, kun esim. leukojen vedossa myötäotteella kämmenet on itsestään poispäin ja maastavedossa itseään kohti.

Myötäotteella peukalot ovat toisiaan kohti, vastaotteella pikkurillit.

Jos puhutaan kämmenten suunnista, niin voi mennä helposti sekaisin, kun esim. leukojen vedossa myötäotteella kämmenet on itsestään poispäin ja maastavedossa itseään kohti.
Ok, tässähän se sitten meni just väärinpäin vaikka kuinka mietin että mitenköhän se on. Eli siis teen myötäotteella, kiitoksia korjauksesta. :D
Mutta siis onko sekin huono? Voisi kyllä ristiotteella alkaa tekemään, jos se on parempi? Vähän vielä näköjään hakusessa nämä sanat :rolleyes:

Edit: Ja kiitoksia vielä muillekin jotka ovat vaivautuneet :)

Ok, tässähän se sitten meni just väärinpäin vaikka kuinka mietin että mitenköhän se on. Eli siis teen myötäotteella, kiitoksia korjauksesta. :D
Mutta siis onko sekin huono? Voisi kyllä ristiotteella alkaa tekemään, jos se on parempi? Vähän vielä näköjään hakusessa nämä sanat :rolleyes:

Edit: Ja kiitoksia vielä muillekin jotka ovat vaivautuneet :)

Myötäote on hyvä ja tee sillä vaan, jos tanko pysyy käsissä. Teen itekkin aina kaikki lämmittelyt myötäotteella ja vaihdan ristiotteeseen vasta sitten kun ei enää näppivoimat muuten riitä.

Back
Ylös Bottom