Kahvi

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itse ainakin juon dietillä kahvia sokerin ja kerman kera ja syön vielä pullaakin! ei kai se nyt niin vaarallista ole jos kalorit kuitenkin pysyy halutussa? Onnkesi itsellä ei ole tää touhu niin vakavaa ettei saisi dietillä syödä yhtään sokeria yms.

No ei mullakaan niin vakavaa ole, mutta siitä huolimatta ei enää makea edes kunnolla maita kun on oppinut olemaan erossa siitä. Tyyliin syöt muutaman karkin toteat että nää maistuu ihmeelliselle ja täyttää hirveesti ja lopetat mässäämisen. Kahvin juon vain ja ainoastaan maidon kanssa.

Oon antanut itteni ymmärtää, että kahvin piristävät vaikutukset hyvin pitkälti häviävät jos sitä juo joka päivä monta kuppia (niinkuin minä). Oon suunnitellut lopettavani turhan kahvin juonnin tämän takia, joisin vain ennen treeniä-->piristävä vaikutus olisi tallella. Tai jos muuten oon erittäin väsynyt tai joku muu tärkeä koitos.
Mutta kun tuo kahvi on liian hyvää, niin eikös olisi sama jos joisi kofeiinitonta muulloin ja normaalia vain silloin kun kaipaa piristystä? Lidlistä on tullut ostettua tuota kofeiinitonta ja yllätyin kun en juuri eroa normaaliin huomaa.

Edit: ehkä turhaa hifistelyä minun kohdalla, ensin varmaan kannattais alkaa reenaamaan ja syömään kunnolla...:rolleyes:

Sepi80 sanoi:
Oon antanut itteni ymmärtää, että kahvin piristävät vaikutukset hyvin pitkälti häviävät jos sitä juo joka päivä monta kuppia

Näin se taitaa olla. Juon kahvia (vahvaa) n. 6 kuppia päivässä eikä se tuntuvasti piristä mutta jos jättää muutaman kupin juomatta, niin päätä särkee ja :zzzz:

Kride sanoi:
Taitaa kofeiinista olla dieetillä muutakin hyötyä kuin pelkkänä piristeenä, koska kofeiini pistää nesteet liikkeelle, eli kusella saa käydä enemmän. Tietysti, haittapuolena saa vahtia suolatasapainoa.

Ja eihän unohdeta kofeiinin lipolyysiä kiihdyttävää/ylläpitävää vaikutusta.

Varastorasvat koostuvat pääasiassa triasyyliglyseroleista (triglyseridit). Hormonaalisten signaalien vaikutuksesta hormonisensitiivinen lipaasi (HSL) aktivoituu, ja tämä johtaa vapaiden rasvahappojen (FFA tai NEFA) ja glyserolin muodostumiseen. Vapaat rasvahapot kulkevat veressä albumiiniin sitoutuneena, ja verestä soluun siirretyt rasvahapot aktivoidaan asyyli-koA:.ksi. Tämän jälkeen asyyli-koA voidaan hapettaa asetyyli-koA:ksi poistamalla kaksi hiiliatomia kerrallaan..

Rasvasolun HSL aktivoituu cAMP-kaskadin seurauksena, ja hydrolysoi triasyyliglyserolista rasvahapon tai kaksi. Lipolyysiä kiihdyttäviä aineita ovat beeta-adrenergiset agonistit, kasvuhormoni, kofeiini, glukokortikoidit, tyroksiini ja tuumorinekroositekijä-alfa (TNF-alfa). Lipolyysiä estävät beetasalpaajat, insuliini ja adenosiini.

Rasvahapot vapautuvat vereen, josta muut kudokset voivat käyttää niitä energianlähteenään
http://www.physics.helsinki.fi/bllmetab/lu7-8.html

mitä mieltä ootte. kumoaako kahvi kreatiinin?? että onko nyt siitä kreatiinista mitään apua jos on jäänyt koukkuun tohon kahviin?

Espressoa sen olla pitää, tosin maidolla höystettynä eli eikös se latte sitten ole? Siinä mun suosikkikahvi ja tuota tulee yksi kuppi suunnilleen päivässä vedettyä!

Kahvi on :urjo: nykyään, puoleen vuoteen olen ehkä 3 kuppia juonut, ei maistu.
Vihreää teetä menee pari kuppia päivässä.
Siltikään ei 2 kofutablettia saa mitään aikaiseksi, vaikka puolisen tuntia ennen treeniä ne pureskelen :eek:
Kahvia tullut aikoinaan juotua kuumana, kylmänä, kermalla, maidolla, mustana, sokerilla ja ilman, viskin kanssa, kermaliköörin kanssa...
Nyt ei uppoa...

Kopteri sanoi:
mitä mieltä ootte. kumoaako kahvi kreatiinin?? että onko nyt siitä kreatiinista mitään apua jos on jäänyt koukkuun tohon kahviin?

Kato ed. sivulta mun postauksen linkki, siinä oli jotain aiheesta.

joo selasin pari sivuu noitten taistelua ja siitä sai selville heidän mielipiteensä. :D . ajattelin vaa kysästä teidän mielipidettä kyseisestä aiheesta. että ootteko te esim lopettaneet kahvin juonnin sen takia että olisitte saaneet kaiken hyödyn kreatiinista.?:david: :david: :david: :david: :david: :david: :david: :david:

Tuosta kreatiini-kofeiini-jutusta on tosiaan ollut vääntöä puoleen ja toiseen, mutta onko kenelläkään tutkimuksia asiaan liittyen, ts. kylmää faktaa?

Itse threadin aiheeseen liittyen, juon itse kahvia vaihtelevasti. Yleensä ennen treeniä ja aamuisin, tosin tänä aamuna jää väliin kun keitintä ei jaksa käynnistää.

Ilmoittaudun myös kahvin suurkuluttajiin. Menee vähän kausittain tuo, välillä saan vähennettyä mutta yleisesti aamulla 6dl herätessä + päivällä duunissa 6dl. Iltaisin en juo. Siihen päälle sitten vihreät teet jota juon kun jaksan/muistan. Viikonloppusin espresso / latte / au lait (mutteripannulla).

Kreatiinin vaikutuksiin en ole huomannut eroja, mutta käytän kreat muutenkin vain palautusjuomassa enkä pidä tankkaus-/ylläpitojaksoja.

Kahvista en aio koskaan luopua, mutta vähentää kyllä voisi niin toimisikin kofeiini paremmin. Aamukahvi on pakko saada herätessä tai päivä on pilalla, ja tämä ei ole vitsi.

Kopteri sanoi:
... että ootteko te esim lopettaneet kahvin juonnin sen takia että olisitte saaneet kaiken hyödyn kreatiinista.?
Ok...

Ite en oo ainakaan kuullu sellasesta ihmeestä joka olisi lopettanu kahvin juonnin tuon takia. Tosi moni käyttää lisäksi kofeiinitabletteja. Eli johtopäätös...

modified sanoi:
Wikipedia:

Ratkaisu: olettaen että kofeiinin määrä ei vaikuta sen puoliintumisaikaan elimistössä, saamme ensin aamukahvista johtuneen kofeiinin määräksi 80 mg × 0,5(14/6) = 15,9 mg. Iltapäivällä nautitusta kofeiinista on keskiyöllä vielä jäljellä 80 mg × 0,5(7/6) = 35,6 mg. Näin ollen Veikon veressä on keskiyöllä vielä yli 50 milligrammaa kofeiinia – mikä siis vastaa noin kahta kolmasosaa yhden kahvikupillisen sisältämästä kofeiinimäärästä.
Vittu mikä laskukaava:hyper:

Tuo riippuvuusjuttu pitää tosiaan paikkaansa. Itselläni meni aikoinaan 5-6 kuppia kaffea päivässä, ja jos ei sitä joskus saanut, niin iski armoton vihlova pääkipu. Tästä viisastuneen nykyään menee vain kupillinen aamulla ja muutama nappi ennen trenejä.

B.O.S.S. sanoi:
Ok...

Ite en oo ainakaan kuullu sellasesta ihmeestä joka olisi lopettanu kahvin juonnin tuon takia. Tosi moni käyttää lisäksi kofeiinitabletteja. Eli johtopäätös...
No minä lopetin kahvin juonnin. Päivittäin meni 1-2 litraa. Jos ei saanut kahvia, niin se vaikutti tosi paljon, työkyky ja kaikki menee, pää räjähti seinille. Ihan oikeasti.
Pari päivää joskus oli, kun en voinut juoda kahveja, ja ajattelin sitä jatkaa, kun olin miettinyt juuri tuota vaikutusta tai sen katoamista. On kuitenkin kiva saada lisäkiksejä treeneihin ja muihin koitoksiin (kehään) sitten kofeiininapeista.
Taidan kyllä joskus taas aloittaa kahvin juonnin kunnolla, on se sen verran hyvää tavaraa...

danzig sanoi:
Vittu mikä laskukaava:hyper:

Ihmettelin tässä juuri tuota kertymistä ja tein "laskurin". Osaako joku kertoa kuinka kofeiinin määrä veressä korreloi vaikutusten kanssa? Esim. energiankulutuksen kasvu näyttäisi kestävän vain pari tuntia (Jessen).

Liitteet

• Cofu.jpg
    Cofu.jpg
    70,6 KB · Katsottu: 442

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom