Nyt kysymys omasta kokemuksesta kyykyn kanssa. Olen nyt treenannut 3kk SS:llä (tällä aloitin) kyykyssä 5 toiston sarjoja, ajattelin, että on hyvä lyhyillä toistoilla harjoitella tekniikkaa ettei väsymys väännä sitä pieleen (yli 5:llä toistolla), 3kk G6:lla 10 toiston sarjoilla mutta vaihdoin 5 toiston sarjoihin noin 2kk jälkeen, koska meinasi taju lähteä tangon alla (ei saanut happea), ja nyt pari viikkoa olen käyttänyt 2-jakoista 5 toiston sarjoilla. Noh, asiaan. Tänään oltiin koululiikunnassa puntilla ja menin ryhmään, jossa oli "vähemmän treenanneet" ja siellä sitten koulun salilla menin ohjeiden mukaan tekemään takakyykkyä 60kg painoilla, koska säästin ruutia huomiseen oikeaan jalkatreeniin ja oli ihan outo se kyykkyhäkki koulussa(?). Sitten opettaja tuli suolaamaan tekniikkani. Mitä? Hän neuvoi, etten mene tarpeeksi alas, kysyin: Eikö ATG-kyykky (aka syväkyykky) ota turhan paljon polviin? Ei kuulemma jos tekniikka on oikea ja tekeehän ne voimanostajatkin hulluilla painoilla syväkyykkyä. Mutta olen itse tehnyt aina siten, että reidet on lattian kanssa yhdensuuntaiset, onko tämä väärin? Sitten keskusteltiin, että jos joutuu nostamaan jotain raskasta ja sitten meneekin syväkyykyn puolelle niin sittenhän koko homma leviää, piti kysyä, mutta en ehtinyt, että missä tilanteessa ei voisi nostaa syväkyykyn sijasta "perus"kyykyllä. Ja sitten hän sanoi kun tein vitosen sarjaa, että ei tuosta tule mitään, että ensin pitäisi hankkia lihaskestävyyttä ja sitten vasta tehdä lyhyitä sarjoja. Olenko siis tuhlannut rahojani ja aikaani yli puolivuotta johonkin turhaan eikä mitään käytännön kehitystä ole tapahtunut? Aloitin tuolla SS:llä pelkällä tangolla ja sekin oli tarpeeksi, nykyään käytän kyykyssä 95kg (kuulen vahvaa naurunhohotusta, mutta minkäs sille mahtaa) 4*5 systeemiä, tekniikka mielestäni jo jonkinlainen (polvet pysyy paikoillaan ja sarjapainoa alas jos ei meinaa pysyä, selkä suorana jne.). Ja hei vaan kaikille ketkä sattuu minut kirjoituksen perusteella tunnistamaan, mutta ei ollut siinä oikein aikaa jatkaa keskustelua ja jäi vähän vaivaamaan tuo.