Käsivarren jänteet kipeinä!!

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Olisin vaan sellasta kysellyt, että välillä kun reenaan käsiä kovasti, ei siis läheskään joka salikerran jälkeen, niin muutama päivä sen jälkeen noi hauiksen alapuolella olevat, en ny tiä nimee mut niin sanotut "jänteet" tulee ihan Helvetin kipeeks. Sattuu ihan vitusti ku liikuttelee käsiä. Halusin vaan tietää, et oisko jollakin samanlaisia kokemuksia, tai tietoa, et mistä toi vois johtua????

Originally posted by Nekroman
Ihan sama juttu. Olen vaan aatellut aina, että se johtuu liian isoista painoista habakäännössä tms. :P
Mut mä en edes tee hirveen isoilla painoilla, teen pitkää sarjaa sanotaanko et noin keskiluokan painoilla maksimista.

Originally posted by Muskeli600
Olisin vaan sellasta kysellyt, että välillä kun reenaan käsiä kovasti, ei siis läheskään joka salikerran jälkeen, niin muutama päivä sen jälkeen noi hauiksen alapuolella olevat, en ny tiä nimee mut niin sanotut "jänteet" tulee ihan Helvetin kipeeks. Sattuu ihan vitusti ku liikuttelee käsiä. Halusin vaan tietää, et oisko jollakin samanlaisia kokemuksia, tai tietoa, et mistä toi vois johtua????

Sehän on tosiasia, että kyynärpäätä koukistavat lihakset on ehkä kaikkein helpoin kaikista lihaksista saada tulehdutettua kovalla treenillä. Monet ovat täällä kertoneet, miten kyynärpää ei ole suoristunut 90 astetta suoremmaksi. Jossain threadissa tästä oli puhetta.

Mitähän niitä konsteja olikaan: Lämpö, kylmä, etukäteisvenyttely, venyttely sarjojen välillä, hevoslinimentti...

Lasketko kädet aivan suoriksi liikkeen alkuasennossa?

eilen tein habat ja nyt ei mee kädet ihan suoriks kun on kipeet, sama juttu kysees vaI?

mä kyl en oo käyny pariin kuukauteen salilla ja nyt kävin tekeen habat ekaa kertaa vasta

Originally posted by Huonojalkainen
Kun on treenannut pitempään, niin jänteiden sijasta alkavat kipeytyä lihakset.

No heh heh! Viime aikoina olen törmännyt tähän ongelmaan. Varsinkin niitten treenikertojen jälkeen, kun olen pumppaillu hauikset ihan kuitiksi scott-hauiskäännöllä taljassa.

En keksi mitään muuta selitystä kuin kovat treenipainot! Kuulemma remmien käyttö tässä liikkeessä voisi vähän ehkäistä käsivarsien kipeytymistä. Tiedä sitten, en ole vielä kokeillut!

Originally posted by fitnesspimu
No heh heh! Viime aikoina olen törmännyt tähän ongelmaan. Varsinkin niitten treenikertojen jälkeen, kun olen pumppaillu hauikset ihan kuitiksi scott-hauiskäännöllä taljassa.

Ei toi huonojalkaisen heitto ollu pelkkä vitsi. Aloittelijoilla tulee helposti noi jänteet tosta helvetin kipeeks. Samoin jos on ollu vähän pitempi treenitauko ja alottaa heti kovaa. Jos ei ole aloittelija eikä ole ollut taukoa, niin luultavasti jänteet on tulehtunu ja sen takia kipeytyy. Kannattaa pitää taukoo ja sen jälkeen alottaa kevyesti.

Reeni kipeys alkanu vasta nyt!

Originally posted by Powerhousu
Ei toi huonojalkaisen heitto ollu pelkkä vitsi. Aloittelijoilla tulee helposti noi jänteet tosta helvetin kipeeks. Samoin jos on ollu vähän pitempi treenitauko ja alottaa heti kovaa. Jos ei ole aloittelija eikä ole ollut taukoa, niin luultavasti jänteet on tulehtunu ja sen takia kipeytyy. Kannattaa pitää taukoo ja sen jälkeen alottaa kevyesti.
No voin toisaalta pitää itteäni vielä aloittelijana, vaikka oonkin harrastanut suht koht säännöllisesti jo kohta muutaman vuoden. Mut toi jänteiden kipeytyminen on tullu nyt vasta sanottasko viimesen kolmen kuukauden aikana sillon tällön.:urjo:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Eikös se ole niin, että urheileva ihminen ei tervettä päivää näe ?

Itselläni on lähes aina jokin kohta pidempiaikaisesti kipeänä. Sitten kun se paranee, niin jokin toinen kohta kipeytyy.

Minulla oli nuo samat kohdat n. vuoden kipeänä, ei auttanut treenitauko (pari viikkoa max), kipulääkkeet, linimentit etc... Paranivat sitten itsestään. Osittain auttoi kuin lopetin hauiskäännön suoralla tangolla siirryin enempi taljoihin.

Tuota ennen olivat ranteet vuoden verran kipeät ja nyt pari päivää sitten kipeytyivät kyynerpäät.

En tiedä loppuisivatko nuo kivut jos olisi pari kuukautta kokonaan poissa salilta, mutta sitä ei psyyke kestä.

Itselläni tuli jänteet kyynärtaipaisesta aikanaan kroonisesti kipeiksi, kun tuli treenattua sellaisella itsesuunnitellulla 'hauikset 3x viikossa täysillä' -ohjelmalla. En suosittele kenellekään. Pidempi tauko auttoi.:david:

Mulla tuntus olevan tää hillitön koneen rämppääminen aika paha ranteille.No eipä tässä opiskelia kämpässä krapula päivänä parempaakaan keksi.:urjo:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom