kaikkea sitä sattuu työtä hakiessa

Jep. eli täällä kun on puhuttu paljon työnhausta ja sit kaikennäkösistä noloista jutuista niin mitäs jos porukka nimettömänä listais hauskoja työhaastatteluissa ja yleensäkin työnhaussa vastaantulleita juttuja. Rekrytointia tehneet voi kertoo ääriesimerkkejä hakijoiden kirjosta ja työtä hakeneet voivat kertoa tukalista ja yllättävistä tilanteistaan. sana on vapaa.

Idea tähän threadiin tuli siitä kun joskus jossain työnhakuinfotilaisuudessa Adeccon nainen kertoi esimerkkejä todella huonoista työhakemuksista. Osa niistä jutuista todellakin nauratti:)

Toivottavasti tää ei oo ihan :david: threadin aihe.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tää ei ole sattunut itelle (eipä tietenkään), mutta kun sana kerran on vapaa, niin kerron taksikuskilta kuullun tarinan jostain hänen tuttavastaan.

Tämä naisihminen oli siis hakemassa töitä taksikuskiksi. Jossain vaiheessa haastattelua tuli varsin yleinen kysymys "Onko alkoholin kanssa ongelmaa?" Hakija oli jotenkin muissa maailmoissa, ja vastasi äkillisesti "Ei, kyllä mä juon ihan mitä vain!"

Tuloksena nolostuminen, sitten yhtäaikainen naurunpurskahdus, jonka jälkeen haastattelu päättyi. Seuraavana päivänä hakija sai puhelun, jossa kerrottiin hänen saaneen paikan. :lol2:

Äläkä vaan kerro niitä meille. :jahas:

tässä muutama mieleen jäänyt:
- hakemuksen tai CV:n yhteyteen on yleensä hyvä lisätä kuva itsestään. Eräs tyttö oli laittanut itsestään rohkean kuvan bikineissä -> hakemus lähti roskikseen
- eräs hakija oli lähettänyt about kymmenen sivun mittaisen hakemuksen liittenä noin sentin paksuisen nipun työtodistuksia sun kaikkia muita papereita -> rekrytoija ei jaksanut edes vilkaista paperinippua
- eräs hakija tuli työhaastatteluun taksilla ja ilmoitti haastattelijalle rennosti olleensa edellisenä iltana juomassa eikä ole vielä ajokunnossa kun on laskuhumala-> haastattelija ei oikein vakuuttunut kaverista
- ei kannata laittaa työhakemuksen loppuun näitä samoja sloganeita mitä täällä keskustelufoorumeilla viljellään. eivät ihan hakemukseen kuulu:david:

Harjoittelupaikkaa hakiessa tulin haastatteluun aamulla kahden päivän pikkujoulujen jälkeen. Kävin suihkussa ja siistin itseni, ei siinä mitään. Lähes koko haastattelun ajan (johon kuului myös kierros työpaikassa), hirveää vapinaa peitellessä, mietin että onkohan joku joskus oksentanut haastattelijan päälle. Sain kuitenkin paikan samantien ja tyytyväisiä ovat molemmat osapuolet olleet.

Tiedä sitten mitä ajattelivat kun toivottivat tervetuloa taloon, johon vastasin "kiitos, samoin". Pieni jäätyminen :lol2:

Erään työhaastattelun päätteeksi minua pyydettiin yllättäen tiukkaan sävyyn kertomaan vitsi. Testasivat tietenkin menenkö lukkoon. No en mennyt ja kerroin seuraavan vitsin.

"Kaksi mummoa meni mustikkaan, mutta siinä ei ollut takaovea."

Eivät oikeen ymmärtäneet kun naama täysin peruslukemilla sanelin tuon. Paikan sain kuitenkin ;)

Hain kerran duunia siten, että soitin ilmoituksen perään. Mulle sanottiin, että hakijoita on niin paljon, ettei ne ota enää ketään haastatteluun. Sanoin, että olen hakeutumassa alan koulutukseen, joten pääsin haastatteluun.

Haastatelluista olin viimeinen. Myöhästyin haastattelusta bussin rikkoontumisen takia puoli tuntia ja niiden kokous venähti sen myöhästymisen takia.

Ennen kuin ehdin kotiin haastattelusta tuli puhelu, että sain työpaikan :)

Kaverilta kysyttiin maireaan ääneen, että mites sitten jos saat työpaikan, niin oletkos heti äitiyslomalle lähdössä?

(laiton kysymys siis)

Kaveri oli tähän varustautunut ja lätkäisi pöydälle todistuksen, että kohtu ja munasarjat on poistettu syövän takia muutama vuosi aikaisemmin.

Oli ollu äijä hiljaa.

No ei se sitä työtä saanut ja tuskin olis tuollaisen käytöksen jälkeen huolinutkaan :jahas:

Mutta sano, että oli sen arvoista :D

- hakemuksen tai CV:n yhteyteen on yleensä hyvä lisätä kuva itsestään. Eräs tyttö oli laittanut itsestään rohkean kuvan bikineissä -> hakemus lähti roskikseen
- eräs hakija oli lähettänyt about kymmenen sivun mittaisen hakemuksen liittenä noin sentin paksuisen nipun työtodistuksia sun kaikkia muita papereita -> rekrytoija ei jaksanut edes vilkaista paperinippua
- ei kannata laittaa työhakemuksen loppuun näitä samoja sloganeita mitä täällä keskustelufoorumeilla viljellään. eivät ihan hakemukseen kuulu:david:

Voi että kun noi oiskin jotain poikkeuksellista.

Sloganeiden parhaimmistoa: hakemuksen perässä luki "Matti Meikäläinen - tänään nimi hakemuksessa, huomenna SINUN toimistosi ovessa".

Eräs kaveri meni kysymään töitä ja siellä joku esimies oli sitä mieltä että: ei meillä oikein ole töitä. Kaveri siihen että kyllä teillä aina sen verran on töitä mitä minä kehtaan tehdä. No seuraavalla viikolla soittivat miehen töihin.

Noh, ei nämä mitään überhauskoja ole, mutta ehkä erikoisia kuitenkin...

Hain yliopiston matematiikanjaokselta töitä. Astelin ylijehun huoneeseen, kysyin saiskos töitä, herra otti sinisen kansion hyllystään (jossa kaikkien opiskelijoitten matematiikan kurssien tulokset) ja sanoi, että joo. 2kk päästä aloitin hommat :D

Nykyisen työpaikkani haastattelutilaisuuteen mennessäni tuleva pomoni (nuori, ihan söpö mieshenkilö) sanoi lähes heti käteltyään "olen nähnyt sinut jossakin" TSITSING :D Haastattelutilaisuuteen osallistui myös pomoni 7 vuotias tytär, jolla oli tietty ihan omat juttunsa...

...

Mulla ei kovempia ole sattunut. Nykyisen duunin toisen haastattelun peruin darrassa puoli tuntia ennen herätessäni. Rekryfirma soittikin sitten heti sen jälkeen ja pyysi harkitsemaan asiaa. 5 (!!!) haastattelun jälkeen täällä oltu ja usein darrassa.

Nykyisen työpaikkani haastattelutilaisuuteen mennessäni tuleva pomoni (nuori, ihan söpö mieshenkilö) sanoi lähes heti käteltyään "olen nähnyt sinut jossakin" TSITSING :D Haastattelutilaisuuteen osallistui myös pomoni 7 vuotias tytär, jolla oli tietty ihan omat juttunsa...
...

en nyt oikeen tajunnu?:rolleyes:

Erääseen työhaastatteluun mennessä oli järkyttävä kuraloskaräntäsadekeli, eli kengät ja housunlahkeet olivat polvea myöten märät ja tekivät lätäkön haastattelutilaan tuolin alle. Hieman hermostuksissani pidin kädessäni kuulakärkikynää, ja taivuttelin sitä klipsiä, millä se kynän voi kiinnittää taskuun tai paperinreunaan, kunnes *naps* klipsi katkesi ja lensi kaaressa huoneen toiseen päähän. Vähän napsahduksen jälkeen vielä kännykkäni alkoi soida naulakossa takin taskussa. Silloin ei ollut soitonsiirtoa vastaajaan ja soittaja oli yli-innokas äitini eli puhelin soi ja soi ja soi... Soittoäänenä Sinkkuelämää-tunnari. Mullehan ei muuten _ikinä_ soita kukaan, mutta sen haastattelun aikana kännykkä soi vielä toistekin.

Sain paikan.

Olin kerran nuorena poikana työhaastattelussa kaupungin kesätöihin. Haastattelija oli oikea mulkku, ja saatuaan luettavaksi siihen astiset hyvät työtodistukseni, hän sanoi oikein vittumaisella äänellä:

"Ja millähän kriteerillä nämä arvostelut on tehty!"

Joo, arvasit oikein, en mennyt sinne kesätöihin. Ja sanonpahan vaan, että missään en ole nähnyt niin omahyväistä kusipäätä työhaastattelijana. :lol2:

Nuorena

kollina koulun jälkeen menin firman työhönottoon jossa virkailija sanoi että työnjohtaja valitsee. Mene hänen luokseen seuraavana päivänä.
Intoa riitti ja kaahasin prätkällä pomon luo samantien.

Mie: "Tulin teille töihin"
Pomo: "Aha, no tervetuloa sitten"

ja paikka oli miun........loppu historiaa.

:hyper:

Hoidin pari vuotta sitten ystävättereni poikaa, jolla oli pahin uhma..
Noh, sain sitten yllättävän soiton, jossa pydettiin työhastatteluun samantein.Siinä sitten ongelma että mihinkäs muksu..Ei auttanut kuin ottaa muksu mukaan.
Muksu autoon ja menoksi!Voi paska, hajos virtalukko!Siinä vaiheessa alko jo usko pettää..Tenavan vaunuista oli kumi puhki, auto meni rikki, pyörässä ei lastenistuinta..Ei muuta kuin muksu kainaloon ja juosten haastatteluun.Matkaa oli puolisentoista kilometriä ja aikaa puolisen tuntia..
Ensi vaikutelma mahto olla näky kun meikäläinen on hiesta märkä, kainalossa muksu joka hokee kahta sanaa "kukka, lamppu".
Tietenkin siinä tivataan heti " ai sulla on lapsi, mites hoitopaikan kanssa kun tänne sen otit mukaan.." tietenkin selitin että lapsihan ei tietenkään ole minun vaan ystäväni, hoidan häntä vaan nyt pari päivää.Hastattelu oli nopeasti ohi ja olin ihan varma että paikka on menetetty.
Viikon päästä tästä kun kävin työkkärissä hoitamassa jotain asioita, alkoivat tädit siellä jutella minulle vakavasti että olen huijannut heitä.Ja ihmettelen tietenkin suuresti että mitä he****tiä!? Saisin kuulemma sanktiota siitä etten ollut kertonut lapsestani.Sen jälkeen jouduin todistelemaan monta kuukautta erilaisilla todistuksilla erinäköisiin laitoksiin ettei mulla ole jälkikasvua..Mutta sen työpaikan sain..

en nyt oikeen tajunnu?:rolleyes:

Joo, sori, tuosta ei ehkä oikein ajatukseni välittynyt... Vaikkakaan tuskin siinä edes mitään ajatusta oli. Oli vain erittäin hupaisa tilanne ja jälkeenpäin ehkä pari kertaa olen miettinyt, että palkattiinkohan minut ihan vain ja puhtaasti saavutusteni perusteella (vaikka ei niissäkään todellakaan ole valittamista).

:jahas:

Joo, sori, tuosta ei ehkä oikein ajatukseni välittynyt... Vaikkakaan tuskin siinä edes mitään ajatusta oli. Oli vain erittäin hupaisa tilanne ja jälkeenpäin ehkä pari kertaa olen miettinyt, että palkattiinkohan minut ihan vain ja puhtaasti saavutusteni perusteella (vaikka ei niissäkään todellakaan ole valittamista).

:jahas:

Vetää aika hämilleen tämä...

Siis oliko se pomo nähnyt sut jossain oikeasti vai flirttailko vain?

Ja mitä se 7 v. tytär liittyi tähän?

Nyt puhut paskiainen.

Ps. ;)

Edit:
Sanotaan nyt sen verran, että tekstin perusteella sain tämän kuvan:
Olet ollut lapsenvahtina sille pomon tyttärelle ja pomo tunsi sut siitä.
Ja tulit toimeen sen tyttären kanssa tai jotain.

Luultavasti olet kuitenkin hot ja jätkä flirttaili minkä ehti. Ja flirttailee edelleen.

Vetää aika hämilleen tämä...

Siis oliko se pomo nähnyt sut jossain oikeasti vai flirttailko vain?

Ja mitä se 7 v. tytär liittyi tähän?

Nyt puhut paskiainen.

Ps. ;)

Edit:
Sanotaan nyt sen verran, että tekstin perusteella sain tämän kuvan:
Olet ollut lapsenvahtina sille pomon tyttärelle ja pomo tunsi sut siitä.
Ja tulit toimeen sen tyttären kanssa tai jotain.

Luultavasti olet kuitenkin hot ja jätkä flirttaili minkä ehti. Ja flirttailee edelleen.

Osaan vissiin ihan HELVTIN hyvin ilmaista ajatukseni, unohdan aina, että ettehän te niitä näe ;)

Noh, oli se varmaan joskus jossain nähnyt, yliopistolla mahdollisesti, mutta missään yhteydessä ei oltu oltu ennen sitä. Ja jatkokäyttäytymisen perusteella voisin kuvitella, että se tykkäsi muutenkin ;) Huom, tykkäsi, pomo nimittäin vaihtui vähän aikaa sitten :D mutta se ei liity minuun mitenkään... Kai... Niin, ja tietty tulin tyttären kanssa toimeen! Mikäs siinä, suloinen likkahan tuo oli.

Nyt vaikenen...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom