Kaikki kyykkykysymykset

Meta title: 🔥 Kaikki kyykkykysymykset yksiin kansiin 🔥

Meta description: Räjäytä pohkeet ja pakarat uuteen leveliin! Tässä ketjussa puretaan jokainen kyykkyongelma, tekniikkapulma ja varustevinkki.

Vikan sarjan vika toisto ja en ollu varma pysykö paketti kasassa.

20140219_105458_63236.jpg

Näyttäis tuossa vähän jo selän pettäneen, mutten osaa ihan päättää onko tuo nyt jo rajan ylittävä erhe ja pettääkö se edes lordoosin kohdilta vai ylempää. Toisekseen, mikä tuohon lääkkeeksi? Julle ei innosta, joten saisko pukkivedoista tai polviin vedoista mitään apuja tuohon? Tuo on se kohta, missä pahin notre dame- syndrooma ilmeni.

No tuostahan se pettää kun tiukaksi käy. Vatsatreeniä nyt ainakin, stoppivedot (pysäytys polvissa tai missä nyt vaikein kohta yleensä on) voi auttaa myös.

Kyllähän toi on tossa jo pettänyt. Ei muuta kuin kunnollista monipuolista keskivartalotreeniä. Mahaa, selkää, kylkiä. Toi stoppiveto voi olla ihan jees. Paketin ei saa antaa hajota missään isometrisessä keskivartalotreenissä, koska sillon se ei toimi kuten pitäisi.

Joo testailinki tänää vetoja polviin, stoppi ja alaslasku tuon treenin jälkeen. Ajattelin jotain vastaavaa tehdä jatkossakin ja tosiaan ilman vyötä. En mä vyötä käytäkään kuin vasta 150 yläpuolella, mutta ehkäpä siihenki vois vähän panostaa.

Käsittääkseni tohon keskikropan pitoon voi vaikuttaa aika paljon myös sillä, että vetääkö sarjat "touch and go" vai kunnon kuoletuksilla joka toiston välissä. Jos on tottunut hyödyntämään elastista energiaa ekan toiston jälkeisissä toistoissa, eli vetää ilman kunnon kuoletusta toistojen välissä, niin ilmeisesti tuppaa myös olemaan enemmän ongelmia selän pyöristymisen kanssa.

Joku voi korjata jos olen väärässä, jostain muistan jotain tonkaltaista lukeneeni tai kuulleeni.

Sillä ei tässä tilanteessa ole väliä. Jokaiseen vetoon otan asennon tavallaan uusiksi. (En nyt ala seisoskelemaan, mutta happea ja lähtöasento jiiriin)

Joo testailinki tänää vetoja polviin, stoppi ja alaslasku tuon treenin jälkeen. Ajattelin jotain vastaavaa tehdä jatkossakin ja tosiaan ilman vyötä. En mä vyötä käytäkään kuin vasta 150 yläpuolella, mutta ehkäpä siihenki vois vähän panostaa.

Vedä loppuun asti vaan, sun pitää normivedossa kuitenkin vetää ylös asti. Pointti ei ole pysähtyä siihen ongelmakohtaan, koska sehän se ongelma on alunperinkin. Toki tuossakin on eri koulukuntia, mutta sinun ongelmaasi ehdottomasti veto ylös asti. Jos tavoitteena on korostaa/opetella jalkojen työtä lähdössä, niin sitten voi alaslasku kesken kaiken tulla kyseeseen.

tuossa vedossa pään asentoa pitää korjata. reisiin voimaa et jaksat jaloilla irrottaa, nyt jalat melkein suorina ja tanko ei lähelläkään polvia

tuossa vedossa pään asentoa pitää korjata. reisiin voimaa et jaksat jaloilla irrottaa, nyt jalat melkein suorina ja tanko ei lähelläkään polvia

Jep. Katseelle pitäisi löytää kiintopiste parin metrin päähän alaviistoon (pää suoristuu tietysti selän mukana). Tuollainen hyperojennus muuhun rankaan nähden johtuu yleensä peiliin tuijottamisesta.

Oon nyt treenaillu golden sixillä kaksi kuukautta ja kyykky on noussut 60kg->90kg ja tänään lisäsin hyvällä tekniikka 3x8 92.5kg. MUTTA kotiin tullessa keskiselkää koskee Tosi paljon jos päätä kallistaa taaksepäin.. Semmoinen pistävä/vihlova tunne? Onko kellään ollut vastaavaa oiretta? Onko siis tämä joku hälyttävä oire että selkä menee ja pyytää pitämään rennompaa tahtia? En kuiteskaan haluaisi loukkaantua ja rikkoa selkää koska sit tulee pitkä tauko. Mitä olette mieltä kannattaako pitää taukoa kyykystä tässä ohjelmassa ja tehä muutama treenikerta prässiä tai etukyykkyä?

Jos selkää vihloo, se on aina sen verran vakavaa, että asiaan kannattaa kiinnittää huomiota.

1)Kevennä treeniäsi ainakin viikoksi, ei tee muutenkaan pahaa. Saliharjoittelussa olet pitkällä matkalla ja yksi kevyt viikko näyttääesim. kahden vuoden päästä katsottuna ihan mitättömältä asialta.
2)Venyttele selkääsi varsinkin välipäivinä, varovasti. Voit myös "hieroa " sitä itse, ota vaikkapa tennispallo, mene sen päälle selällesi makaamaan ja liikuta itseäsi pallon päällä, löydät selästä niin "makeita" paikkoja" ettet uskokaan.

