Kaikki kyykkykysymykset

Meta title: 🔥 Kaikki kyykkykysymykset yksiin kansiin 🔥

Meta description: Räjäytä pohkeet ja pakarat uuteen leveliin! Tässä ketjussa puretaan jokainen kyykkyongelma, tekniikkapulma ja varustevinkki.

1/1,55/1,82

vähän arvioita ku ei ole maksimeja kaikista tehty. Mavessahan on enemmän lihasta töissä ku kyykyssä, kun selkää saa taivuttaa enemmän. tai ainakin itse yritän kyykyssä pitää enemmän jaloilla työn. maven teen kyllä leveänä ja kyykyn voimannostotyyli(hkösti)in. oon kyllä surkea penkkaaja, mut oonki nainen ja vasta puoli vuotta penkannut oikealla penkillä...:P

e: kyykkääkö voimannostajat oikeasti ennemmän ku vetävät maasta? pitää mennä tekeen jalkatreeni...

Uusi tulos: 1:1,6:1,9

pitää mennä penkkaamaan...

Onko "normaali"kyykky tehokkaampi kuin yhdenjalankyykky (paitsi että saa enemmän rautaa kyytiin, mikä on epäolennaista vielä toistaiseksi)? Vaihdella nyt kannattaa varmaan jokatapauksessa?

Aivan varmasti on oikeaoppinen takakyykky tehokkaampi kuin yhden jalan versiot. Eikä todellakaan kannata vaihdella noiden välillä. Jos nyt haluaa 1-jalan versioita tehdä, niin sitten treenin lopuksi voi ehkä tehdä, mutta ei sillä mitään suurta merkitystä tule olemaan kehityksen kannalta. Näin siis, jos haluaa isoksi ja vahvaksi.

Väännettiin salilla kyykystä kun että kumpi on loppujen lopuksi parempi tapa, laittaa jtn pieniä lätkiä kantapään alle jotta se jänne(mikä akiles se nyt olikaan) ei rasitu liikoja, jopa poikki meno vaara mutta saa kyllä tangossa olla jo painoa melkosesti ja polvet saa mennä varpaiden etupuolelle jo aika huolella. Tai sitten tekee sen normaalisti että ei ole mitään lätkiä kantapään alla. Itse jälkimmäisen kannalla kun aina on sillain tullut tehtyä.

Voitte vääntää..

Väännettiin salilla kyykystä kun että kumpi on loppujen lopuksi parempi tapa, laittaa jtn pieniä lätkiä kantapään alle jotta se jänne(mikä akiles se nyt olikaan) ei rasitu liikoja, jopa poikki meno vaara mutta saa kyllä tangossa olla jo painoa melkosesti ja polvet saa mennä varpaiden etupuolelle jo aika huolella. Tai sitten tekee sen normaalisti että ei ole mitään lätkiä kantapään alla. Itse jälkimmäisen kannalla kun aina on sillain tullut tehtyä.

Voitte vääntää..

Öh, eikö sitä koroketta kantapäiden alla käytetä yleensä, jos on vaikka jonkinnäköinen liikkuvuusrajoite?

Aika jäykkä pitää jänteen olla, että poikki poksahtais kyykätessä. Mitään lätkiä tartte/ kannata käyttää, jos liikkuvuus on kunnossa ja kyykkyyn pääsee ilmankin. Harvalla on jänteet niin tiukat, että rajottais kyykkäämistä.

Jos on liikkuvuusrajoite, eikö kannattaisi notkistella se pois ja kyykkiä sitten ilman korokkeita kantojen alla?

Tai ihan vain opetella kyykkimään oikein, suurelta osalta kun tuo "liikkuvuusrajoite" katoaa kun hiukka katsellaan jalkojen asentoja kohilleen, eikä itsepäisesti jäkitetä kintut itselleen sopimattomassa asennossa vuodesta toiseen ja laitella korotuksia kantojen alle.

Back
Ylös Bottom