Kahvi

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
38
Tämä oli enemmän kuin yllätys
Paljonko kahvissa on kofeiinia?

Kupillisessa suodatinkahvia (1,25 dl) 90 - 110 mg
Kupillisessa pannukahvia (1,25 dl) 70 - 90 mg
Kupillisessa espressoa (0,3 dl) 80 - 90 mg
Kupillisessa cappuccinoa (0,3 dl espressoa) 80 - 90 mg
Lasillisessa lattea (0,3 dl espressoa) 80 - 90 mg
Kupillisessa pikakahvia (1,25 dl) 30 - 90 mg

Kahvi.net

Olen joskus ihmetellyt, kun ennen aerobista tai treeniä olen lipittänyt kahvia ja ottanut 100-200mg kofeiinia ja olo on ollut kuin zombilla..heh nyt selvisi syy tuokin:D

Oletko sinä tiennnyt että kahvi sisältää kofeiinia noin paljon?
:david:

lampunjalka sanoi:

Olen :)

lampunjalka sanoi:

Olen kans. Tosin kun porukat keittää kahvia ni sinne sulaa lusikkakin, joten voi olla pitosuudet vielä vähän korkeemmat. Itse keittämäni kahvi taasen kuulemma maistuu vesisokeri-liokselta :eek:

Itsekin tulee keitettyä aika jytyä kahveeta ja sitten toista pannullista vielä sitä tulee lipitettyä:) Vaikuttaa että kannattaisi hieman vähentää kahvin käyttöä..

Kyllähän kahvi potkii, mutta en minäkään tiennyt että noin pienessä määrässä kuin 1,25 dl on noin paljon kofeiinia. Eipä ihme, että kun ottaa 2 x 2 dl (isohko muki), niin ottaa efektiä niin saakelisti.

lampunjalka sanoi:
Kupillisessa suodatinkahvia (1,25 dl) 90 - 110 mg

Ohoh, luulin et olis ollu tuo 100mg per 3dl tjsp, nooh näkymä vetelen sitten jotain 300-500mg kofeiinia kahvin muodossa kerralla, kolme+ kertaa päivässä :o

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ja yksi kupillinen kahvia tuo ulos noin 70mg c-vitamiinia.

wade89: ravinto liittyy Kahviin, kahvi liittyy kofeiiniin--> kofeiini piristymiseen--->piristyminen parempaan treeniin.

Ei se nyt voi mennä aivan noinkaan.. Eli jos juon 3 kuppia, niin menetän 210mg..??
Ja kun taas juon useasti päivässä, niin menetän 600-900mg? Ei se nyt voi mennä näin. vai meneekö tosiaan? Hä?

Jos tuo pitää paikkansa, niin aika pahasti taitaa mun päivittäinen c-vitamiinin saanti olla pakkasen puolella.

Varmasti hieman haihduttaa C-vitamiinia, mutta ei noin paljon.
Ellei kyse ole vaikka 200mg:stä 70mg:a tjms.

Kun kahvi kerran kiihdyttää aineenvaihduntaa niin imeytyykö esim. proteiinit nopeammin vai meneekö tärkeistä ravintoaineista tällöin osa hukkaan?
Tai no kofeeinistahan voisi ennemmin puhua ;]

Tuo on kyllä pakostikkin :anssi: että kahvi hävittäisi noin paljon c-vitamiinia. Suurimmalla osalla suomen kansastahan olis sillon vakava c-vitamiinin puute.

hmm.. muistelin että ihan fakta-tietoa olisi ollut.

Eihän se kuitenkaan voi siis niin olla että jos otat 1kupin= -70mg, 2kuppia= -140mg jne. Että en usko että menee lineaarisesti tuo. Mutu tuntumaa haetaan taas kovasti :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom