Yritin searchilla katella mutta melkein kaikki tulokset johti doping/anti-doping puolelle, siitä ei ole nyt kyse. Eli pohdiskelin tässä tuota ilmiötä kun dieetillä mulla alkaa esiintyä käsivarsissa ja kämmenselissä sellaista jännää kihelmöintiä tai kutinaa. Oireet jää pelkkiin tuntemuksiin eli mitään läiskiä tai ihottumia ei esiinny. Aikaisemmin mietin, että syynä voisi olla termogeenit mutta nyt ei ole niitäkään koneessa kofeiinia kummempaa. Jossain vanhoissa ketjuissa pohdittiin mm. proteiinin suurta määrää (>200g), mutta mulla päivittäinen proteiinimäärä on normaalistikin 200-240g niin en ymmärrä miten se voisi tässä yhtäkkiä vaikuttaa. Itse siis aloitin eilen lyhyen dieettijakson ja heti ensimmäisen päivän iltana alkoi tuo kihelmöinti. Aikaisemmin samaa on esiintynyt mm. aerobista tehdessä kuntopyörällä (silloinkin dieetillä), sekä ihan soffalla kölliessä.
Asiaan mahdollisesti (joskin varmasti marginaalisesti) vaikuttavat lisäravinteet ovat hera/kaseiini-drinkit, kalaöljy (useita grammoja), multivitamiinit, leusiini 3g/pvä, kofeiini 300-500mg /pvä.
Asiaan mahdollisesti (joskin varmasti marginaalisesti) vaikuttavat lisäravinteet ovat hera/kaseiini-drinkit, kalaöljy (useita grammoja), multivitamiinit, leusiini 3g/pvä, kofeiini 300-500mg /pvä.