Käykö mimmit säännöllisesti hierojalla?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja angelo
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Onko kellään kokemusta, minkä"nimikkeiset" hierojat olisi osaavimpia lantio-/lonkka-/alaselkäalueen suhteen? Olen käynyt lähinnä hartiahieronnoissa sellaisilla perushierojilla, jotka taitaa ratkoa lähinnä toimistotyöläisten niskajumeja eikä huolehtia siitä, jos lannerangan alueella on haasteita. Osaako urheiluhierojat paremmin tällaisia juttuja, vai pitäisikö etsiä ihan joku alueen spesialisti?

Osaava fyssari tekee ihmeitä, mutta myös maksaa yli 60 euroa kerta, vaikka riittäisi 20 minuutin käsittelykin aina välillä...

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Onko kellään kokemusta, minkä"nimikkeiset" hierojat olisi osaavimpia lantio-/lonkka-/alaselkäalueen suhteen? Olen käynyt lähinnä hartiahieronnoissa sellaisilla perushierojilla, jotka taitaa ratkoa lähinnä toimistotyöläisten niskajumeja eikä huolehtia siitä, jos lannerangan alueella on haasteita. Osaako urheiluhierojat paremmin tällaisia juttuja, vai pitäisikö etsiä ihan joku alueen spesialisti?

Osaava fyssari tekee ihmeitä, mutta myös maksaa yli 60 euroa kerta, vaikka riittäisi 20 minuutin käsittelykin aina välillä...

Mikä sulla siellä lannerangassa on sitten? olisiko jäsenkorjaajasta apua?
Itellä si-nivel aina välillä paukahtaa pois paikoiltaan ja siihen ei hieroja kyllä osaa mitään tehdä, mutta jäsenkorjaaja sitten korjailee nuo. Samoin kerran mulla oli ristiluun alueella joku hermopinne, ja sekin saatiin sitten jäsenkorjauksella kuntoon. Hieroja on hyvä kun lihaksessa on jumia, mutta jos ongelma on syvemmällä, niin jäsenkorjaajalle.

Sit jos tuntuu että hierojakaan ei oikein saa lhaksiin kunnolla otetta, niin suosittelen lihaskalvohierontaa - jos sen vaan kestää!

Itse käyn hierojalla silloin tällöin, jäsenkorjaajalla useammin. Pitäisi kyllä käydä ainakin kerran kuussa hierojalla, mutta jotenkin se on niin hankalaa :D

Viimeksi muokattu:
Uskaltaisko joku paljastaa hyvän hierojan Helsingin huudeilta, vaikka yksityisviestillä? Olen käynyt koululla hieronnassa useilla eri hierojilla, mutta ihan turhaa rahan hukkaa. Sellasta silittelyä se hieronta, ettei viitsi semmosesta maksaa. Hieronta on törkeen kallista ja useita epäonnistuneita kokemuksia takana niin ei viittis enää hakuammunnalla lähtee kokeilemaan googlen perusteella. Extraplussaa olis, jos hieroja ymmärtäis jotain kehonrakennuksesta/treenaamisesta (ei ole vissiin itsestäänselvää ollenkaan...)

Itsekin mietin tuota poppiksen kysymystä, että kaipaisinko tosiaan jäsenkorjaajaa. Mutta nyt se asia sitten selvisi. Kyselin vinkkejä alueen kestävyysurheilijoilta ja löysin hierojan, joka ainakin ensikokeilun perusteella oli a) erittäin osaava ja "riittävän kova" (ei sivelyä), b) todella edullinen ja c) availi myös mun lantioni/selkäni samalla palvelulla (bongasi heti suoraan sieltä lukot ennen kuin ehdin edes sanoa asiasta).

Eli ei tarvi enää miettiä mitä nimikettä etsiä, kun on kaikki käsittelyt samassa paketissa. :)

Meikäläisellä on jotenkin jumeihin taipuva kroppa ja tietysti kun tota treenikuormaa tulee kropalle mielettömästi (12-20 tuntia viikossa sisältäen kehonhuollon), niin eipä se toisaalta ole ihmekään. 3-4 viikon välein pitää tuo selkä vähintään käsitellä. Nyt olen käynyt vähän useammin hierojalla, kun sieltä täältä jumittaa ja jäkittää. Ja hyvän hierojan olenkin löytänyt, se kyllä löytyy kaikki mun kireydet ja osaa niitä käsitellä. Ei oo mitään sivelyä! :worship:

Ja hyvän hierojan olenkin löytänyt, se kyllä löytyy kaikki mun kireydet ja osaa niitä käsitellä. Ei oo mitään sivelyä! :worship:

Sama juttu :), löysin vihdoin minulle hierontatyyliltään sopivan hierojan, tuntuu että hieronnasta saa nyt enemmän hyötyä irti.

Itsellä hierontojen välissä usein kuukauden tai parinkin tauko ja sen jälkeen käyn viikon parin välein useamman kerran putkeen. Tuntuu toimivan minulla tuollainen sykli, vaikka kaipa sitä olisi hyvä käydä säännöllisesti vaikka 2 viikon välein, kunhan aikataulut ja rahat antaisi myöden..

Nostanpa nyt tätä, kun aiheeseen sopii. Olen käynyt nyt urheiluhierojalla muutaman kerran kroonisen alaselän kivun vuoksi (seuraava osoite on sitten taas lääkäri) ja sain kuulla olevani totaalisen jumissa selästä. Ei yllättävää. Ensimmäisellä kerralla hieronta toimi niin, että seuraavana päivänä oli aivan mahtava fiilis ja töissä luisti paremmin kuin koskaan. Sitä seuraavana päivänä olin totaalisen jumissa. Hieroja ei ollut kovinkaan ilahtunut tästä. No, sitten sain kinesioteippauksen selkään (rentouttavat) ja viikon kestin hammasta purren sitä kiristävää tunnetta. Eli teipit vetivät selän vielä pahemmin jumiin. Olin myös teippauksen jälkeisen hieronnan jälkeen tukkoinen ja selkä oli väsyneen oloinen. Myös seuraavina päivinä. Olen menossa ens pe uudestaan hierojalle ja olenkin alkanut miettiä kannattaako siellä käydä vai poikkeanko ensin lääkäriin? Hieroja on pätevä ja onkin ollut huolissaan selästäni, kun jumit ei helpota (eli mietti jo sitä auttaako se hieronta lainkaan). Alaselän vuoksi kävin jo lääkärissä, mutta yliliikkuvia niveliä lukuunottamatta mitään ei löytynyt. Hieroja epäili myös hermosäryksi, joka on ollut omallakin mietelistalla. Onko jollain samanlaisia kokemuksia, ettei hieronta auttaisi? Ja onko se merkki siitä, että vaivat eivät olekaan vain jumeja?

Zone-sarja -42%
^Millä lääkärillä olet käynyt? Jos kyseessä on jotain lihasperäistä vaivaa, lihasepätasapainoa, kireyksiä, näistä johtuvia virheasentoja tms. tyypillistä kipujen aiheuttajaa, niin yleensä lääkäri ei ole oikea asiantuntija paitsi määräämään reseptilääkkeitä akuuttiin kipuun. Tai siis varmasti on erikoislääkäreitä, jotka tämänkin puolen hallitsevat, mutta joku perus yleislääkäri ei osaa näissä jutuissa auttaa. Parempi vaihtoehto on fysioterapia, manuaalinen terapia, osteopatia tms. Ja monta kertaa näitäkin joutuu käymään läpi useita, ennenkuin se oikea löytyy, joka keksii, mikä juuri sinulla on vialla ja miten sitä kannattaa hoitaa. Tämä sillä oletuksella, että todella kyse ei ole mistään sellaisesta, että jokin paikka oikeasti on rikki ja vaatisi leikkaushoitoa tms.

^toi on nion totta. Mä sain aikanaan Sirdalud-reseptin käteen vaivasta, joka parani 3 × 30 min osteopaatilla. (Niskanikamat jumissa, mihin hierontakaan ei olisi auttanut)

Tk-lekurilla kävin. Fysioterapeutin luona olen myös vieraillut, hän se keksikin ne mun yliliikkuvat niveleni. :) Fyssari oli myös sitä mieltä, että yliliikkuvat nivelet voisivat aiheuttaa selkäkivutkin, hieroja ei ihan heti allekirjoittanut tätä, sillä kivut tulevat ja menevät ja ovat pahimmillaan sellaisia, ettei tee mieli muuta kuin kirkua. Pomoni jo ehdotti selkäspesialistille menoa, joten se on sitten vissiin seuraava osoite. Terkkarilääkäri, kun tuijotti mua ihmeissään, kun heti sanoin, etten halua lääkkeitä enkä sairaslomaa vaan tietää mikä selkää vaivaa. Jumit ymmärrän, mutta meillä kulkee suvussa yhtä, jos toista selkävikaa, joten olisi kiva tietää, etten vain riko tai pahenna itse enää mitään, JOS sieltä on jotain rikki...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tk-lekurilla kävin. Fysioterapeutin luona olen myös vieraillut, hän se keksikin ne mun yliliikkuvat niveleni. :) Fyssari oli myös sitä mieltä, että yliliikkuvat nivelet voisivat aiheuttaa selkäkivutkin, hieroja ei ihan heti allekirjoittanut tätä, sillä kivut tulevat ja menevät ja ovat pahimmillaan sellaisia, ettei tee mieli muuta kuin kirkua. Pomoni jo ehdotti selkäspesialistille menoa, joten se on sitten vissiin seuraava osoite. Terkkarilääkäri, kun tuijotti mua ihmeissään, kun heti sanoin, etten halua lääkkeitä enkä sairaslomaa vaan tietää mikä selkää vaivaa. Jumit ymmärrän, mutta meillä kulkee suvussa yhtä, jos toista selkävikaa, joten olisi kiva tietää, etten vain riko tai pahenna itse enää mitään, JOS sieltä on jotain rikki...

En tiedä saiko tänne mies kirjottaa mutta kuitenkin, kuulostaa aika tutuilta noi sun oireilut, itsellä on +20v punttitausta joten jotain voi olla oikeesti rikkikin, mutta mulla alkoi lanneranka ja lonkan ympäristön pienet lihakset jumiutumaan jokunen vuosi sitten pahimmin talviaikana, akuutteina vaiheina jotka kesti 1-2kk kerrallaan ei sitten ite edes kenkiä saanut kunnolla jalkaan, eli siis treenikin aika vähissä näinä aikoina, joku syy vaan veti lannerangan ristiselkää myöten vähän kuin jalkakyykkyasentoon ja kova homma istuen saada selkä pyöristymään ja kun sen sai pyöreäksi, takaisin saaminen taas normaaliin asentoon oli kivulias, liikuin kuitenkin näinäkin aikoina reilusti, minkä pystyi, OMT terapeuttikin nosti vähänniinkuin kädet pystyyn asian kanssa kun sai käsittelyllä startattua yhden akuutin vaiheen.

Okei ensimmäinen toipuminen alkoi kun vaihdoin talvityökengät toisiin, vanhoissa jalkoja lukevan koneen ilmoittavat pronaatiopohjalliset jotka ei sitten tainnukaan olla hyvät mulle, sitten huomattiin että, pakaran yläosat on jumissa joita voi sitten hyvin murjoa itse harjanvarren pyöreällä päällä, hieroo todella syvältä kerroksista, varsi siis sisänurkkaan vaakatasossa ja paino ei hierottavalle pakaralle ja siitä vaan jumittunutta kohtaa pyörittämään nojaamalla keppiin ja näiden lisänä ahkeraa lantion sivujen, lonkan koukistajien ja pakaralihasten ja takareisien venyttelyä ja netistä voi haeskella lantion asennon korjausliikkeitä ja isona hyötynä itselle oli selkäkipissä roikkuminen ja selän ja pakaroiden rullaus, nykyään se tuntuu ehkäsevän paljon ongelmia varsinkin raskaiden kyykky ja mave treenien jälkeen illalla ennen nuq menoa.

No aikaahan nuo vie toteuttaa 2-3krt viikossa ja en tiedä löytyykö sulle niistä apua, itsellä kokoajan toisella puolella kummittelee pienestä lantion /lonkan kivut ja jumittuminen mutta nyt on jo pari vuotta täyspainoisesti pystynyt alavartaloakin treenaamaan.

Mulla on muuten kans todettu tälläinen geneettinen nivelten yliliikkuvuus, mukaanlukien nikamat, osittain jäi tästä SYY-SEURAUS jutusta tuo syy selvittämättä, mutta lanneranka eli alaselkä ja sen jumiutuneet lihakset taisivat olla seurausta, kuten yleensä onkin selkävaivoissa, lihas jumittuu suojellakseen jotain muuta.

Nostanpa nyt tätä, kun aiheeseen sopii. Olen käynyt nyt urheiluhierojalla muutaman kerran kroonisen alaselän kivun vuoksi (seuraava osoite on sitten taas lääkäri) ja sain kuulla olevani totaalisen jumissa selästä. Ei yllättävää. Ensimmäisellä kerralla hieronta toimi niin, että seuraavana päivänä oli aivan mahtava fiilis ja töissä luisti paremmin kuin koskaan. Sitä seuraavana päivänä olin totaalisen jumissa. Hieroja ei ollut kovinkaan ilahtunut tästä. No, sitten sain kinesioteippauksen selkään (rentouttavat) ja viikon kestin hammasta purren sitä kiristävää tunnetta. Eli teipit vetivät selän vielä pahemmin jumiin. Olin myös teippauksen jälkeisen hieronnan jälkeen tukkoinen ja selkä oli väsyneen oloinen. Myös seuraavina päivinä. Olen menossa ens pe uudestaan hierojalle ja olenkin alkanut miettiä kannattaako siellä käydä vai poikkeanko ensin lääkäriin? Hieroja on pätevä ja onkin ollut huolissaan selästäni, kun jumit ei helpota (eli mietti jo sitä auttaako se hieronta lainkaan). Alaselän vuoksi kävin jo lääkärissä, mutta yliliikkuvia niveliä lukuunottamatta mitään ei löytynyt. Hieroja epäili myös hermosäryksi, joka on ollut omallakin mietelistalla. Onko jollain samanlaisia kokemuksia, ettei hieronta auttaisi? Ja onko se merkki siitä, että vaivat eivät olekaan vain jumeja?

Miehellä on myös yliliikkuvat nikamat ja sillä on ollut alaselkäkipuja kaikki nämä 15 vuotta mitä ollaan oltu yhdessä. Joskus enemmän ja toisinaan vähemmän. Lääkärille olen yrittänyt yhden jos toisenkin kerran patistaa tuloksetta. Alkuvuodesta kivut meni niin koviksi, ettei ukko meinannut päästä sängystä ylös. Välillä jalatkin meinas lähteä alta. Sain lopulta kammettua sen todella hyvälle kiropraktikolle, joka korjasi selän ja kivut pois kolmella käsittelyllä. Seuraavan kerran tarvitsee mennä vasta, jos on oireita ja halutessaan kolmen kuukauden kuluttua "kontrolli". Alaselässä oli jumeja ja lukkoja, mutta suurin syy alaselän kivuille oli kuulemma niskan jumit - se oli kunnolla tukossa. Urheiluhieronta ei siis ole koskaan kipuihin auttanut.

Olen itsekin käynyt kyseisellä kiropraktikolla ja saanut ison avun siinä missä lääkärit, fyssarit tai mitkään muutkaan eivät ole voineet / osanneet auttaa.

Mulla oli viime syksynä alaselkä totaalisen jumissa. Pidin kuukauden parin paussin kaikesta urheilusta. Ensin menin käymään meidän salilla käyvällä kiropraktikolla, mutta hän sanoi ettei uskalla niksautella, jos siellä onkin välilevyn pullistumaa tms. Hieroi kuitenkin ja seuraavan viikon selkä oli kipeämpi kuin ikinä ennen, joten ajattelin etten uudestaan ainakaan hänelle mene... Kävin magneettikuvissa ja siellä sanottiin että erittäin hyvässä kunnossa ranka ja hyvin selkälihaksia tukemassa rankaa että ei mitään hätää. Pidin lepoa urheilusta ja kun uudestaan palasin salille selkä muistutti aina jos "tein väärin" / "en ottanut happea sisään ja pitänyt keskivartaloa tiukkana" että periaatteessa tosi hyvä, että muistutti niin muisti keskittyä niihin.

Alkuvuodesta mulla alkoi pakarat/takaredet kramppaamaan, puutumaan yms. Kävin pari kertaa hieronnassa, joka avasi jumit pakaroista ja takareisistä, mutta palasivat jumiin viikon-kahden päästä. Ottikin seuraavaksi pakaroiden lisäksi alaselän ja sanoi, että nelipäinen lannelihas on mulla täysin tukossa. Hieronnan jälkeen tuli taas todella kipeäksi (kuten viime syksynä), mutta ilmeisesti se on normaalia, jos on ollut jumissa. Kävin myös välissä viikon päästä toisella hierojalla, kun en saanut omalle aikaa ja samalla tavalla tuli kipeäksi.

Harrastan saleilun lisäksi ratsastusta ja se nelipäinen lannelihas ei kuulemma normaalisti kuuluisi tuntua miltään vaan on lähinnä tukilihaksena, mutta tossa mun harrastuksessa voi joutua koville. Toivottavasti tulis kuntoon ja vaikka täälläkin opiskelija kirjoittelee, niin hieronnassa aion kyllä jatkossakin käydä vaikka tuon saisikin kuntoon, jottei paikat pääsisikään toimintakyvyttömiksi :face: Ja siis sen jälkeen kun selän jumiin ekan kerran koskettiin ei ole enää puutumista tuntunut pakaroissa/takareisissä :rolleyes:

Kävin painimassa viime vuonna ahkerasti ja tein punttia siihen päälle, ja tästä syystä alkoi selkä jumittumaan niin, että heinäkuun lopussa en päässyt enää sängystä ylös ilman että pyörähdän lattian kautta ja sieltä nousen sitten ylös jollain konstilla. Vaikka olin käynyt klassisessa hieronnassa säännöllisesti, 1-2kk välein. Toki ois tarvinu useamminkin käyä. Löysin sitten triggerpistekäsittelyn, kun aloin kyselemään ihmisiltä apua somessa, että mitä asian kanssa teen, kun edes hieronnasta ei ole apua ja kipu on ihan hillitön. Ja tuo trigger on ihan loistava! Jo heti ekan käsittelykerran jälkeen huomas eron. Suosittelen kokeilemaan, jos paikkakunnaltanne löytyy kyseistä käsittelyä. :)

Onneksi meidän koululla opiskelee myös hierojia, käyn opiskelijalla hierottavana kerran viikossa kunnes pahimmas jumit saadaan auki. Sitten riittää täyshieronta kerran kahteen viikkoon tai jatketaan edelleen kerran viikossa.

Huomannut kyllä miten helppoa on olla ja miten paljon paremmin treeni menee perille! Ensimmäistä kertaa sain selänkil pumppiin :hyper:

Siitä ei turhaa paasata että käykää hierojalla ja muistakaa venytellä!

3-4 viikon välein tulee käytyä. Nyt kun koipi on kiukutellut niin pitäisi käydä useammin, ei vaan ole varaa. Joskus aiemmin kävin parin viikon välein koska hartiat ja niska jumitti ja päänsärky alkoi 1-2 viikon päästä edellisestä hieronnasta. Vaihdoin lopulta hierojaa ja nyt ei ole enää ollut sellaisia jumeja, ellen joudu istumaan koko päivää neukkarissa.

En käy ollenkaan, tai no olen kolme kertaa käynyt 4 vuoden aikana. Kävisin jos ehtisin ja olisi enemmän fyffeä. Osteopaatilla käyn kun alkaa migreenejä esiintyä, auttaa siihen eri hyvin kuten yleiseen jumiuteen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom