Käsivarren kipuja

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ArttuK
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Tämmöstä kysyisin että mistähän johtuu kun treenatessa kumpaankin käsivarteen sattuu? ihan kun kramppeja saisi. pahiten sattuu hauis liikkeissä mut myös muissa joissa täytyy puristaa tankoa kovaa kiinni. pahinta on päästää irti kun tietää että sen jälkeen sattuu.:( olisko jotain vinkkejä miten sais helpotettua tota kipua ja onko jollain muulla sama ongelma?

Mulla on ihan sama homma ja täysin samat oireet. Mikä kivun aiheuttaa on hauiskääntö kulmatangolla. Mulla ilmeisesti tulehtu joku jänne tai vastaava, kun aina treenin jälkeen kipeytyi enkä viitsinyt jättää liikettä pois. Veivailen nyt pari viikkoa käsipainoilla ja keveyillä taljapumppailulla, katsotaan jatkuuko ongelma. Vastauksia odotellen...

Tämmöstä kysyisin että mistähän johtuu kun treenatessa kumpaankin käsivarteen sattuu? ihan kun kramppeja saisi. pahiten sattuu hauis liikkeissä mut myös muissa joissa täytyy puristaa tankoa kovaa kiinni. pahinta on päästää irti kun tietää että sen jälkeen sattuu.:( olisko jotain vinkkejä miten sais helpotettua tota kipua ja onko jollain muulla sama ongelma?
Broidilla oli tommosia oireita joskus puolvuotta sitten, se jätti kaikki liikkeet jotka rasittavat käsiä pariks viikoks veks.

Mulla ei oo ollu tommosta mutta ajattelin nyt laittaa ton jos olisi vaikka jotain apua...

Haiuskääntömutkatangolla aiheuttaa infernaalisia kipuja oikeaan käsivarteen. Välillä voi aina tehdä, mutta jos tosissaan rupeaa tekemään niin tulee ongelmia. Suoralla tangolla en ole tehnyt aikoihin: se otti ranteisiin aika paljon.

En ole vielä keksinyt hyvää korvaavaa liikettä. Käsipainoilla tekeminen on niin erilaista. Pumppi tulee kyllä. Tuntuu vaan, että kun ei saa kunnolla kuormaa, niin ei mene oikein perille kehityksen kannalta.

Onneksi hauiskääntö ei kuulu "pääliikkeisiini".

joo itellä myös sattuu oikeaan käteen ja sen vuoksi hauikselle suunnatut tangolla tehtävät liikkeet on kokonaan pois olleet jo reilun vuoden... kässäreillä ei ongelmia.

Toi on tosiaan ihan yleinen vaiva monille varsinkin hauista tehtäessä tangoilla. Itellä kans vaivannnu ajoittain ja ei siinä auta ku skippaa tankoliikkeet pois ja ottaa käsipainot tilalle.

Mulla oli tuo vaiva myös kun aloitin treenaamisen.
Ongelma hävisi ilman mitään taukoja, kun aloittelijan innolla pistelin menemään vaikka kuinka teki kipiää :D

Treenin jälkeen pidin jääpussia käsivarsilla ja levitin niihin yöksi kylmägeeliä.
En tiedä edistikö tuo paranemista, mutta kipuja se ainakin lievitti.

Jos nyt tarkotetaan tuota lähes missä tahansa vähän voimakkaammassa väännössä ilmenevää kyynärvarren kipua niin se ei ainakaan mulla lähtenyt levolla oikeastaan ollenkaan. Aluksi oli vasemmassa kyynärvarressa ja kesti muutaman kuukauden. Sitten tuli vähän ajan päästä oikeaan kyynärvarteen. Tarkoitus ei ole kuitenkaan jättää mitään tankoliikkeitäkään tekemättä vaikka tosiaan tekee aika kipeetä välillä. Sama vaiva ilmenee mulla kyllä ihan käsipainoilla tehtäessäkin. Tätä aihetta on muistaakseni käsitelty muissakin threadeissa mut en nyt kyllä muista että missä.

Kuulostaa samalta vaivalta mikä on itseänikin pari vuotta ajoittain vaivannu. Eli ranteen ojentajalihaksissa tuntuu kipua varsinkin kun tekee hauiskääntöä tangolla ja itselläni ei ole auttanu mitkään parin viikon tauot vaan olen vaihtanu liikkeitä ja treenannu menemään. Myöskin olen tehnyt hauiskääntöä tangolla kapiammalla otteella joka ei ole aiheuttanut niin suurta kipua.

Todennäköisin syy voi olla se että tuli nuorempana tehtyä lähinnä pelkästään penkkiä salilla, josta johtuen olkapäät kasvoivat hieman eteenpäin kääntäen käsivarsia sisäänpäin ja täten aiheuttaa kipua kun myötäotteella tarttuu tankoon. Vastaotteella tehtynä hauiskääntö ei ole aiheuttanu kipua ranteen ojentajalihaksissa vaikka tämä ote rasittaa enemmän niitä lihaksia kuin myötäote. Tämä myös vahvistaa että tod. näk. syy kipuun on olkapäiden sisäänpäin kääntyminen.

Oho! oikein yllätyin et tää vaiva on näinkin yleinen. mäkin oon miettiny pitää pientä taukoa mutta ei raaskis ku haluis vaan treenaa koko ajan kovaa. ootteko kuullu semmosista ''tukisukista''(en tiedä mikä oikee nimi on enkä parempaa keksiny:D)? ne olis semmoiset tiukat sukkamaiset jutut mitkä vois ujuttaa käsiin, jollon ne antaa vähän tukea ja pitää lämpimänä. tämmöinen olis kuulemma joitakin auttanu.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom