Itse olen kyykännyt lämppäri painoilla pitämättä kiinni tangosta :D En suosittele silti kokeilemaan.
Ei siihen hirveesti tosiaan käsiä tarvitse ;)
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Itse olen kyykännyt lämppäri painoilla pitämättä kiinni tangosta :D En suosittele silti kokeilemaan.
^Ite sain ainakin maven nouseen 160 -> 200 matalal volyymil justiinsa todella nopsaan. Tein 5x3 eri prosenteil tyyliin 75, 85, 90, 90, 70. Joka kerta kun setti meni läpi niin pistin 5 kg lisää painoihin ja uus yrkkä. Noi prosentit on sit aika päästä heitettyjä. Sun kannattaa ite selvittää millä esim menee se maksimi kolme ja sen mukaa ladata painot. Idea kuitenki progressio ja jos tulee stoppia niin tilanteesta riippuen pitempää sarjaa tai kevyt viikko.
Onneksi oli varmistusraudat alhaalla.On joo, ja mun selkä on oikean elämän esimerkki tuosta epätasaisesta kehityksestä (eka reilu vuosi tuli maveteltua ristiotteella vaihtamatta otetta) tai sitte oon muuten vaan muotopuoli..Onko maastavedossa syytä vaihdella ristiotteella tehtäessä käsien otetta? Kuullut vaan juttua, että jos unohtaa vaihdella niin selkä vois jotenkin kehittyä epätasasesti, toinen puoli enemmän kun toinen?
Onko maastavedossa syytä vaihdella ristiotteella tehtäessä käsien otetta? Kuullut vaan juttua, että jos unohtaa vaihdella niin selkä vois jotenkin kehittyä epätasasesti, toinen puoli enemmän kun toinen?
Miksi perse nousee ennen aikojaan? Selkä pysyy ihan suorana eikä koskaan mitään kipuja sen takia ole tullut.
Itse oon sitä mieltä että selkä on liikaa edelle jalkoja, jonka takia paino siirtyy enemmän selälle.
Ensi ohjelmaan oonkin sitten laittanut jalkoja enemmän vielä mitä nyt treenaan
Oletan että kyseessä on MAVE kyssäri?? Ei kyykky.
Tekniikkavirhe, ei voima. Vaikka mikä lihasryhmä olis vahvempi kuin toinen, niin kyllä ne kropanosat nousee tasan siinä järjestyksessä kuin SINÄ ne nostat. Hallitse rauta, äläkä anna sen hallita itseäs.
Nosta YLÖS JA TAAKSE... eli pyri "kaatumaan" koko ajan taaksepäin ja pidä tanko kiinni kropassa. Ja pidä PAINO KANTAPÄILLÄ, ei yhtään varpailla.
Kiitos. Pitää testata että pyrkii "kaatumaan" taaksepäin ja että keskittyy siihen että pitää sitä painoa kantapäillä.
No problemo.
Vielä sellainen vinkki näihin liittyen, että älä sitten vaan käytä mitään sellaisia kenkiä, joissa kanta on yhtään tippaa korkeammalla kuin päkiäosa. Silloin tekniikka menee metsään väkisinkin. Sellaiset "lasten jumppatossut" tai pelkät sukat jalassa, niin silloin on ainakin tasainen pohja jalkaterän alla ja automaattisesti paljon parempi nostoasento.
Olen erimieltä tuosta. Ite vedin ennen aina tasapohjaisilla painikengillä, mutta nykyään painonnostokengillä. Saan painonnostokenkien kanssa selän pysymään paremmin suorana ja lähdössä käytettyä jalkoja, lähinnä etureisiä, tehokkaammin. En mitään kaikista korkeakantaisimpia painonnostokenkiä kuitenkaan suosittelisi.
Olen erimieltä tuosta. Ite vedin ennen aina tasapohjaisilla painikengillä, mutta nykyään painonnostokengillä. Saan painonnostokenkien kanssa selän pysymään paremmin suorana ja lähdössä käytettyä jalkoja, lähinnä etureisiä, tehokkaammin. En mitään kaikista korkeakantaisimpia painonnostokenkiä kuitenkaan suosittelisi.
Ja juuri tästä syystä edes +250kg vetoja näkee saleilla harvoin... +300kg puhumattakaan.
En yhtään epäile ettetko sinä ja moni muukin nostaisi enemmän juuri tuolla kuvaamallasi tyylillä... mutta se on vaan "posterior chain" heikkoutta. Eikä sitä rataa jatkamalla pääse ISOIHIN rautoihin käsiksi ikinä. Posterior chain (takareidet, pakarat, selän ojentajat, selkä, epäkkäät) on se millä isot raudat nostetaan, etureisivoittoisesti pääsee vaan tiettyyn pisteeseen asti (joka harmittavan usein on välilevyn pullistuma).
Painonnostajat ottaa isoja rautoja, voimanostajat ottaa isompia... joten IMO kannattaa pyrkiä maastavedossa voimanostotekniikkaan, koska onhan kyseessä kaiken lisäksi yksi niistä kolmesta voimanostolajista. Vai väittääkö joku keskittyvänsä TUNTUMAAN maastavedossa, eikä PAINOIHIN... anyone??
T-101;3036028 begin_of_the_skype_highlighting**************3036028******end_of_the_skype_highlighting sanoi:Ja juuri tästä syystä edes +250kg vetoja näkee saleilla harvoin... +300kg puhumattakaan.
En yhtään epäile ettetko sinä ja moni muukin nostaisi enemmän juuri tuolla kuvaamallasi tyylillä... mutta se on vaan "posterior chain" heikkoutta. Eikä sitä rataa jatkamalla pääse ISOIHIN rautoihin käsiksi ikinä. Posterior chain (takareidet, pakarat, selän ojentajat, selkä, epäkkäät) on se millä isot raudat nostetaan, etureisivoittoisesti pääsee vaan tiettyyn pisteeseen asti (joka harmittavan usein on välilevyn pullistuma).
Painonnostajat ottaa isoja rautoja, voimanostajat ottaa isompia... joten IMO kannattaa pyrkiä maastavedossa voimanostotekniikkaan, koska onhan kyseessä kaiken lisäksi yksi niistä kolmesta voimanostolajista. Vai väittääkö joku keskittyvänsä TUNTUMAAN maastavedossa, eikä PAINOIHIN... anyone??