Deleted member 70276
Pitänee kysyä täältä.. eli miten alas perus takakyykky pitäisi tehdä, eli kuinka alas persettä lasketaan? Ja mikä on tekniikassa vikana jos polvet menee nousuvaiheessa sisäänpäin?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Pitänee kysyä täältä.. eli miten alas perus takakyykky pitäisi tehdä, eli kuinka alas persettä lasketaan? Ja mikä on tekniikassa vikana jos polvet menee nousuvaiheessa sisäänpäin?
Mulle ainakin helpottaa ajatella, että ikäänkuin istuisin alaspäin kun lähen menemään kyykkyyn. Hieman hartioita leveempi asento, jalkaterät hieman ulospäin kääntyneinä ja sit vaan kyykkyyn ylös. Tarpeeks pienet painot, että saa hallittua sen alaslaskun ja sit kun lähtee ylös niin puskee polvia ikäänkuin ulospäin että pysyy varpaat ja polvet samassa linjassa sivusuunnassa...Pitänee kysyä täältä.. eli miten alas perus takakyykky pitäisi tehdä, eli kuinka alas persettä lasketaan? Ja mikä on tekniikassa vikana jos polvet menee nousuvaiheessa sisäänpäin?
Olis kannattanut. Ei tollaset opi muuten ikinä, että ne on väärässä.
pyrin nostamaan painoja 2,5kg joka viikko vaikka dieetti ollu päällä tosin ens viikolla loppuu sekin ja koko kesän aattelin vielä painella 2 jakoisella ja syksyllä 1 jakoinen käyttöön ja siinä sitten kyykätään tosissaan, kun ainoa liike jaloille. 

, myönnän:D.Mun mielestä vois laittaa vaikka vitoset tai kympit päihin (=30-40 kg). Pelkkä tanko voi olla liian kevyt oikealle tekniikalle, pitäähän se paino tuntea niin tietää vähän miten kropan pitää käyttäytyä... pelkkää tankoa kun nyt pumppailee ylös alas lähet tekniikalla kuin tekniikalla. Toki kun olet vasta 15 v. enkä tiedä minkä kokoinen, niin pelkkä tankokin voi olla riittävä..Tangolla varmaan aluks tekniikka kuntoon.
Joo ei siis missään nimessä pystysuorassa maahan nähden. Just tohon edelliseen viitaten, pelkällä tangolla se voisikin onnistua ja oppisi heti väärän tekniikan. Jalat hartioitten leveydelle ja vähän jalkaterät "auki". Siitä vaan pyllistelet kyykkyyn keskivartalo tiukkana niin kuin metsässä paskoisit, niin kyllä se siitä.Mut vielä tohon kyykkyyn, että pitääkö selän olla koko liikkeen aikana näin: | vaiko näin / ?
Selvästi ilmaistu tiedän:D. Mut kai se nyt vähän eteenpäin voi taittua?
Eihän siinä kyykyssä voi selkä aivan suorana pysyä alas asti, vaan kyllä hieman täytyy kumartua eteenpäin. Johan se on fysiikan lakeja vastaan, että perse on aivan tyhjän päällä ja paino samassa linjassa perseen kanssa, sillä silloinhan kaatuisi taakse. Toki selkärangan tulee pysyä suorassa eli se ei saa mennä kyyryyn. Toisaalta liikaa ei saa eteenkään kumartua, koska siten häviää se vastus etureisiltä. Kyykyssä pystyy ikään kuin kusettamaan, jos kumartuu nousun alkuvaiheessa ja nostaa perseen pystyyn.Mua on askarruttanu toi kyykyn kulma ja jalkojen leveys.
Kotona oon vaa koittanu kyykkätä ilman mitään niin toi 90 asteen kulma on älyn vaikee, tai ei vaikea, mutta selän pitäminen suorassa on hankalaa. Nooh, toisaalta, en oo tehny tähän asti yhtään kyykkyä, mutta nyt oon sitä aatellu alkaa tekeen. Sitten toi jalkojen levyys, kuis suuri se saa/täytyy olla? Etureisi liikkeenä sitä siis teen.
Mun mielestä vois laittaa vaikka vitoset tai kympit päihin (=30-40 kg). Pelkkä tanko voi olla liian kevyt oikealle tekniikalle, pitäähän se paino tuntea niin tietää vähän miten kropan pitää käyttäytyä... pelkkää tankoa kun nyt pumppailee ylös alas lähet tekniikalla kuin tekniikalla. Toki kun olet vasta 15 v. enkä tiedä minkä kokoinen, niin pelkkä tankokin voi olla riittävä..
Joo ei siis missään nimessä pystysuorassa maahan nähden. Just tohon edelliseen viitaten, pelkällä tangolla se voisikin onnistua ja oppisi heti väärän tekniikan. Jalat hartioitten leveydelle ja vähän jalkaterät "auki". Siitä vaan pyllistelet kyykkyyn keskivartalo tiukkana niin kuin metsässä paskoisit, niin kyllä se siitä.
Youtubesta voit hakea videoita "squat"-hakusanalla.
Mulla on ollu kyykätessä tapana käydä ainoastaan luisteluasennon tietämillä, mutta nyt pari viikkoa sitten aattelin koittaa alkaa tekeen niin pohjista kuin mitä meidän salin kyykkypaikalla on mahdollista. Varmistusraudat ottaa vastaan siinä piirun verran alta 90 asteen kulman. Oon aina kuvitellu että tuo alempaa ottaminen ois huomattavasti raskaampaa mitä esim. boksina tekeminen, mutta sain huomata että jo seuraavalla kyykkykerralla sain latoa samat painot tankoon mitä aikasemminki. Ainut ongelma on siinä, että alempaa ottaessa tuntuu että jalat pitäis saada leveemmälle, jolloin polvet alkaa hyvinki irvokkaasti kääntyä sisään, pois samasta linjasta jalkaterien kanssa. Tuntuu turhauttavalta kun esim. 120kg pystyis muuten ottaan 4x4 mutta ainoastaan sarjojen pari ekaa toistoa menee nätisti kun oikeen keskittyy polvien linjaan. Eli onko tuohon mitään jekkua olemassa?Paukkuja riittäs kyllä isommillekin painoille mutta polvet ei oikeen oo messissä.