Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Suosittelen ennemmin kaikkea tasaisesti, etenkin kun tavoite on kiinteytyä eikä laihtua.Proteinia 2g/painokilo, rasvaa 1g/ (rasvaton)painokilo ja loput kalorit hiilareista. Kannattaa laskea päivittäinen kulutus (esim kalorilaskuri.fi/kalorikulutus ) ja sitä -300 - -500 kalorivajeella ruokavalio. Korjatkaa jos olen väärässä.Mori. Vähän apuja jos joku kehtaa auttaa Taustasta sen verran: 20v, 174cm, 73kg. Salilla 3-4 kertaa viikossa.
Olis tarkotus "kiinteytyä". Aina syöny vaan ja antanu mennä pitäny huolen proteiinistä ja siinäpä se. Luin noita erilaidia diettejä. VHH vai vähärasvainen dietti jompikumpi kai mutta kumpi sopii tälläselle normitallaajalle. Muuta liikuntaa ei mahottomasti salin ohella ole, ja kyllä tiedän syö vähemmän kuin kulutat :D
Ja jos jollain on hyviä ateriavinkkejä kertokaa. Tai millä VHH dietissä hyvä korvata potut ja tuommoset lihan kaverit lautasella.
Nyt kuiten siitä kumpaa diettiä
Eikös "kiinteytyminen" käytännössä ole laihtumista? Eihän se fläsä lähde ja kroppa kiinteydy muulla kuin kalorivajeella = laihtumisella.Suosittelen ennemmin kaikkea tasaisesti, etenkin kun tavoite on kiinteytyä eikä laihtua.Proteinia 2g/painokilo, rasvaa 1g/ (rasvaton)painokilo ja loput kalorit hiilareista. Kannattaa laskea päivittäinen kulutus (esim kalorilaskuri.fi/kalorikulutus ) ja sitä -300 - -500 kalorivajeella ruokavalio. Korjatkaa jos olen väärässä.
Kiinteytyminen tarkoittaa nimenomaan että paikat kiristyy --> rasvaa pois ja lisää lihasta. Laihdutus on asia erikseen. Ja nimenomaan normaalipainoisen ei kannata lähteä hirveän suurilla kalorivajeilla tiputtelemaan vaan maltillisesti pikkuhiljaa kaloreita laskien. Muuten kroppa imaisee kaikki rasvat takasin kun palataan normikulutuksen mukaiseen syömiseen.Eikös "kiinteytyminen" käytännössä ole laihtumista? Eihän se fläsä lähde ja kroppa kiinteydy muulla kuin kalorivajeella = laihtumisella.
500 on se yleisesti suositeltu päivittäinen kalorivaje varsinkin normaalipainoiselle jonka tavoitteena on "kiinteytyminen". Sellaisella määrällä rasvaa pitäisi lähteä puolisen kiloa viikossa ja lihasten pitäisi säilyä suht hyvin, jos huolehtii proteiininsaannista ja tarpeeksi kuormittavasta lihasten treenaamisesta. 300 on kyllä aika ujo kalorivaje ja sillä saisi tahkoa dieetillä paljon pidempään.
Muuten komppaan Sorberin neuvoja makrojakaumasta, eli hiilaria ihan suosiolla niin on paljon mukavampi olo. ;)
Ajattelin kanssa ruveta kokeilemaan tätä, paino 77kg ja tarkotus olis 72kg maisemiin päästä, rasvaprosentti 10%. Paljon tarttis olla kalorivaje, kun peruskulutus lepoaineenvaihdunta 2000kcal, ja reenejä tulee 500 - 1500kcal edestä per päivä plus sit vielä tää normaali kulutuskerroin töistä yms., työ kylläkin istumatyötä. Itse en näistä oikein mitään hiffaa, kunhan salilla käyn, liikun ja vedän proteiinia. Ja joku fiksu voisi vielä kertoa tyhmälle, että miksi noita rasvoja otetaan? Ajattelisi että rasvat ja kaikki mahdolliset nolliin, ainoastaan roheiinia ja aminohappoja ettei lihakset sula pois :DSuosittelen ennemmin kaikkea tasaisesti, etenkin kun tavoite on kiinteytyä eikä laihtua.Proteinia 2g/painokilo, rasvaa 1g/ (rasvaton)painokilo ja loput kalorit hiilareista. Kannattaa laskea päivittäinen kulutus (esim kalorilaskuri.fi/kalorikulutus ) ja sitä -300 - -500 kalorivajeella ruokavalio. Korjatkaa jos olen väärässä.
Ajattelin kanssa ruveta kokeilemaan tätä, paino 77kg ja tarkotus olis 72kg maisemiin päästä, rasvaprosentti 10%. Paljon tarttis olla kalorivaje, kun peruskulutus lepoaineenvaihdunta 2000kcal, ja reenejä tulee 500 - 1500kcal edestä per päivä plus sit vielä tää normaali kulutuskerroin töistä yms., työ kylläkin istumatyötä. Itse en näistä oikein mitään hiffaa, kunhan salilla käyn, liikun ja vedän proteiinia. Ja joku fiksu voisi vielä kertoa tyhmälle, että miksi noita rasvoja otetaan? Ajattelisi että rasvat ja kaikki mahdolliset nolliin, ainoastaan roheiinia ja aminohappoja ettei lihakset sula pois :D
Mitä mieltä porukka tälläisestä? Minkälaisia muutoksia tekisitte jos olisitte itse samassa tilanteessa? Kiitän!
Melko pieni aikaikkuna moisille tavoitteille, mutta voin spekuloida lisää jos kerrot paljonko painat? Treenasitko intissä ja lihoitko/laihduitko?
Voi olla että jo treenitahdin normalisoituminen tuo paljon etuja, varsinkin kun ennen inttiä on noin pitkä pohja. Kaikesta hätäilystä kannattaa opetella tuossa iässä pois, siitä on aika paljon etua pitkän päälle. Sinuna lähtisin sillä liikkeelle, että tunnustelisin rauhassa mitä kehitystä tulee n.1kg/kk kehopainonnousulla. Jos rasvaprosentti on oikein arvioitu, niin ainakin tuo kesän tavoite on paremmin saavutettavissa kun et nyt lähde mihinkään ylilyönteihin. Tuolloin olisit dieetin alussa n.80kg ja, jos todella hyvin käy, samalla rasvaprosentilla (16%). Siitä hypoteettisesta tilanteesta olisi 8% kuntoon pudotettavana 7kg puhdasta rasvaa, mikä on myöskin hyvin optimistinen tavoite 16 viikon dieetille.
Eli alle kahdeksassa kuukaudessa tekisit muutoksen 75kg/16% -> 73kg/8%, mikä on suoraan sanottuna epätodennäköinen, mutta mieti mikä se kunto on kesällä jos nyt alat ottaa reilummin massaa.
Pari viikoa sitten oli PT-koulutuksessa viikonloppu vain ravintoa ja ravitsemusta.
Mielenkiinoista miten ruisleivästä ja neljäviljapuurosta saa monimutkaisen asian,
kun aletaan jyviä halkomaan.
No saipa taas ns pureksittavaa
No minun mielestä osittain on. Sekä tuon ravinnon suhteen, että anatomian/fysiologian suhteen.Olen juuri aloittamassa PT koulun. Onko se tuommoista hiusten halkomista oikeasti?