Kaikki kyykkykysymykset

Meta title: 🔥 Kaikki kyykkykysymykset yksiin kansiin 🔥

Meta description: Räjäytä pohkeet ja pakarat uuteen leveliin! Tässä ketjussa puretaan jokainen kyykkyongelma, tekniikkapulma ja varustevinkki.

Täältä tuskin saat tuohon yksiselitteistä ja oikeaa vastausta. Kysyhän tuota Ortopedilta, urheilulääkäriltä tai operaation suorittaneelta lekurilta.

Itellä on nilkassa levy ja lääkäri sanoi että pikkuhiljaa saa ruveta tekemään.
(en ota vastuuta jos polvet paukkuu:D!)

joo tota tota.. ittelläni on ydin-naula sääriluun sisäs eikä se nyt pahemmin pauku vaikka sataset paukkuukin.. operaatio tehtiin tosin jo toissa kesänä ja ensi kuussa otetaan pois. Jos olisin sinä ottaisin kyllä kevyemmin heti pidemmän aikaa.. maltti on valttia.

Kas tässäpä vasta ongelma, keneltä asiasta kysyä: siltä joka asiasta jotain tietäisi, vai yleisesti vähän kaikilta. Kyllä itse ainakin kysyisin siltä lääkäriltä. Omani ainakin mieluummin vastaa kysymyksiin kuin puukottaa uudelleen.

Ja miten tässä voisi mitään fiksua vastata ihan vain siltä pohjalta, että polvissa on rautalevyt virheasentoa estämässä. Millaista virheasentoa, on ensimmäinen kysymys. Jonka jälkeen tulee kysymys siitä, onko niitä levyjä tarkoitus pitää siellä polvissa kauankin?

14 v vasta. Eli periaatteessa helkkarin monta vuosikymmentä aikaa kyykkiä vielä. Joten etenkin jos tuossa on kysymys jostain väliaikaisratkaisusta, niin kannattaa harkita muita jalkaliikkeitä siksi aikaa. Ja vaikka hankkiutua fysioterapeutille (joops, eivät ne vain vääntele ja vetkuta, vievät ne salillekin).

Ja isot painot, se on suhteellinen käsite se :evil:

Mulla on polvissa rautalevyt virheaentoa estämässä, niin voinko tehä kyykkyä?.

Eikös se kysymys että "voitko tehdä kyykkyä" selviä kuin yhdellä ja ainoalla asialla, kyykkäämällä :wtf:

Kysy lääkäriltä ja kuuntele ittiäs kun kyykkäät pienillä painoilla!eikö vasta body lehdessä ollu juttu että normaalille polvelle syvä kyykky on parempi kuin noin 90asteen kyykky!

Siis virheasentoni oli pihtipolvet, länkisäärien vastakohta. Kuulemma aikovat ottaa poisa tuolta piakoin.. Sitte ei pääse salille pitkään aikaan ku ei voi ees kävellä ja jalkoja ei saa minkäänlaiseen kulmaan. Aika turhauttavaa sinänsä kun on treenannut tämän puolivuotta (siitä asti kun pystyin treenaamaan niillä levyjaloilla) itteään muka hyvään kuntoon niin sitten ei uskalla mennä ainakaan kuukauteen kahteen salille ja kaikki työ valuu hukkaan.

Toisaalta, kuinka hukassa sitä sitten olisitkaan, ellet välillä treenaisi itseäsi edes vähän parempaan kuntoon? Salitreeni ei ole polvivaivaiselle koskaan turhaa.

Tsekkaas youtubesta hakusanalla "squat rx". Paljon katsottavaa, englanniksi tosin.

mä oon ainakin omalla kohdallani huomannut sen, että kyykky ei luista ollenkaan ellei pohjalla oo kunnon aerobinen lämmittely (hölkkäystä ainakin se 30 min) ja sitten tietty venyttelyt päälle. Lämmittelyyn kannattaa panostaa. Nousee enemmän sitä rautaakin sitten :rolleyes:

Otin ohjelmaan yhden jalan kyykyn ja kiinnostaisi kuulla ihmisten hyviä kokemuksia siitä? Ei siis mitään ikävää kiitos. :hyvä:

Liikevinkkejä voi antaa. Eli miten se liike kannattaa tehdä parhaiten? :dance:

Helpointa on, kun tuet toisen jalan eli nostat sen penkin päälle. Pysyy tasapaino paremmin

Niin siis jos takajalan nostat niin sehän on sitten "bulgarialainen kyykky". Liikerata vissiin hivenen kasvaa verrattuna siihen jos toinen jalka olisi maassa.

Pakarat tulee noista aivan saatanallisen kipeäksi.

Itse olen ottanut tuon bulgarialaisen kyykyn ohjelmaan ja teen sen niin, että etummainen jalka on aika kaukana penkistä. Ottaa erittäin hyvin perseeseen, takareisiin, ja myös sisäreisiin. Jos haluaa siirtää rasitusta enemmän etureisille, kannattaa pitää etujalka lähempänä penkkiä.

Back
Ylös Bottom