Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mä en tajunnut kattipaskiaisen jutusta mitään, mutta sain silti parhaat naurut tässä tredissä. Ei millään pahalla, mutta ootko sä syönyt jotain sieniä viime aikoina? :D
Osaan vissiin ihan HELVTIN hyvin ilmaista ajatukseni, unohdan aina, että ettehän te niitä näe ;)
Noh, oli se varmaan joskus jossain nähnyt, yliopistolla mahdollisesti, mutta missään yhteydessä ei oltu oltu ennen sitä. Ja jatkokäyttäytymisen perusteella voisin kuvitella, että se tykkäsi muutenkin ;) Huom, tykkäsi, pomo nimittäin vaihtui vähän aikaa sitten :D mutta se ei liity minuun mitenkään... Kai... Niin, ja tietty tulin tyttären kanssa toimeen! Mikäs siinä, suloinen likkahan tuo oli.
Nyt vaikenen...
Ennenku Sherlock Pohjoisvirta ratkaisi tämän mysteerin, olin ihan varma, että olitte nimenomaan olleet jossain "yhteydessä" ennen haastattelua. :D :piis:Noh, oli se varmaan joskus jossain nähnyt, yliopistolla mahdollisesti, mutta missään yhteydessä ei oltu oltu ennen sitä.
Tympein haastattelu taitaa olla höyläämön reissu kloppina. Aattelin lautapojaksi ja pomo kierrätti pitkin firmaa ja nakkoi puupalikoita kouraan ja käski kertoa mitä ne on. vastailin tyyliin "höylättyä kakkoskakkosta, säteittäin sahattu, tyvipuuta". Ukko oli selvästi enemmän kuin tyytyväinen. Puuhommat oli jo noihin aikoihin tuttuja harrastusten ja rakennushommien jäliltä. Päästiin siitä paperien tekoon. Pomo täytti ja mie sanelin. Ammattikohdassa äijä kysy että missä ammattikoulussa kävin puupuolen. Totesin että lukion mie vain. Paperi meni samantien myttynä roskiin koska "Katkaset vielä kyntes".
Olen ehkä vähän tyhmä mutta mulle jäi epäselväksi että saitko tämän höyläämön paikan loppujen lopuksi?
No mut näinhän se on.Paikkaa ei tullu. Ukko oli sitä mieltä että kaikki lukionkäyneet on hienohelmoja ja silkkiperseitä ja heistä ei ole kantamaan lautaa pinoihin.
No mut näinhän se on.
;)
Ennenku Sherlock Pohjoisvirta ratkaisi tämän mysteerin, olin ihan varma, että olitte nimenomaan olleet jossain "yhteydessä" ennen haastattelua. :D :piis:
Eniten huvittaa kun 40-50 v. haastattelija kysyy lähes vakiona "osaatko käyttää tietokonetta, sitä vöödiä tai ekseliä".
Haastattelun alussa ilmoitetaan että haastattelu on englanniksi.
Ymmärrän englantia hyvin, osaan kirjoittaakin kohtuullisesti, mutta en osaa puhua. En ole koskaan puhunut kahta laustetta enempää englantia yhdellä kertaa.
Hyvin he osasivat peittää myötähäpeänsä. En saanut paikkaa.
Tämä on ollut ainoa konkreettinen hyöty RUK:sta.
Hieman off-topic. Itse olen vakaasti sitä mieltä, että niin kauan kun "vanhan koulukunnan"-miehet istuu pomon paikalla hoitamass rekryjä on armeijasta äärimmäisen kova hyöty kun pistetään kaksi saman tasoista jantteria vierekkäin haastattelussa.
Hieman off-topic. Itse olen vakaasti sitä mieltä, että niin kauan kun "vanhan koulukunnan"-miehet istuu pomon paikalla hoitamass rekryjä on armeijasta äärimmäisen kova hyöty kun pistetään kaksi saman tasoista jantteria vierekkäin haastattelussa.
Vaikka moni asia onkin ihmisestä itsestään kiinni, niin tässä voi kyllä haukkua suomalaisen koulujärjestelmän aivan paskaksi. Kieliopinnoissa kielioppi on ihan helvetin ylikorostuneessa asemassa puhetaitoon nähden. Ei ole harvassa ne kaverit, jotka saa kiitettäviä kokeista, mutta puhe on ala-arvoista.