Olet aivan oikeassa, selkäsi pyytää sua hellittämään tahtia. Kuuntele itseäsi jatkossakin, kroppasi kertoo mitä sun pitää tehdä.

Kyykkyprobleemia. Teen kyykyt melkoisen syvään. En oikein määritelmiä tiedä niin katselin juutuubista miten syvä on syvä ja esim. tämä on suunnilleen sama, mitä itse teen. Ongelma on alaselän pyöristyminen pohjalla. Noh... Mietin, että ei mun kai noin syvään kyykkyjä tarvitse tehdä ja katselin peilistä, missä vaiheessa alaselkä alkaa pyöristyä. Saan reidet vaakatasoon ja vielä hitusen ylikin ja selkä pysyy kasassa. Sellaisena kyykky olisi syvempi kuin suurimmalla osalla muista tuolla salilla kyykkäävistä. Ok.

Sitten itse ongelmaan: Kokeilin tehdä sitten kyykkyä pysäyttämällä liikkeen reidet vaakatasoon. Peilistä näytti hyvältä. Aloin tehdä sarjoja tällä ja joka toistolla huomasin kyykyn menevän aina vaan alemmas vaikka sitä yritin stopata.

Mitä nyt? Kannattaisiko mun vaan kokeilla venytellä alaselkää liikkuvammaksi ja kyykätä sille syvyydelle, mille olen kyykännyt? Vai kannattaako koko liike opetella kevyillä painoilla kunnolla uudestaan? Muutamana kertana olen nyt tuohon kiinnittänyt huomiota ja ei vaan tunnu onnistuvan rajoitetummat kyykyt vaan aina löydän itseni viidennellä toistolla perse nurmikossa. Vai onko jotain muuta ratkaisua?

Kyykkyprobleemia. Teen kyykyt melkoisen syvään. En oikein määritelmiä tiedä niin katselin juutuubista miten syvä on syvä ja esim. tämä on suunnilleen sama, mitä itse teen. Ongelma on alaselän pyöristyminen pohjalla. Noh... Mietin, että ei mun kai noin syvään kyykkyjä tarvitse tehdä ja katselin peilistä, missä vaiheessa alaselkä alkaa pyöristyä. Saan reidet vaakatasoon ja vielä hitusen ylikin ja selkä pysyy kasassa. Sellaisena kyykky olisi syvempi kuin suurimmalla osalla muista tuolla salilla kyykkäävistä. Ok.

Sitten itse ongelmaan: Kokeilin tehdä sitten kyykkyä pysäyttämällä liikkeen reidet vaakatasoon. Peilistä näytti hyvältä. Aloin tehdä sarjoja tällä ja joka toistolla huomasin kyykyn menevän aina vaan alemmas vaikka sitä yritin stopata.

Mitä nyt? Kannattaisiko mun vaan kokeilla venytellä alaselkää liikkuvammaksi ja kyykätä sille syvyydelle, mille olen kyykännyt? Vai kannattaako koko liike opetella kevyillä painoilla kunnolla uudestaan? Muutamana kertana olen nyt tuohon kiinnittänyt huomiota ja ei vaan tunnu onnistuvan rajoitetummat kyykyt vaan aina löydän itseni viidennellä toistolla perse nurmikossa. Vai onko jotain muuta ratkaisua?

1. Venyttely
2. Painonnostokengät / kyykkykengät (koroke pohjassa)
3. Lankku kantapäiden alle
4. Teippaa alaselkä jollain kompressioteipillä, niin tunnet milloin se alaselkä alkaa pyöristymään

*Lisäystä vielä: Ota mahdollisimman kapea ote tangosta (niin ettei kuitenkaan aiheuta kipua) ja jännitä yläselkää. Pidä rinta suorassa ja alaslaskun aikana levitä polvia ulospäin ja jännitä vatsaa vahvasti - tää itellä estää sen alaselän pyöristymisen kun tuntee ettei alas enää pääsisi kuin pyöristämällä alaselkää.

Ensimmäisiä MAVE treenejä tässä tekemässä ja kiinnostaisi kuulla palautetta tekniikasta.

Tuossa on 100kg tangossa ja omasta mielestäni aika lailla maksimi, että jaksaa vielä nostaa melko hyvällä paketilla. (enempää en oo tässä vaiheessa edes viittiny kokeilla, kun tekniikan suhteen aika epävarma) Videolta katsottuna näyttäisi tulevan selällä ylös suurimman osan. Tulisiko tuossa nojata enemmän taakse alussa vai onko tuo minun välityksilläni vaan hyväksyttävä että selällä menee jos jalat ovat hartoiden leveydellä? Selkä näyttäisi pysyvän lähestulkoon suorana, joskin aavistuksen taitaa notkahtaa tuossa kun tanko nousee irti maasta. Onko tuo kuitenkin vielä ok?

Noi kengät oon ajatellu heivata ens kerralla maven ja kyykyn ajaksi pois kokonaan, kun ovat melko pehmeäpohjaiset.

[video=youtube_share;Q2Rz45W2m9s]http://youtu.be/Q2Rz45W2m9s[/video]

Back
Ylös Bottom