Kaikki kyykkykysymykset

Meta title: 🔥 Kaikki kyykkykysymykset yksiin kansiin 🔥

Meta description: Räjäytä pohkeet ja pakarat uuteen leveliin! Tässä ketjussa puretaan jokainen kyykkyongelma, tekniikkapulma ja varustevinkki.

Esim. askelkyykyn tasapainoa hakiessa mua ainakin auttaa, jos mä katson sitä tankoa peilistä. Jos en katso, niin tanko alkaa heilumaan, mutta mulla onkin älyttömän huono tasapainoaisti.

Onhan tuo peili ihan hyvä. Eipähän kyykkää vinossa tai yläkroppa 90 astetta eri kiertokulmassa jalkoihin nähden.

Oikean kyykyn syvyyden tietää kyllä ilman peiliäkin. Takareisi kun ottaa pohkeeseen kiinni niin se on merkki, että ylös vaan. Tai tällaisena luihupohkeena merkistä käy se kun perse raapaisee tartaania.

Peilin edessä ja ilman. ei mitään suurempsa merkitystä. Mukavin tietysti on kyykätä omasta mielestä ,että kiintopiste on mahdollisimman kaukana eikä ihan nokan edes ole mitään.

Ihan sama onko peiliä vai ei, kyykyssä katotaan kuitenkin yläviistoon, yleensä katossa olevaan kiintopisteeseen. Siellä missä eniten tällä hetkellä treenaan on peili räkin edessä ja muutenkin paljon peilejä. Työpaikan salilla taas ei ole eikä koulun salilla. Monissa liikkeissä peilit voi tuoda kontrollia lisää liikkeeseen ja muutenkin tuo avaruutta saliin (etenkin kun tuolla ei ole ikkunoita ollenkaan).

Kyykkään peilin edessä. Voimanostokyykyssä katse on pari metriä jalkojen eteen lattialle ja etukyykyssä kattoon. Minua tuo peili ei ole niin paljoa häirinnyt että pitäis salia vaihtaa.

Mieluiten ilman peiliä. Tosin jos edessä on peili, niin en katso mitä siinä näkyy, vaan tuijotan vain suoraan eteenpäin välittämättä mitä edessä on.

Mä vältän peilin edessä treenaamista niin paljon kuin pystyn. Varsinkin kyykky on ihan tolkuttoman vaikea tehdä peilin edessä: katse pitäisi olla yhdessä pisteessä jossain aika korkealla mutta jos näkee edessä koko ajan oman kyykkäävän peilikuvansa häiritsee se aina.

Ylipäätänsäkin peilit herpaannuttavat mulla keskittymistä treeniin, harjoitusten oikeat liikeradat pitää "tuntea" eikä nähdä.

Joo ilman peiliä tietty. Meidän salilla on kaksi kyykkytelinettä, joista toisen saa näppärästi käännettyä mutta kyykkyrackia ei niin helpolla väännetäkään ympäri. Uskon että peili ei haittaa kun alkaa olla enemmän kokemusta, mutta vähemmän treenanneita se kyllä häiritsee kun liikeradan 'tuntuun' ei kiinnitä tarpeeksi huomiota.
Kiintopiste katosta peilin kautta on jotenkin huono kanssa. Mutta ei mun treenit siitä peilistä nyt pilallekaan mene, ainakaan enää.

Kunnon peili edessä ehdottomasti.... ja mieluummin valmiix räkänen ja verinen, niin ei sit haittaa jos vähän tirskahtaa:eek:

Peili on kyllä avuksi monessa liikkeessä.
Tuleehan sitä sieltä peilistä hieman katseltua myös sitä oman kropan kuntoa.

Joskus kyllä naurattaa kun näkee salilla joitakin tyyppejä jotka peilailee itseään enemmän kuin treenavat.
Eräskin nuori mies oli vetänyt semmosen törkeen vesikampauksen ja sit se haro niitä hiuksiaan pelilin edessä huulet silleen töröllä a'la Linda Lampenius. Ei voinu kuin ihmetellä miten joku jaksoi tuijotella itteään useita minuutteje ja monta kertaa. Tee nyt sitten siinä vieressä kyykkyä :jahas:

Re: Re: Kyykky

Tuon oman kyykkysyvyyden siis jalkatreenin ja seläntuhoamisen rajan voi tarkistaa menemällä kyykkyyn ja todeta peilistä missä vaiheessa lannerangan tai miltä alueelta selkäranka kenelläkin antaa "periksi" ja näin saamme rajan jota emme ylitä.

Omat havainnot: alle 90 asteen (polvinivelen sisäkulma) helpottaa heikkojen olettaen painojen olevan hieman liian raskaat tekniikan puhtauden raiskaamiseksi, ja näin saadaan paketti jossa voimailija Juntunen on kyykyn syvimmässä vaiheessa ja alaselän lordoosi muuttuu peilikuvaksi eli kyfoosiksi, samainen voimailija Juntunen poliisi-opistoa käyvä hieroskelee alaselkää sarjojen välissä ja kävellessään juomapisteelle joutuu poliisikokelas Juntunen ottamaan reitti valinta seiniä pitkin käsillä liikkuen.

Ämmbeellä oli viestissä hyvää tietoutta jota meidän kaikkien tulisi tarkastella tietyllä hiljaisuudella ja kunnioutuksella.

Itselleni on peili aika yhdentekevä. En muista että olisin kesken sarjan kuullut tai nähnyt mitään kiinnostavaa. Joskus olen silmillä seurannut vartalon ja polvien asentoa, mutta sen voi paremmin tehdä ihan tuntemalla.

Re: Re: Re: Kyykky

Originally posted by otsio

Ämmbeellä oli viestissä hyvää tietoutta jota meidän kaikkien tulisi tarkastella tietyllä hiljaisuudella ja kunnioutuksella.

Kiitos, hyvä kun joku lukee mun kirjoituksia :) ...etenkin kun on niin monta TOSI hyvää kirjoittajaa palstalla.

Sellainen seikka vielä kyykkäämiseen et sitä tankoo ei pidetä niskan päällä ,vaan liu utetaan vähän alemmas yläselälle,jollain tasapaino on hyvä ja ei liikaa selälle tule painoo.
Olen vaan nähnyt sellaisiakin kyykkääjiä joilla tanko on suoraan niskaluiten päällä.

Originally posted by AsteriX
Olen vaan nähnyt sellaisiakin kyykkääjiä joilla tanko on suoraan niskaluiten päällä.
Ja joskus näilläkin tapauksilla on hyvä syy pitää sitä tankoa niskassa, kuten esim. TÄÄLLÄ on huomattu.

Itse teen sitä leveää "selkäkyykkyä" ja taas sunnuntaina sain kommenttia tekniikastani. Olen kuitenkin tietoisesti valinnut tuon tekniikan juuri siitä syystä, että polvikulma pysyy mahdollisimman suurena (=sääri pystyssä), sillä olen polveni kyykyssä jo kertaalleen hajottanut. Se vaatii paljon enemmän selältä ja lantiolta, eikä käy etureisiin juuri lainkaan, mutta voimatreenaajana minun ei tarvitse siitä välittää. Polvisiteitä tai kyykkytrikoita en ole ikinä kokeillut, joten uskallan väittää, että tuolla tyylillä pystyy kyllä kyykkäämään raakanakin.

Mun mielipide on et jos laitaa tangon niskalle ja menee kyykkyyn , niin ylösnoustessa kun painopiste on paljon edempänä on juuri vaarana nousta ns. kissan selällä ylös ja naks...tai pam..
Joka tapauksessa oli miten oli niin henkilökohtaisesti itse tykkään leveä ote tangosta ja alempana tanko, sillein ne isot raudatkin nousee, ainaskin mulla.
Kaikilla oma tyyli..

Back
Ylös Bottom