Käytkö teatterissa/baletissa/oopperassa?

kerran oon teatterissa käyny :D en ollu uudestaan menossa ja noita kahta muuta ei kiinnosta ees kokeilla.ehkä sitten siinä vaiheessa kun pappaudun lopullisesti.
tai hankin miljoonaomaisuuden ja kulturelleja harrastuksia :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Oopperassa tultu muutaman kerran käytyä, ja heti menen taas kun koulu järjestää, tai äiti tahtoo lähteä, on se sen verran mukavaa. Teatterissa tulee aika-ajoin käytyä, kun teatteroimisesta tykkään itsekin. Balettia en vielä ole kerennyt katsomahan. Kaiken lisäksi kaikki on lähteny omasta halusta, voitte kuvitella äitin ilmeen ku tulin bänditreeneistä joskus kotiin, heitin kitaran sängylle, katoin silmät kiiltävinä äitii päin ja tokasin et "äiti varaa mulle ja kaverille lippu oopperaa jooko?" ...ja siitä se sitte lähti.

Teatterissa joka kuukaus, baletissa / oopperassa kerran pari vuodessa. Joku ei tykännyt oopperoiden juonesta, mä taas pidän niistä, koska ne on niin riisuttuja. Tarinan elementit näkyy paljaimmillaan.
Baletissa käynti on muuten 100% hetero-proof, koska siellä on balleriinoja.

fedit, harmi ettei ne näy paljaimmillaan.

-Marchi- sanoi:
En käy. Teatteri on ylinäyttelemistä, enkä nää siinä mitään pointtia. Baletti on aristokraattien tylsä harrastus ja ooppera samaan kastiin.

Et ilmeisesti ole käynyt teatterissa hirveän montaa kertaa, koska kaikki teatteri ei ole farssia ja huutamista. Teatterissa näyteltiin jo miljoona ja yksi vuotta aiemmin kuin elokuvissa ja varsinkin televisiossa. Lajit ovat erilaiset.

Musta tuntuu, että suurin osa ihmisistä käy noissa, koska siellä ne tuntevat olevansa varakkaampia tms. Ja ei siinä mitään pahaa sinällään ole, en vaan voi uskoa, että joku käy noissa skeidariennoissa sen itse asian vuoksi, eli musan/teatterin jne. Näyttäytyminen on the sana. Täten en ymmärrä miten teatteri, ooppera ja baletti ovat henkisiä harrastuksia.

Täytyy tosin myöntää, että itsekin tykkään laittaa puvun päälle ja käydä jossain hienossa paikassa tuulettumassa. Kun tekee fyysistä työtä, niin alkaa arvostaa puhtaita kledjuja ja hyvältä haisevia kainaloita kummasti.

Oopperaan mua ei sais muuta kun jalat edellä ja selvinpäin en kyllä balettiinkaan menis, mutta teatterissa oon ollu muutaman kerran ja se on ollu positiivinen kokemus.

Tykkään teatterista, mutten ole siellä monesti viime vuosina käynyt. Pikkupoikana jo äiti käytti Kajaanin ja Kuopion (eli maakuntien maaseututeattereissa, laskettaneenko niitä edes? :rolleyes: ) teattereissa näytelmiä katsomassa. En monesti tajunnut juonesta läheskään kaikkea, mutta jotenkin niistä jäi useimmiten myönteinen fiilis.

Balettia en ole ikinä nähnyt, mutta kiinnostaisi kyllä, kuten ns. nykytanssikin. Muutaman esityksen olen nykytanssia nähnyt ja aina ollut varsin kiehtovaa nähtävää.

Oopperaa näin Göteborgissa yhden kerran, kokemus oli aika lailla +-0, ihan ok, muttei mitään maatajärisyttävää.

Jos ns. korkeakulttuurista puhutaan, niin entäpä klassisen musan tai jazzkonsertit? Tykkään molemmista livenä todella paljon, mutta levyltä jaksan kuunnella harvemmin. Yleensä olen ollut erittäin vaikuttunut ja nauttinut, vaikken ole sävellyksiä etukäteen tuntenutkaan.

En osaa arvottaa esim. jazzia tai klassista sen korkeammaksi kylddyyriksi, kuin esim. kuolometallia tai punkkia. Välitän vain siitä, tykkäänkö vai en. Silti pitää antaa kaikelle kulttuurille (myös kirjallisuus ja maalaustaide) mahdollisuus aiheuttaa mulle tunne-elämys. Tunne-elämyksen tuottamisestahan kaikessa taiteesta pohjimmiltaan on kyse. Jos taide sen aiheuttaa (jopa kielteisen), niin hyvä.

Sitten taas moni ns. populaarikulttuurin ilmiö tai esitys kuulostaa ja näyttää mulle heti siltä, että siinä on pyritty jokaikinen särmä hiomaan pois, että saavutetaan ns. lowest common denominator. Toisin sanoen pyritään mahdollisimman suureen harmittomuuteen (väritön, mauton, hajuton, näkymätön, emäntä latelee, mulle ei tullut mieleen :D ). Minussa moinen aiheuttaa lähinnä suuren ärsytysreaktion juuri sen takia, että huomaan liian selvästi sen, mihin sillä ko esityksellä on pyritty. Hyviä esimerkkejä em. ovat esim. Coca-Colamainokset (tai no, minkä tahansa monikansallisen ison firman mainokset), radioasemat Nova, NRJ ja KissFM. Eipä siinä, rahahan siinä puhuu oikeastaan, ei kulttuuri eivätkä tunne-elämykset.

Sori piiitkä off-topic. :nolo:

Teatterissa olen muutaman kerran käynyt, mutta oopperaan minua ei saisi kirveelläkään. :D

Oopperassa en ole käynyt ja mitä olen sitä telkkarista katsonut, niin en ainakaan maksa siitä että "pääsisin" sitä katsomaan. Tuskin olisi minulle mikään elämys.

Baletissakaan en ole ollut, mutta sinne voisin hyvin joskus mennäkkin, tosin ei mitään tunkua ole sinnekään.

Teatterissa tulee käytyä ehkä pari kertaa vuodessa (liian vähän). Hyvä teatteriesitys hakkaa leffat 6-0. Etenkin kesäteatterit on mun mieleen. Ainakin kerran kesässä pitää päästä kesäteatteriin, Kuusaan kanavalla täällä Keski-Suomessa on loistava kesäteatteri. Suosittelen kaikille täälläpäin asuville ja miksen muillekkin. :thumbs:

Pari päivää sitten tuli käytyä katsomassa Demokratia ennakkonäytöksessä ja oli kyllä hyvä, pitää miettiä jos alkaisi teatterissa käymään vähän useammin, tai paremminkin muutenkin kuin koulun kanssa. Oopperassa myös käynyt, ei hirveästi iskenyt, pitää varmaan odottaa, että ikää tulee lisää.

Alan käydä samana päivänä, kun mut hyväksytään täysivaltaiseksi jäseneksi kapitalistipoikien kerhoon - hakemus on jo vetämässä. Golfia alan harrastaa heti myös.

Hohoo, huomenna illalla Haminan Bastionille katsomaan Dracula -rock-oopperaa. Tulee varmaan olemaan siistiä! :ärrinmurrinräyhrockrock:

En ole ikinä päässyt oopperaan tai balettia katsomaan kun ei täällä susirajan takana sellasia ole tarjolla. Kävisin kyllä ainakin testaamassa jos olisi.

Teatterissa käyn 1-3 kertaa vuodessa. Olen nyt tosin saanut tarpeekseni vakavahenkisistä draamoista, joten nyt farsseja mulle, kiitos. Onneksi niitä on täkäläisen kaupunginteatterin ohjelmistossa aina vähintään yksi tarjolla (meille junteille).

Teatterissa tykkään käydä, menee niin farssit kuin vakavampihenkisetkin näytelmät. Nyt tosin ei hetkeen ole tullut teatterin penkillä istuttua. Myös baletista/tanssista tykkään, useammin olen tosin ollut katsomassa nykytanssiteoksia kuin perinteisiä baletteja. Oopperassa en ole koskaan ollut - pitäisiköhän korjata tilanne ja mennä katsomaan toi La Traviata kun kerran Kuopion kylälläkin oopperaa pääsee kuulemaan. Liput vaan on suolaiset... ei edes opiskelija-alennusta....

Kerran oon tässä vuoden sisällä käyny oopperassa, Ruusuritaria kahtomassa. Vaikka varmasti suurin osa "hienouksista" meni ohi, kyllä ne kauniisti lauloivat. Positiiviset vibat jäi, muttei siitä mitään uutta harrastusta kehkeytynyt. Balettiin oon varmaan tässä syksyllä menossa ensimmäistä kertaa, vähän kattelemaan, ku on frendejäkin tanssimassa.
Ex-tyttöystävä raahas aika usein teattereihin (kerran johonkin runonlausuntaankin :curs: ), omasta mielestä aika keskinkertaista viihdettä. En tiedä, meneekö nyt enää teatterista, mutta oon muutaman kerran ollu näissä yliopiston spekseissä, enkä oo ainakaan vielä yhteenkään pettynyt. Rento meininki, hyvää musaa ja tuoreet läpät. Suosittelen! :thumbs:

edit:
iivili sanoi:
Välitän vain siitä, tykkäänkö vai en.
Samalla linjalla mennään täälläkin, menisivätpä muutkin. :)

Balettia rakastan! Voi sitä onnea ja autuutta, kun pääsi katsomaan Joutsenlampea! Harmi, että on poissa ohjelmistosta tällä hetkellä. Lukiossa siihen hurahdin, kun pääsi tosi halvalla katsomaan Romeon ja Julian.

Ooppera ei niin kovasti mun mieleen ole, mutta joskus käyn niitäkin katsomassa, jos tiedän, että musiikki on mieleen (esim. Carmen).

Teatterissa tulee käytyä todella harvoin. Lapsena käytiin aika usein sukuporukalla.

GNUTILLE tiedoksi, että itse viihtyisin huomattavasti paremmin noissa, jos ei olisi epävirallista pukeutumispakkoa.

No en nyt aktiivisesti ole käynyt missään, mutta Savonlinnassa asuessa tuli käytyä pari kertaa kattomassa balettia. Emäntä sai työpaikalta vapareita. Pitäs kyllä teatterissa käydä täällä Tampereella.

Ooppera, baletti ja teatteriesitykset kaikki :thumbs:
,mut kaikkea kohtuullisesti. Nimimerkillä saman oopperan neljäkertaa kuulleena&nähneenä ja :zzzz:

Ite olen käynyt teatterissa ja klassisen musan konserteissa ihan t-paita ja farkut päällä, enkä ole osannut ajatella, että "Voieivoiei! Mun pitäisi olla pynttäytynyt pukuun ja krakaan! Mitä mää ny teen, ku oon tämmösissä ryysyissä?!?!? APUA!". Ehkä ooppera tai baletti ovat pukeutumisen suhteen sitten eri asia, en tiedä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom