Kaikki kyykkykysymykset

Meta title: 🔥 Kaikki kyykkykysymykset yksiin kansiin 🔥

Meta description: Räjäytä pohkeet ja pakarat uuteen leveliin! Tässä ketjussa puretaan jokainen kyykkyongelma, tekniikkapulma ja varustevinkki.

Riippuu vähän mistä se johtuu. Jos jalat on yksinkertasesti eri mittaset, sille ei voi oikeen muuta ku jotkut erikoispohjalliset. Jos taas lantio on vinossa kireiden lihasten vuoksi, venyttely/heikkojen lihasten vahvistaminen tuo apua. Netin välityksellä on hiukan hankala tämmösessä neuvoa, kannattaa varmaan hakeutua jonkun ammattilaisen tarkkailtavaksi. Haittaa tosta voi olla jos selkäranka joutuu olemaan jotenki huonosti vinossa ja tietysti se voi kehittää lisää lihasepätasapainoja.

Kenen puoleen pitäis kääntyä nyt siis ekana?

Rippetoe kyllä opettaa ton maven vähän erikoisesti. Minusta tolla kaverilla on aika paska alkuasento, kun ei saa etureisiä ollenkaan mukaan irroitukseen. Selkäkin on vähän niin ja näin, että onko suorassa.

Tilasin vetokumit kauan aikaa sitten, mutta eivät tulleet postissa, joten jätin asian siihen, olen ajatellut että tilaan vetokumit itselle (salilla on lavahässäkkä näille), meinasin että tilaan "VH Pro Lyhyt Monster mini (musta)" voimaharjoittelusta, tuovat vastusta lopuun mennessä arviolta 30-35kg (lava on iso, kumit täytyy vetää kireälle). Joten, kuinka näillä kannattaisi tehdä treenejä? Esim. 2 treeniä näillä viikossa ("kova treeni" ja nopeus), vaiko vain toinen treeni näillä? Mavessa jää loppuojennus aina vajaaksi, sen takia nämä hankin (jos vahvistaisi sitä) ja ihan, että tulee lisää mielenkiintoa lajia kohtaan.

Trnaja, paljon muuten saat normi mavessa?
Itekki miettiny vetokumeja mut oliski paikka niille. Ookko kokeillu fatbaria tai niitä paloja. Gripforsea tms?

Trnaja, paljon muuten saat normi mavessa?
Itekki miettiny vetokumeja mut oliski paikka niille. Ookko kokeillu fatbaria tai niitä paloja. Gripforsea tms?

Normimave varmaan 185kg-200kg paikkeilla, kunhan saa pariviikkoa treenata kunnolla, alaselässä oli jotakin häikkää oikealla puolella, oon sitä hoitanut pois ja se vaiva alkaa olla hävinnyt pikkuhiljaa joten pääsee taas aloittamaan kunnon treenejä. Alaselkä/takareidet/pakarat ovat aivan vitun jäykät, niitä olen nyt viikonverran venytellyt ja putkirullaillut auki, koitan nyt ainakin kesään asti vetää säännöllisesti tätä lihashuoltoa..

Fatbaria olen halunnut kokeilla, mutta tääläpäin ei ole sellaisia, gripforcet mulla on (regularit) ja niillä olen sillointällöin treenejä tehnyt, pidän mielummin maven mavena ja otevoimailun otevoimailuna. Joskus tulee niillä tehtyä normimaven päälle vetoja, maximi varmaankin siellä 90kg paikkeilla.

Saahan ne vetokumit vedettyä jalkojen alta?

No perkele nii muute saa. Täytyy vähän ihmetellä niitä.
Juu gripforcet on itelläki mut ei ne oikeen ole minkäänlaiset..grippiin ei ota kummoisasti ja vetoa varten tule tarpeeksi hittiä.

Itse en vain tykkää tuosta "jalkojen alta viritelmästä". Kai noillakin huomiota saa. Ainakin vihaisia ja halveksuvia katseita jossei muuten. Pitäisi varmaan sopeutua joukkoon ja vetää farkut jalassa selkä mutkalla mavea.

Juu kattelin kanssa että hankalaks menee.
+hihaton päälle salille.. :)

Pitäisi saada Harju tänne vetelemään tuolla lavahässäkällä pahimpaan ruuhka-aikaan ykkösmaximeita, voisi olla lava senjälkeen useemmin käytössä, epäilen hitusen :D Mutta samalla lisääntyisivät hauiskääntösarjojen huudot sun muut :puntti:

Mutta tosiaan, asiasta toiseen, onko järkeä vetää tuolla kumihässäkällä 2 treeniä viikossa, toisessa erittäin kovia kakkosia/kolmosia ja toisessa nopeusvedot kevyemmällä vastuksella, vaiko vain toinen treeni kumeilla?

Onko normaalia että kyykkyreenin jälkeen kun polveen painaa nii tuntuu semmonen pieni kipu kun mustelmaa painaisi? Ei muuten koske polviin paitsi kun painaa. Polvet ei pitäs mennä varpaitten yli, mutta syviä kyykkyjä teen.

Täällä kovasti peräänkuulutetaan syväkyykyn perään (tai vähintään 90 astetta). Se on jännä, sillä itse saan parhaan tuntuman ja eniten hittiä etureisille, kun jätän kyykän pikkasen vajaa 90 astetta (ts. hiukan yli 90 astetta).. eli semmonen semi kusetuskyykky.

Täällä kovasti peräänkuulutetaan syväkyykyn perään (tai vähintään 90 astetta). Se on jännä, sillä itse saan parhaan tuntuman ja eniten hittiä etureisille, kun jätän kyykän pikkasen vajaa 90 astetta (ts. hiukan yli 90 astetta).. eli semmonen semi kusetuskyykky.

Mutta kannattaako kyykkyä edes miettiä sen kautta, että minkälaisen tuntuman se antaa etureidelle? Minusta lihastasapainon ja yleisen tominnallisuuden kannalta kyykky kannattaa tehdä täysillä liikeradoilla. Etureisiä voi erikseen runnoa paremmin mm. etukyykyllä, joka sekin kyllä kannattaa tehdä syvälle.

edit. 90 astetta on täysin omituinen tapa mitata kyykyn syvyyttä. Polvikulmana se on about varttikyykky ja mihinkään muualle sitä 90 astetta ei voi edes mitata. :)

Jos etureisiin haluat nimenomaan hittiä niin kyykkää edestä painonnostokengillä tai koroke kantapäiden alla. Takakyykky on etu- ja takareisien sekä pakaran liike, ei jonkun niistä.

edit. 90 astetta on täysin omituinen tapa mitata kyykyn syvyyttä. Polvikulmana se on about varttikyykky ja mihinkään muualle sitä 90 astetta ei voi edes mitata. :)

Eli reidet on vaakatasossa niin kuin lattiakin. Otetaan se 90 astetta vaikka seinästä, räkistä tjms. :)

Onko normi settiä että takakyykky käy nivusiin? Myös prässissä sama homma... Kevyillä painoilla oon nyt jumpannu, kyykyt suurinpiirtein niin syvälle kuin menee rauhallisesti laskien.

Eivät ole kumminkaan kipeät treenin jälkeen yms, ainostaan kun painoa päällä tuntuu jossakin määrin epämiellyttävälle.

Pitää koittaa saada raadille filmiä jossain vaiheessa :)

Back
Ylös Bottom