Kahvi Addikti!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Manala
  • Aloitettu Aloitettu
Matsku sanoi:
ja teestä Kaakaoon...
Normaali kaakao on siitä huono vaihtoehto, kun on aika sokerilitkua. Joskus teen Van Houten kaakaota maitoon ja lisään siihen sopivan määrän hermesetas tippoja, näin jää nopea hiilari vähemmälle.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jooh, ei tule elämästä mitään ilman kahvia. Sitä on aivan pakko saada vähintään 5-7 mukillista (2dl) päivässä. On se vaan sen verran hyvää evästä.

Tulipa tuossa mieleen, kun en täällä Suomessa ole kertaakaan expresso (meniköhän oikein) kahvia juonut ja satuinpa nyt kesällä Pariisissa käydessäni maistamaan ko. kahvia. Niin, minusta se ei ollut yhtään sen väkevämpää, kuin se kahvi, mitä minä kotona juon siitä 2dl motista ja tuota expressoo ne tuo semmosissa minikupeissa ja väittävät vielä vahvaksi sitä.
Lienekkö täällä kahvinjuojien luvatussa maassa sitten vahvempaa evästä tuo expresso? Pitää varmaan joskus käydä maistamassa. :kippis1:

Yksi kofeiinihuora lisää. Keskimäärin 5 mukillista menee mulla päivittäin.

Itellä menee Juhla Mokkaa, voisi kyllä muitakin kokeilla, tuota on vaan tullut juotua nuoremmasta lähtien kun vanhemmatkin sitä joivat.

Tosta espressosta, löytyi vaihtoehtoistakin tietoa: http://www.kahvi.net/kahvin_koostumus/index.html
0,3 dl espressoa sisältäisi saman määrän kofeiinia kuin 1,25 dl suodatinkahvia.

Eiche sanoi:
Itellä menee Juhla Mokkaa, voisi kyllä muitakin kokeilla, tuota on vaan tullut juotua nuoremmasta lähtien kun vanhemmatkin sitä joivat.

Tuli tässä muuten mieleen, että sattuisiko joku tietämään mitä Quentin Tarantinon esittämä "Jimmy" juo Pulp Fictionissa "Dead Nigger Storage" kohtauksessa.

Itse suurena QT fanina tahtoisin tietää mitä tuo kahvi mahtoi olla yms hänhän aina liittää omia ideologioitaan yms mieltymyksiään elokuviinsa, joten epäilen aineen olleen samaa tavaraa mitä mies itsekkin juo....

Voi jos joku tosin osaisi suositella jotain muuta TODELLA hywää kahvimerkkiä/makua. Itse joskus aikoinani törmäsin pariin mahtavaa merkkiin jotka sitemmin unohtui mielestä, ja nyt on sitten vedelty tällä Paulig/Costa Rica menekillä :wall:

eli HYVIÄ KAHVIMERKKEJÄ KAIVATAAN!

Empä ole koskaan onnistunut kofeiiniin koukuttumaan. Ja parempi niin. Nikotiiniriippuvuudesta kun vielä pääsisi..

Kahviriippuvuuden oireiden kesto on noin viikon. Lukasin tuossa kemian kirjasta kofeiinista ja pelkkää plussaahan siinä oli paitsi riippuvuuden kohdalla. Siinäkin plussaa sen verran ettei riippuvuuden oireet kestä kovinkaan pitkään :)

Italiassa duunissa ollessa tuli vedettyä Illy merkkistä kahvia, oli ainakin mun mielestä hyvää. Suomesta taitaa nykyään saada ainakin Stockmannilta, ei ole fakta vaan kaverilta kuultua. Maku kahvissa oli pehmeämpi kuin perinteisessä suomalaisessa kahvissa. Ei kuitenkaan niin jyrkkä kuin espressossa ja muissa ulkomaan litkuissa.

No Illy on yks hyvä merkki, sitä pitäis saada jokaisesta paremmin varustetuista kahviloista. Esim. Stokkan herkusta sitä saa. Blue Mountain on yks kalleimmista kahvimerkeistä mitä löytyy. Hinta on noin 5-10€ / 100g. Jos käy Italiassa, niin sieltä kannattaa ostaa iso papusäkki ja jauhaa pressot kotona itse. Suomessa kahvikaupoissa kannattaa käydä tsekkailemassa eri laatuja. Myyjä puhuu kuin viiniopas ja sieltä voi ostaa pieniäkin pusseja (100g) taikka juoda ihan paikan päällä. Afrikkalaiset laadut on aika tujuja. Vähän aikaa kun juo näitä pressokahveja, niin huomaa et noi suodatinkahvit on mitä on. Saludot sun muut on sen jälkeen pulin lasolkusta. Ja kun opettelee juomaan espressoa, niin alkaa maku kehittymään ja kahvin aromeista pääsee paremmin kiinni, ei ole mitään maitoja nautintoa häiritsemässä. Itse en juo enää mitään muuta kuin espressoa. Ja useimmiten tuplana. Siitä tulikin mieleen, että taidan ottaa tässä shotillisen kuumaa -> nyt on in vetää espressot shottilaseista. This is some serious gourmet shit!

nimim. 6v:sta asti kahvia ryypännyt

Itellä ei oo mitään ongelmia lopettaa kahvin juontia. Välillä lopetan sen pariks kuukaudeks välillä juon 10 kuppia päivässä. Kofeiini tabujen käyttö tosin oli vähän vaikeampaa ku oli tottunu ottaa 6 100mg tablettia ennen salia ja sitte lopetin kerta heitolla oli salilla vähän tönkkö olo.

Aamulla Heti herättyäni jotta muistan kuka olen ja mihin menen. Muuten se menee siihen, että väsyttää niin vitusti, että luulee asuvansa muumilaaksossa.

toinen koulussa klo 0900 ja kolmas 1300. Eli 3 kuppia keskimäärin päivässä. Ei mikään suuri addiktio, mutta ilman kahvia ei pysty todellakaan tulemaan toimeen. Miten Jotkut opiskelijat pystyyy? ziizuz ;D

nuff said

Melkeinpä pannullinen päivässä. Aamulla hetimiten kun pääsen töihin, kuppi tai pari kahvia. Iltapäivällä siinä 10 maissa kupillinen, ruoankanssa kuppi/pari. Iltapäiväkahvi ja vielä ennen töistälähtöä. Joskus laitan maitoa kahviin, mutta useimmiten mustana.
Arkiaamut ei tunnu lähtevän oikein kunnolla vauhtiin ellei saa kahvia, mutta viikonloppuisin tulee muuten keitettyä aika laiskasti kahvetta. Saattaa olla etten juo kuin kupillisen kahdenpäivän aikana, eikä silti tule pää kipeäksi !!?
Iltamyöhäisellä juodulla kupposellakaan ei tunnu olevan yöuniin vaikutusta. Heräilen tasaisen tappavaan tahtiin pitkin yötä, olin juonut kahvia tai en...

Manala sanoi:
Voi jos joku tosin osaisi suositella jotain muuta TODELLA hywää kahvimerkkiä/makua. /QUOTE]

Kokeilepa Jacobs Krönung-merkkistä sumppia. Löytyy ihan kaikista vähänkin paremmin varustelluista ruokakaupoista ja on maultaan ihan "oikeaa" kahvia eli tummaa ja täyteläistä. Juodaan kuitenkin suomalaiseen tapaan nk. pitkänä eli ei ole espresso-jauhatusta.

Itselläni on hieman omituinen suhde kahviin. Tai siis sen aiheuttaman addiktioon.
Juon yleensä koulussa käydessäni suhteellisen paljon kahvia, kun kotona aamulla kiskasee mega-annoksen nassuun ja välillä koulun kahvilassa jos raaskii maksaa 50 senttiä kupista. Koti on lähellä, joten hyppytunnit menee kotosalla kahvia ryystäen :-)
Itselläni on periaate, notta en juo kahvia, mikä on maksanut yli 1,40? kuppi.. Tämän vuoksi joudun välillä olemaan pidempiäkin aikoja (tunteja, puoli päivää) ilman kahvia, eikä se yleensä tunnu pahalta. Välillä menee päiviäkin, kun ei ole saanut aikaiseksi ostaa lisää kahvia kaupasta...
Homman pointti oli kuitenkin siinä, että mielestäni kahviaddiktio omalta kohdaltani on yhdyksissä univelkaan ja väsymykseen. Näin lomalla, kun on saanut nukkua tarpeeksi ja loikoilla, niin ei tule juurikaan juotua kahvia :eek:
Välillä havahtuu illalla, että tänään ei tullut keitettyä sumppia laisinkaan :-)
Mutta hyvältä se maistuu aina... Välillä tulee juotua liikaakin, vaikka ei ole mitään pakottavaa tarvetta ja olo on :hyper:

Kyllä tuota kahvia tulee kipattua 3-5 kuppia päivässä... Minulla on paha tapa sotkea sokeria siihen sumpin sekaan, ei tee hyvää hampaille eikä vatsamakkaralle.
Minkälaisia kahvinkeittimiä porukalta löytyy? Perussettiä vai espresso-hifilaitteita? Itsellä semmoinen tavallinen keitin, jossa on ajastin. Yleensä laitan aamuksi ajastimen päälle jotta saa sumppia heti aamupesun jälkeen. Emännällä on sellainen missä on termospannu, ja se on ihan helmi vehje! Kahvi pysyy lämpimänä pari tuntia eikä ole yhtään painuneen makuista. Emännälle kelpaa joskus myös yön yli levännyt kahvi... se vaan lyö kupin mikroon. :eek: Itte en ihan sille linjalle lähtisi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom