SUPERCARB 1kg -40%

Kaikenmaailman ruokavaliot; Perustietoa eri dieeteistä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Vilu
  • Aloitettu Aloitettu
Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Totta, vähän puutteelliset tiedot. Eli mulla 172cm ja 79kg. Kalorinkulututusta en ole niin tarkkaan laskenut mutta ruumiillinen semi rankka työ 5x viikossa ja siihen päälle sali 4x viikossa ja sitten 1-2 kevyttä aerobista viikkoon aikataulujen mukaan. Tässä suuntaa antava kalorilaskurikuva mukana.

Liitteet

• paino.jpg
    paino.jpg
    230,5 KB · Katsottu: 835
Viimeksi muokattu:
Mori. Vähän apuja jos joku kehtaa auttaa :) Taustasta sen verran: 20v, 174cm, 73kg. Salilla 3-4 kertaa viikossa.

Olis tarkotus "kiinteytyä". Aina syöny vaan ja antanu mennä pitäny huolen proteiinistä ja siinäpä se. Luin noita erilaidia diettejä. VHH vai vähärasvainen dietti jompikumpi kai mutta kumpi sopii tälläselle normitallaajalle. Muuta liikuntaa ei mahottomasti salin ohella ole, ja kyllä tiedän syö vähemmän kuin kulutat :D
Ja jos jollain on hyviä ateriavinkkejä kertokaa. Tai millä VHH dietissä hyvä korvata potut ja tuommoset lihan kaverit lautasella.
Nyt kuiten siitä kumpaa diettiä :)

Mori. Vähän apuja jos joku kehtaa auttaa :) Taustasta sen verran: 20v, 174cm, 73kg. Salilla 3-4 kertaa viikossa.

Olis tarkotus "kiinteytyä". Aina syöny vaan ja antanu mennä pitäny huolen proteiinistä ja siinäpä se. Luin noita erilaidia diettejä. VHH vai vähärasvainen dietti jompikumpi kai mutta kumpi sopii tälläselle normitallaajalle. Muuta liikuntaa ei mahottomasti salin ohella ole, ja kyllä tiedän syö vähemmän kuin kulutat :D
Ja jos jollain on hyviä ateriavinkkejä kertokaa. Tai millä VHH dietissä hyvä korvata potut ja tuommoset lihan kaverit lautasella.
Nyt kuiten siitä kumpaa diettiä :)
Suosittelen ennemmin kaikkea tasaisesti, etenkin kun tavoite on kiinteytyä eikä laihtua.Proteinia 2g/painokilo, rasvaa 1g/ (rasvaton)painokilo ja loput kalorit hiilareista. Kannattaa laskea päivittäinen kulutus (esim kalorilaskuri.fi/kalorikulutus ) ja sitä -300 - -500 kalorivajeella ruokavalio. Korjatkaa jos olen väärässä.

Suosittelen ennemmin kaikkea tasaisesti, etenkin kun tavoite on kiinteytyä eikä laihtua.Proteinia 2g/painokilo, rasvaa 1g/ (rasvaton)painokilo ja loput kalorit hiilareista. Kannattaa laskea päivittäinen kulutus (esim kalorilaskuri.fi/kalorikulutus ) ja sitä -300 - -500 kalorivajeella ruokavalio. Korjatkaa jos olen väärässä.
Eikös "kiinteytyminen" käytännössä ole laihtumista? Eihän se fläsä lähde ja kroppa kiinteydy muulla kuin kalorivajeella = laihtumisella.
500 on se yleisesti suositeltu päivittäinen kalorivaje varsinkin normaalipainoiselle jonka tavoitteena on "kiinteytyminen". Sellaisella määrällä rasvaa pitäisi lähteä puolisen kiloa viikossa ja lihasten pitäisi säilyä suht hyvin, jos huolehtii proteiininsaannista ja tarpeeksi kuormittavasta lihasten treenaamisesta. 300 on kyllä aika ujo kalorivaje ja sillä saisi tahkoa dieetillä paljon pidempään.
Muuten komppaan Sorberin neuvoja makrojakaumasta, eli hiilaria ihan suosiolla niin on paljon mukavampi olo. ;)

Eikös "kiinteytyminen" käytännössä ole laihtumista? Eihän se fläsä lähde ja kroppa kiinteydy muulla kuin kalorivajeella = laihtumisella.
500 on se yleisesti suositeltu päivittäinen kalorivaje varsinkin normaalipainoiselle jonka tavoitteena on "kiinteytyminen". Sellaisella määrällä rasvaa pitäisi lähteä puolisen kiloa viikossa ja lihasten pitäisi säilyä suht hyvin, jos huolehtii proteiininsaannista ja tarpeeksi kuormittavasta lihasten treenaamisesta. 300 on kyllä aika ujo kalorivaje ja sillä saisi tahkoa dieetillä paljon pidempään.
Muuten komppaan Sorberin neuvoja makrojakaumasta, eli hiilaria ihan suosiolla niin on paljon mukavampi olo. ;)
Kiinteytyminen tarkoittaa nimenomaan että paikat kiristyy --> rasvaa pois ja lisää lihasta. Laihdutus on asia erikseen. Ja nimenomaan normaalipainoisen ei kannata lähteä hirveän suurilla kalorivajeilla tiputtelemaan vaan maltillisesti pikkuhiljaa kaloreita laskien. Muuten kroppa imaisee kaikki rasvat takasin kun palataan normikulutuksen mukaiseen syömiseen.

Ajattelin kanssa ruveta kokeilemaan tätä, paino 77kg ja tarkotus olis 72kg maisemiin päästä, rasvaprosentti 10%. Paljon tarttis olla kalorivaje, kun peruskulutus lepoaineenvaihdunta 2000kcal, ja reenejä tulee 500 - 1500kcal edestä per päivä plus sit vielä tää normaali kulutuskerroin töistä yms., työ kylläkin istumatyötä. Itse en näistä oikein mitään hiffaa, kunhan salilla käyn, liikun ja vedän proteiinia. Ja joku fiksu voisi vielä kertoa tyhmälle, että miksi noita rasvoja otetaan? Ajattelisi että rasvat ja kaikki mahdolliset nolliin, ainoastaan roheiinia ja aminohappoja ettei lihakset sula pois :D

Ajattelin kanssa ruveta kokeilemaan tätä, paino 77kg ja tarkotus olis 72kg maisemiin päästä, rasvaprosentti 10%. Paljon tarttis olla kalorivaje, kun peruskulutus lepoaineenvaihdunta 2000kcal, ja reenejä tulee 500 - 1500kcal edestä per päivä plus sit vielä tää normaali kulutuskerroin töistä yms., työ kylläkin istumatyötä. Itse en näistä oikein mitään hiffaa, kunhan salilla käyn, liikun ja vedän proteiinia. Ja joku fiksu voisi vielä kertoa tyhmälle, että miksi noita rasvoja otetaan? Ajattelisi että rasvat ja kaikki mahdolliset nolliin, ainoastaan roheiinia ja aminohappoja ettei lihakset sula pois :D

Syötäppä tiedot netistä löytyvään kalorikulutuslaskuriin, vaikea arvioida kun en tiedä ikää, pituutta jne :) se antaa hyvin suuntaa. Siitä heität vaika -400 kalorivajeella. Hyviä rasvan lähteitä on mm. pähkinät, avokado, rypsiöljy jne. Rasvoja tarvitaan jotta rasva lähtee usko pois, aivot ja aineenvaihdunta tarvitsee rasvaa.. Naiset vielä enemmän kun miehet, mutta kyllä miehellekkin toi 1g/rasvaton painokilo on hyvä määrä. Hiilaria myös koneeseen!

Tavoite: painon pudotus.
Aikaisemmin "paljonkin" pitänyt ruokapäiväkirjaa, siitä mitä syönyt ja kuluttanut.
Sitten siitä yrittänyt saada ja sovittaa riittävästi miinus kaloreita.

Nyt eka kertaa ruokavaliolla.
Kaksi eri ohjetta. Treenipäivä ja ei-treenipäivä.
Ja tämä toimii paljon paremmin :)
Sen kuin mittaa ohjeessa olevat annokset.
Miinusta tulee riittävästi.

Morjesta pöytään!
Tälläsen kysymyksen äärellä oon tovin ollu ja mitä enemmän vastauksia niin sen parempi:

Meikäläisellä ikää 20v, intistä syyskuun lopussa päässyt ja reilun kuukauden kerennyt käydä salilla tähä päivään saakka, treenivuosia takana inttiä ennen 4-5.
Päätin lokakuun alussa lähteä tälläiseen projektiin: Pyrin päivittäin syömään 500-700 kaloria yli kulutuksen ja kasvattamaan voimatasoja ja lisäämään lihasmassaa helmikuuhun saakka kuitenkin siten että rasvaprosentti pysyisi kutakuinkin kurissa (tällä hetkellä 16-17%). Helmikuun alossa aloittaisin kiristelyn kesää varten ja tarkotuksena olisi päästä sinne 7-8 rasvoihin, dieetin ollessa sellaisen 16vkoa. Mitä mieltä porukka tälläisestä? Minkälaisia muutoksia tekisitte jos olisitte itse samassa tilanteessa? Kiitän!

Mitä mieltä porukka tälläisestä? Minkälaisia muutoksia tekisitte jos olisitte itse samassa tilanteessa? Kiitän!

Melko pieni aikaikkuna moisille tavoitteille, mutta voin spekuloida lisää jos kerrot paljonko painat? Treenasitko intissä ja lihoitko/laihduitko?

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Melko pieni aikaikkuna moisille tavoitteille, mutta voin spekuloida lisää jos kerrot paljonko painat? Treenasitko intissä ja lihoitko/laihduitko?

Tottahan se on ettei paljoa kehittymisen varaa ole helmikuuhun saakka ainakaan lihasmassan kasvua ajatellen. Painoa tällä hetkellä n. 75kg ja pääsin treenaamaan kohtalaisesti. Painoa suunnilleen saman verran intin alussa sekä lopussa, ja uskon että lihasmassaa paloi kuitenkin vuoden aikana ja rasvaprosentti kasvoi. Ärsytti kun ei saanut säännöllisesti käytyä salilla niin treenikään ei ollut niin kovaa, kun tiesi että metsään menee viikoksi niin sama kun ei olis käyny puntilla ollenkaan. Huomenna tiedän enemmän kun aamupäivästä menen inbodyyn.

Voi olla että jo treenitahdin normalisoituminen tuo paljon etuja, varsinkin kun ennen inttiä on noin pitkä pohja. Kaikesta hätäilystä kannattaa opetella tuossa iässä pois, siitä on aika paljon etua pitkän päälle. Sinuna lähtisin sillä liikkeelle, että tunnustelisin rauhassa mitä kehitystä tulee n.1kg/kk kehopainonnousulla. Jos rasvaprosentti on oikein arvioitu, niin ainakin tuo kesän tavoite on paremmin saavutettavissa kun et nyt lähde mihinkään ylilyönteihin. Tuolloin olisit dieetin alussa n.80kg ja, jos todella hyvin käy, samalla rasvaprosentilla (16%). Siitä hypoteettisesta tilanteesta olisi 8% kuntoon pudotettavana 7kg puhdasta rasvaa, mikä on myöskin hyvin optimistinen tavoite 16 viikon dieetille.

Eli alle kahdeksassa kuukaudessa tekisit muutoksen 75kg/16% -> 73kg/8%, mikä on suoraan sanottuna epätodennäköinen, mutta mieti mikä se kunto on kesällä jos nyt alat ottaa reilummin massaa.

Voi olla että jo treenitahdin normalisoituminen tuo paljon etuja, varsinkin kun ennen inttiä on noin pitkä pohja. Kaikesta hätäilystä kannattaa opetella tuossa iässä pois, siitä on aika paljon etua pitkän päälle. Sinuna lähtisin sillä liikkeelle, että tunnustelisin rauhassa mitä kehitystä tulee n.1kg/kk kehopainonnousulla. Jos rasvaprosentti on oikein arvioitu, niin ainakin tuo kesän tavoite on paremmin saavutettavissa kun et nyt lähde mihinkään ylilyönteihin. Tuolloin olisit dieetin alussa n.80kg ja, jos todella hyvin käy, samalla rasvaprosentilla (16%). Siitä hypoteettisesta tilanteesta olisi 8% kuntoon pudotettavana 7kg puhdasta rasvaa, mikä on myöskin hyvin optimistinen tavoite 16 viikon dieetille.

Eli alle kahdeksassa kuukaudessa tekisit muutoksen 75kg/16% -> 73kg/8%, mikä on suoraan sanottuna epätodennäköinen, mutta mieti mikä se kunto on kesällä jos nyt alat ottaa reilummin massaa.

Jees tällä linjalla lähden kokeilemaan, huomenna, helmikuun alussa ja kesäkuun alussa käyn inbody mittauksissa joista saa jonkun berran osviittaa miten on pysytty suunnitelmissa. Kiitos vastauksista:)!

Pari viikoa sitten oli PT-koulutuksessa viikonloppu vain ravintoa ja ravitsemusta.
Mielenkiinoista miten ruisleivästä ja neljäviljapuurosta saa monimutkaisen asian,
kun aletaan jyviä halkomaan.
No saipa taas ns pureksittavaa

teretereee! paljonkohan pitää tiputtaa nyt vaikka riisistä kun aloitti diettaamaan? ennen tuli syötyä joku 85g x2 päivässä.
Tarkoitus ois 15-20kg ainakin tiputella painoa kesälle. 175cm 98kg 23v pojankloppi.
tietysti siis muutenkin vähennän kaloreita

Pari viikoa sitten oli PT-koulutuksessa viikonloppu vain ravintoa ja ravitsemusta.
Mielenkiinoista miten ruisleivästä ja neljäviljapuurosta saa monimutkaisen asian,
kun aletaan jyviä halkomaan.
No saipa taas ns pureksittavaa

Olen juuri aloittamassa PT koulun. Onko se tuommoista hiusten halkomista oikeasti?

Olisin näin aloittelijana kysynyt että miten tuo Anabolic Diet menee niinkuin pähkinän kuoressa?
Puhutaan vaikka jaosta 6 päivää paastoa ja 1 tankkaus,
jos paasto vedetään 1000 miinus kalorilla, niin sitä en ole käsittänyt paljonko tankkaus päivään laitetaan plussaa??

Olen juuri aloittamassa PT koulun. Onko se tuommoista hiusten halkomista oikeasti?
No minun mielestä osittain on. Sekä tuon ravinnon suhteen, että anatomian/fysiologian suhteen.
Kun kyseeessä ei kuitenkaan ole ravintovalmentaja/terapeutti eikä fysioterapeutti koulutus.
Mutta joku niistäkin "atomeista" sai jotain käytännön treeniin ja pt-toimintaan, minä en.

Kaipaisin vähän neuvoja! Elikkäs olisi tarkoitus vähän kiristellä ihan perus hiilari dieetillä, mutta tuolta kun lueskelee, pitäisi rasvat pitää siellä 1g/kg. Minulla närästyksen kanssa ongelmia, joten olen huomannut että noin 20g/pv rasvoilla närästys pysyy kurissa + tietenkin losec. Joten jos nyt haluan kiristellä tässä ja makrit olisivat: HH 67%, R 7%, PRO 26%, niinkun minulla on aikalailla kokoajan. Toisin sanoen HH 480g, R 21g, PRO 187g KCAL 2886 pv. Tarvitseeko minun miettiä tuota rasvaa sen enempää, jos vaan pidän sen PRO 2,2g/kg, rasvat sielä 20g/pv ja kalorit lasken hiilarilla? Onko toimiva, jos lasken kaloreita 100kcal/vk ja lisäisin esim. 25min/vk aerobisen mukaan? Lukenut myös että perinteisellä hiilari dieetillä on menty alle 150g/pv hiilareihin, eikös se pikkuhiljaa ala olemaan aikalailla hvv dieetin puolella? Kiitos etukäteen vastauksista!

Suositut

Back
Ylös Bottom