Kahvi

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Jos tuo c-vitamiinin häviö olisi lineaarinen niin meikäläiselle tulisi päivässä -1000 mg C-vitamiinia kahvin takia. Toisaalta 2x multitabsista saa 120mg C-vitamiinia joten ei se nyt niin vahvasti taas mene jos asia näin on.
Mutta ei onneksi ole.

reaper sanoi:
Kun kahvi kerran kiihdyttää aineenvaihduntaa niin imeytyykö esim. proteiinit nopeammin vai meneekö tärkeistä ravintoaineista tällöin osa hukkaan?
Tai no kofeeinistahan voisi ennemmin puhua ;]

Kreatiinin toimimista kofeiini ainakin haittaa.

Force sanoi:
Kreatiinin toimimista kofeiini ainakin haittaa.
Taitaa olla kuitenkin aika helvetin minimaalinen haitta, ettei nyt ainakaan sen takia kannata kahvin juontia välttää :jahas:

Tylerd sanoi:
Taitaa olla kuitenkin aika helvetin minimaalinen haitta, ettei nyt ainakaan sen takia kannata kahvin juontia välttää :jahas:

Kyllä kannattaa välttää ainakin samaan aikaan kofeiinin ja kreatiinin ottamista. Jos käyttää tankkausta, niin mieluiten koko tankkausjakson ajan ilman kofeiinia.

Anssi: "Caffeine is the most commonly consumed drug in the world, and athletes frequently use it as an ergogenic aid. It improves performance and endurance during prolonged, exhaustive exercise. To a lesser degree it also enhances short-term, high-intensity athletic performance.11 It is relatively safe and has no known negative performance effects, nor does it cause significant dehydration or electrolyte imbalance during exercise.11
Vandenberghe and coworkers compared the effects of creatine supplementation with creatine supplementation in combination with caffeine on muscle phosphocreatine level and performance in healthy male volunteers.12 Creatine and creatine + caffeine increased muscle phosphocreatine concentration by 4-6%. Dynamic torque production, however, was increased by 10-23% by creatine but was not changed by creatine + caffeine. Authors concluded that creatine supplementation elevates muscle phosphocreatine concentration and markedly improves performance during intense intermittent exercise. This ergogenic effect, however, was completely eliminated by caffeine intake. Additional research is needed to confirm these preliminary findings."

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=20646

Force sanoi:
Kyllä kannattaa välttää ainakin samaan aikaan kofeiinin ja kreatiinin ottamista. Jos käyttää tankkausta, niin mieluiten koko tankkausjakson ajan ilman kofeiinia.
Ahaa :eek: No ilmankos kreatiini ei ole ikinä toiminut mulla ;) Varmaan on ihan perää jutussa, sitä en epäile, mutta kyllä tämä menee osastolle HIFISTELY ;)

Kahvin rasvanpoltto-ominaisuudet ovat kuulemma parhaimmillaan, jos se juodaan mustana, herättyä tyhjään vatsaan (vesi ei liene vahingoksi) ja sitten aerobinen harjoitus. Makeutusaineet, maito tmv. seassa käynnistää insuliinin eritystä mikä taas ei ole rasvanpolton kannalta optimaalista. Syyskuun FLEXistä taisin lukea.

Olen kuullut, että mustan teen (musta vihreän vastakohtana, eli fermentoitu "tavallinen" tee) nauttiminen aterian yhteydessä heikentäisi raudan imeytymistä, en tiedä onko kahvilla samanlaisia ominaisuuksia.

Jos ei aivan samaan aikaan kreatiinia ja kahvia(kofeiinia) nauti, niin ei käsittääkseni
ole minkäänlaista vaikutusta keskenään.
Tämä muistikuva perustuu tutkimuksiin, joissa ei havaittu kofeiinin ja kreatiinin vaikutuksia suuntaan tai toiseen.
Olisi kiva lukea tutkimustuloksia kofeiinista ja c-vitamiinista, jos sellaisia löytyy :rolleyes:

Minäkin olen lukenut että kahvinjuonti haittaa kreatiinin imeytymistä.
Mutta, olen myös lukenut, että pieni, siis ihan minimaalinen kuppi vain lisäisi kreatiinin vaikutusta.
Eli, kumpaakohan tässä uskoisi??
T: Hifistely on elämäni :jahas:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itellä parani yleinen hyvinvointi helvetisti kun lopetin kahvinjuonnin... sitä meni ennen se 3 kuppia päivässä. Kädet tärisi, hiki valui, voimat oli pois, hermostutti koko ajan ja näytin ihan kalpealta. Kaiken lisäks vatsa alkoi vielä prakaamaan. Nykyään juon kahvia tosi harvoin, ehkä kerran viikossa yhden pienen kupin tai en edes sitä. Tollasena määränä se piristää kivasti, mutta "sivarit", jää kokonaan pois. Suosittelen lopettamista/vähentämistä jos on herkkä kofeiinille, kahvi ei ole tarpeellinen nautintoaine kenellekkään... (kuten ei viina, virvoitusjuomat, makeiset, tupakka, horkka jne... mutta kaikillahan jotain paheita on, eikö?)

Ja mulla on kahvi, enkä ole lopettamassa.
Nuo "sivarit" ovat kovin henkilökohtaisia.. Joskus tässä oli päivä, kun en muistanut juoda kahvia ja ihmettilin miksi väsyttää ja muutenkin paska olo; helpotti heti, kun hörppäsin kupillisen;)

insect sanoi:
Minäkin olen lukenut että kahvinjuonti haittaa kreatiinin imeytymistä.

Ei se imeytymistä haittaa, mutta kreatiinin voimantuottoa lisäävää vaikutusta se jossain määrin estää. Tuossa aikaisemmin pistämässäni lainauksessa ja linkissä on juttua tästä.

Kahvi, tuo rakas vihollinen. Oon ollut juomatta kahvia aina välillä jopa pari-kolme kuukauttakin ja täytyy sanoa että parhaiten se potkii nimenomaan kun "aloittaa" taas hörppimisen. Virtaa piisaa ja silleesti. Olen tässä yrittänyt tasapainotella siihen malliin että en joisi kahvia kuin ennen treeniä jolloin siitä on jonkilainen "boostaus" havaittavissa. Viime ajat on kyllä mennyt kolme mukia/pvä -linjalla ku töissä on vähä sellaasta "ikävää" (joojoo, tekosyitä jne...) mutta eiköhän tässä taas pian ruotuun päästä. :jahas:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom