Käykö mimmit säännöllisesti hierojalla?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja angelo
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Hierojalla tulee käytyä suunnilleen kerran kuussa, mutta mitä ilmeisemmin pitäisi käydä useammin. Varsinkin yläselän/rinnan/hartioiden jumit pääsee hierontakertojen välillä ihan liian pahoiksi, venyttelystä huolimatta. :( Ehkä semmonen 2 viikon välein ois aika optimi?

Nim. "Tarviiko pään kääntyä oikealle enempää kuin 45 astetta?"

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Hetkinen... tajusin vasta nyt että me ollaan valmistuttu sitten ammattipuolelta samana keväänä. Opiskelitko kosmetologiksi vipusenkadulla? :) Mä luin itse siellä lähihoitajaksi...

hehee:) hauskaa.. opiskelin joo vipusella sen kolme vuotta. meitä olikin pieni joukkio, partureita hieman enemmän ja sitten teitä lähihoitajia meinaskin olla enemmän kuin saliin mahtui:lol2: noh, lahti on pieni, minkäs teet?

Yleensä tulee käytyä säännöllisen epäsäännöllisesti. Vuortellen hierotaan ylä- ja alakroppa. Nyt kun tavoitteena on juosta maraton 4 viikon päästä, tulee käytyä koipikäsittelyssä kerran viikossa. Tänään olis taas aika. Ilman hierontaa jäis kyllä mun maratonhaaveet haaveiluasteelle, sillä sen verran jumiin noi koivet vetää venyttelystä ja palauttelusta huolimatta.

Epäsäännöllisen epäsäännöllisesti käyn hierojalla. Selitys: yleensä säännöllisesti kerran kuussa, mutta joskus tulee lipsumisia linjasta, niin kuin tässä viime kuukaudenkin aikana. Miulla on vakihieroja, jolla hierotutan nykyisin koko kropan kerralla. Hän kyllä keskittyy aina johonkin erityisen jumittavaan kohtaan, joten mitään kiveenkirjoitettua kestoa hänellä ei ole. Ei ole vars. urheiluhieroja, mutta miun mielestäni sellaisen veroinen. Kesälomalla miulla on myös eräänlainen vakihieroja, joka kyllä ei kovin tehokkaasti hiero, mutta hänen lisäksi käyn yhellä toisellakin - urheiluhieroja, muuten.

En varmaan enää pärjäisi ilman hierontaa. :wanha: Venyttelen kyllä kohtalaisen säännöllisesti, niin että hieronta on vain osa lihashuoltoa. Hieroskelen myös itseäni, ja miulla on eräänlaiset hierontarullat. Viime Body-lehdessä taisi Hulkki kertoa "köyhän miehen (miksei naisenkin)" hieronnasta.

Nostan vanhaa keskustelua. Kesästä lähtien oon käyny vähintään kerran kuussa urheiluhierojalla hoidattamassa niska-hartiaseudun jumit 45 minuutin hieronnassa. Jos rahatilanne sallis, niin kävisin kyllä useamminkin. Hieronnan jälkeen tuntuu olo aina niin kevyeltä ja veri lähtee virtaamaan. Jalkoja en ole hierotuttanut vielä kertaakaan, mutta sekin on suunnitelmissa.

Mä kävin osteopaatilta hoidattamassa niskan ja rangan jumit. Ja meen jatkossa samalle, että kun on alkaa jumittaa. Mun lihakset eivät jumitu kuten ranka. Toki kävisi hierojalla myös, että jos aikaa ja rahaa olisi.

Itselläni ei tuu onneksi helposti mitään jumeja, ja jos tullut, niin saanut paikat auki itse rullailemalla. Välillä oma valmentaja on joutunut naksauttamaan selän nikamat, kun se on lisäksi urheiluhieroja toiselta ammatiltaan. Tosiaan, jos rahaa ois liikaa, niin saattaisin käydä hierojalla, vaikkei mitään akuuttia tarvetta olisikaan... :)

Mä oon kerran käynyt urheiluhierojalla, kun alaselkä oli täysin juntturassa. Hieronta kohdistuikin yllätykseksi takareisiin ja pakaroihin ja sattui aika kovastikin, mutta jumit hävis! Ajattelin silloin (n 5 vuotta sitten), että tästä tulee tapa, mut viimeiseksi kerraksi on jäänyt... Mulla tosin on hyvin harvoin mikään paikka pahemmin jumissa, tai ei ainakaan liikkuvuudessa huomaa mitään. Päin vastoin, oon hieman jopa yliliikkuva.

En käy. viimex kävin parivuottasitten kun kun sain lahjakortin johki hierojalle, sitäennen kävin 1996-1997 talven/kesän useesti kun jäin sillon syksyllä auton töytäsemäksi.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mulla oli pitkään tapana käydä joka toinen viikko hieronnassa, mutta kevään/kesän aikana jäi väliin kuukausien sairaslomien ja kesäloman takia. Nyt olen ryhdistäytynyt ja ensi viikon perjantaista lähtien alan käymään taas sen 2krt/kk. Tavoite olis kyllä että kerran viikkoon hierojalle, se on yksi parhaita kohteita mihin rahojaan voi sijoittaa.

Normaalisti pyrin järkkäämään homman niin, että aikaa hierojalle löytyy vähintään sen kerran kuussa, mutta nyt valmistautuessa kisoihin 2x vko on se perus. Olen siinä mielessä edullisessa asemassa, että oma koutsi on fyssari ja hieroja ja tekee hommansa ilmatteeksi. Erittäin kiitollinen siitä :) Pienen budjetin voimanostajana tuskin ois muuten varaa käydä edes kerran kuussa hierojalla.

En käy, mutta pitäisi kyllä. Joululahjaksi aattelin ostaa itselleni sarjakortin, pääsee vähän halvemmalla sillä hinnaksi jää vain 18e/h. Nimim. venyttelisin kyllä jos taipuis edes niihin venytysasentoihin...

Zone-sarja -42%
Vähän reilun kuukauden välein käyn hieronnassa, useamminkin olisi tarvetta kun sekä työ että harrastus on melko raskaita, mutta budjettiin se taas ei oikein sovi... Putkirullalla, tennispalloilla ja venyttelyllä koitetaan sitten pitää paikat jotenkin auki hierontojen välillä.

Käyn noin 5-6 viikon välein, tekee ihan höpöö kun sinne pääsee :) mutta muuten sitten kotona venyttelen nimenomaan tennispalloilla ja pilatesrullalla. On muuten muutamat kovat lihakset saanut pilatesrullalla auki. Varsinkin selkätreenin jälkeen ja lämpimän suihkun jälkeen makailla pilatesrullalla. :rock:

Reilun kuukauden tai parin välein tulee käytyä. Ihan hyvä ois, että pääsis useammin, mutta nykyinen hieroja on aika täyteen buukattu. Tarkoitus on ollut ettiä toinen hieroja, jolla vois aukaisuttaa ainaki yläselän vähintään kerran kuukaudessa, mutta en oo vielä 'kerennyt'.

Mulla huomaa kyllä samantien jos jätän hierontoja väliin. Plaah :( Joka toinen viikko on ihan must, muuten alkaa lihasjännityspäänsäryt vaivaamaan. Tänne olenkin marraskuun alussa sanonut että alan taas käymään sen 2krt/kk, mutta enpäs ole ehtinyt kun on ollut parit kerrat estyneenä silloin kun hierontaa olisi tarjolla. Nyt sitten on taas kaiken maailman huimauksia ja päänsärkyjä kasvavissa määrin. Pakko olla tarkkana tuon kanssa ja pyrkiä 95% menemään se joka toinen perjantai.

Ja kaiken lisäksi se on ihanaa. Jos voitan lotossa niin mä palkkaan hierojan kotiin joka käy ainakin 2-3krt/vko!

Osaako joku suositella hyvää hierojaa(urheiluhierojaa?) pk-seudulta? Tekisi ihan hyvää käydä vähän availemassa jumeja :)

Mä oli tänään hieronnassa, ja olipahan taas paikat jumissa.. Noh, nyt pyrin käymään jälleen säännöllisesti kerran 1-2 viikossa tuonne huhtikuun alkuun saakka. Joskos ne jumit pysyisi siten aisoissa ja paikat ehjinä :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom