Kaarti Massacre -uhkausvideo Youtubessa

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kyllä itselläni oli vartiossa (mm. asevarastolla ja kiertävässä) ihan jääkärinä kovia lippaallinen.

Itse olin erässä III/93 uudenmaan jääkäripataljoonassa (~ nykyinen Kaartin jääkärirykmentti) ja joskus niihin aikoihin oli se Murasen tjsp tapaus, jossa varusmies otti rynkyn ja kuteja intistä ja meni ampumaan naapuria. Murasen tapauksen jälkeen komppanian päivystäjillä ei ollut enää kovia ammuksia. Sitä ennen oli kovia kuteja lasi-ikkunan takana, jonka särkemällä olisi saanut kovia.

Murasen keissin jälkeen vain päivistyvällä upseerilla oli 24/7 kovat. En tiedä, onko muuttunut jossain vaiheessa sen jälkeen taas niin, että kovia olisi käytössä taas laajemmin.

Millasta rangaistusta ton tyylisistä uhkauksista voi oikeen saada?

Otetaan kuviteltu tilanne, että joku laittaa nettiin videoon vaikka nimellä pakkis massacre ja liittää sinne pakkotoiston sivuilla olleiden kuvia ja nimet. Videon taustalla soi koulusurmissa käytettyä musaa ja lopussa ruutuun on samantapainen pyssymiehen kuva ku tossa Kaartin uhkauksessa. Sit vaan loppuun et lähteet et mistä kuvat on alkuperäisinä. Onko tossa nyt sitte rikottua jotain lakia? Onko toi jo rikosopillisesti uhkaus josta saa rangaistuksen.

Otetaan kuviteltu tilanne, että joku laittaa nettiin videoon vaikka nimellä pakkis massacre ja liittää sinne pakkotoiston sivuilla olleiden kuvia ja nimet. Videon taustalla soi koulusurmissa käytettyä musaa ja lopussa ruutuun on samantapainen pyssymiehen kuva ku tossa Kaartin uhkauksessa. Sit vaan loppuun et lähteet et mistä kuvat on alkuperäisinä. Onko tossa nyt sitte rikottua jotain lakia? Onko toi jo rikosopillisesti uhkaus josta saa rangaistuksen.
En osaa tohon vastata, mutta tässä Kaartin JR:n tapauksessahan oli myös nimitelty näitä komppapäälliköitä orjapäälliköiksi. Jos oikein kuuntelin, niin uutisissa joku sanoi, että tämä saattaa täyttää kunnianloukkauksen tunnusmerkit.

Tekijänoikeuslakia nyt ainakin, jos musiikkiin ja kuviin ei ole saatu lupaa. Lähteen liittäminen ei riitä.

En osaa tohon vastata, mutta tässä Kaartin JR:n tapauksessahan oli myös nimitelty näitä komppapäälliköitä orjapäälliköiksi. Jos oikein kuuntelin, niin uutisissa joku sanoi, että tämä saattaa täyttää kunnianloukkauksen tunnusmerkit.

Ai rotutohtoriksi saa sanoa, mutta orjapäälliköksi ei :rolleyes:

Tiedä kuin legendaa on, mutta meille sanottiin, että siksi ei ole ammuksia tai poistettiin sen takia kun joku apina oli portilla reenaillut jotain clint eastwood henkisiä revolveri vetoja ja lasauttanu kaveria korvaa tms.
ei oo legendaa, muistan kyseisen uutisen iltapäivälehdissä n. 5-10v sitten.
taisi olla I/02 tai II/02 -saapumiserää toi clintti jos en ihan väärin muista mutta siihen aikaan kun ite olin intissä niin tuo sohlaus tapahtui.

Ai rotutohtoriksi saa sanoa, mutta orjapäälliköksi ei :rolleyes:

no mutku ei se silleen loukkaa yhtä paljon kun naapuri ja onhan se tyyppi oikeesti tohtorikin hei :D

taisi olla I/02 tai II/02 -saapumiserää toi clintti jos en ihan väärin muista mutta siihen aikaan kun ite olin intissä niin tuo sohlaus tapahtui.

Juu, tuolloin. Muistaakseni taisi olla vielä lämäri tms. jota kuti osui jalkaan. Tosin Spollejen FN:t, joilla ei osu edes norsuun, ovat vittumaisia johtuen varmistimen puutteesta. Tuolloin spolle otti tietoisen riskin, joka päättyi laukaukseen.

Itse olin erässä III/93 uudenmaan jääkäripataljoonassa (~ nykyinen Kaartin jääkärirykmentti) ja joskus niihin aikoihin oli se Murasen tjsp tapaus, jossa varusmies otti rynkyn ja kuteja intistä ja meni ampumaan naapuria. Murasen tapauksen jälkeen komppanian päivystäjillä ei ollut enää kovia ammuksia. Sitä ennen oli kovia kuteja lasi-ikkunan takana, jonka särkemällä olisi saanut kovia.

Murasen keissin jälkeen vain päivistyvällä upseerilla oli 24/7 kovat. En tiedä, onko muuttunut jossain vaiheessa sen jälkeen taas niin, että kovia olisi käytössä taas laajemmin.

Näin on, Murasen case sekä lisääntyneet mielenterveysongelmat ovat vetäneet lähtökohtaisesti kovat pois varusmiesten keskuudesta normivartiotehtävissä. Toki poikkeuksiakin tehdään, mutta nämä ovat poikkeuksetta nykypäivinä jonkinasteisia poikkeustapauksia tai vakavia virka-aputehtäviä.

Toisekseen Kaarti teki näköjään peliliikkeen ja poisti alokasoppaastaan niin pataljoonien komentajien kuin komppapäälliköidenkin kuvat. Ihan fiksu veto, sillä Kaarti taisikin olla ainut varuskunta, missä esiteltiin komppanian päällikötkin ihan kuvia myöten.

Hahaha kova äijä "alle viikko olis tavote" :hyper:
Olisi pitänyt aikanaan vaan pyrkiä itse samaan.

no mutku ei se silleen loukkaa yhtä paljon kun naapuri ja onhan se tyyppi oikeesti tohtorikin hei :D

Mut onha noiki niinQ päälliköitä niinQ hei.

ite olin kans 3pvä! astman takia 2v lykky. ens vuonna uudestaan lääkäriin.

Tuossa nyt ei oo mitään hauskaa, että parin päivän päästä tulee intistä takasin! Pahin mahollinen tilannehan on nimen omaan saada lykkäystä, ja elää pari vuotta ajatus takaraivossa, että voi vittu ei oo se intti vieläkään käytynä, ja sitten vanhempana lähtee ryömimään sinne kyrpä otassa! :D

No noi ekat pari viikkoo ei oo mitään ihmeellisen raskaita niissä vaan mennään kokoajan.. kyl mää aiankin jos ois ollut joku syy lykkäykseen niin olisin sinnitellyt niin kauan kuin vaan mahdollista ja sitten parin vuoden päästä voi lähtee pari viikkoo aikasemmin kun muut ja naureskella vaan :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom