Kyykkyprobleemia. Teen kyykyt melkoisen syvään. En oikein määritelmiä tiedä niin katselin juutuubista miten syvä on syvä ja esim.
tämä on suunnilleen sama, mitä itse teen. Ongelma on alaselän pyöristyminen pohjalla. Noh... Mietin, että ei mun kai noin syvään kyykkyjä tarvitse tehdä ja katselin peilistä, missä vaiheessa alaselkä alkaa pyöristyä. Saan reidet vaakatasoon ja vielä hitusen ylikin ja selkä pysyy kasassa. Sellaisena kyykky olisi syvempi kuin suurimmalla osalla muista tuolla salilla kyykkäävistä. Ok.
Sitten itse ongelmaan: Kokeilin tehdä sitten kyykkyä pysäyttämällä liikkeen reidet vaakatasoon. Peilistä näytti hyvältä. Aloin tehdä sarjoja tällä ja joka toistolla huomasin kyykyn menevän aina vaan alemmas vaikka sitä yritin stopata.
Mitä nyt? Kannattaisiko mun vaan kokeilla venytellä alaselkää liikkuvammaksi ja kyykätä sille syvyydelle, mille olen kyykännyt? Vai kannattaako koko liike opetella kevyillä painoilla kunnolla uudestaan? Muutamana kertana olen nyt tuohon kiinnittänyt huomiota ja ei vaan tunnu onnistuvan rajoitetummat kyykyt vaan aina löydän itseni viidennellä toistolla perse nurmikossa. Vai onko jotain muuta ratkaisua?