Käsiraudat katki?

Ville1Suuri sanoi:
Mitenkäs rauta tms. metalliketju tehdään? Ainakin halvoissa pilipali "kulta"ketjuissa saattaa olla jopa rako ketjulenkeissä. Eli jos on ollut yksi viallinen lenkki ketjussa, niin kyllä se kolmisen milliä paksu rauta lenkki suoristuu vetämällä. Umpilenkki ei kyllä aukea. Eli valmistusvirhe voi olla. Heikoin lenkki ratkaisee, sanoo sananlaskukin. Ja kyllä raudat takaa etupuolelle saa perseen alta.On tullut itekin monesti tehtyä, poikki en kyllä ole saanut. (intin spol-aikoina kokeiltu,silloin niillä leikittiin)

Seilola?!?!?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tuntuu kyllä aivan käsittämättömältä että voi turvalisuusalan ammattilaisilla ylipäätään olla käytössä sellasta sekundaa joka on selän takaakin rikottavissa. Eihän ne nyt JUMALAUTA voi olla rikottavissa jos ne ei oo jo alunperinkin vialliset. Mitä hyötyä tommosta sekundaa on valmistaakaan kun raudathan on just noita höyrypäitä varten tehtykin. Sehän ois ihan sama kun lähtis laskuvarjohyppään sellasella varjolla josta puutuu narut kokonaan. Luulis että tänäpäivänä alkais jo oleen mahdollista tehdä ties mistä materiaalista aivan idioottivarmoja rautoja.

IpeK sanoi:
Toi on kyllä totta että se nisti on purrut noi raudat poikki!! Olen nähnyt myös eräässä koulutuksessa kuvan kyseisistä raudoista... Ketju oli purtu keskeltä poikki. Se hemmo o ollut niin sekaisin ettei tuntenut mitään vaikka hajoitti samalla hampaansa!
Olen nähnyt työssäni kyllä kaikenlaista ja joillakin nisteillä o kyl ihan tajuttomat voimat vaikka fysiikan lait pitäis tulla vastaan ja sit ku ne ei viel tunne kipua ni särkevät itsensä siinä samalla.
En edelleen usko tuota puremista, ennen kuin itse näen. On ne niin vahvaa tavaraa kuitenkin. Ellei ole ollut sitten jotkut tinaraudat. Se on totta, että ei ne mitään tunne, kun on annostus kaverilla kohdallaan. Joskus joutui vääntämään ihan tosissaan niiden kanssa, niin että tavan jantterilta olisi tullut jo kivusta kakka pöksyyn. Mutta nämä sankarit vaan kysyy:" Etkö jaksa kovempaa vääntää?" Sellaisia epeleitä ne on. Sai olla tarkkana kuin porkkana niiden kanssa. Joskus joutui odottamaan koukkuja 30min. niin kaverit rimpuili koko sen ajan raudoissa aivan hurjina. Vaihdettiin vaan vuoroja, että kuka istuu siinä selän päällä ja rauhoittelee kaveria välillä. Intissä niitä rautoja testattiin vaikka mihin ja vaikka missä, eikä ne koskaan mitään vaurioita saaneet. Mutta kai niitä paskoja rautojakin on. Itse entisenä turvallisuusalan henkilönä vaadin varusteilta paljon, sillä siinä voi joskus oma nahka olla melko ohutta.
edit: Miten sillä kaverilla on ollut aikaa järsiä niitä rautoja? Vai onko se lyöty raudoissa sumppuun?

Varsinainen käyttötarkoitus

Käsi- ja sormiraudatKäsiradoilla rajoitetaan kiinniotetun käsien käyttöä ja liikerataa. Käsirautoja käyttämällä kiinniottaja sekä suojelee itseään, että estää kiinniotettua vahingoittamasta itseään. Käsiraudat ovat lukitsemisen jälkeen avattavissa vain avaimella tai rautasahalla. Joissain maissa käytössä on myös sormirautoja, joilla peukalot kahlitaan. Suomessa tämänkaltaisten rautojen ammattikäyttö on kuitenkin lainvastaista kiinniotetun kasvaneen loukkaantumisriskin vuoksi.

Tuossa tietoa käsirautawikipediasta. Eli sillä huligaanilla oli rautasaha taskussa jolla se sitten kenenkään huomaamatta sahasi raudat poikki.

IpeK sanoi:
Jos ei sit kytälle sattunut kotoo mukaan väärät raudat, jotka oli tarkoitettu kotileikkeihin...:kuola:

Arvoitus ratkaistu. :worship: Mä olen kans ihan varma tästä vaihtoehdosta.:hyper:

IpeK sanoi:
Jos ei sit kytälle sattunut kotoo mukaan väärät raudat, jotka oli tarkoitettu kotileikkeihin...:kuola:

Voisikin tulla hieman :david: olo kun on jonkun konnan saanu kiinni ja sitten käsirautakotelosta kaivaa vaaleenpunasella karvapäällysteellä olevat raudat. :hyper: "Mistäs nää on tullu? :nolo:"

ZweCCo sanoi:
Voisikin tulla hieman :david: olo kun on jonkun konnan saanu kiinni ja sitten käsirautakotelosta kaivaa vaaleenpunasella karvapäällysteellä olevat raudat. :hyper: "Mistäs nää on tullu? :nolo:"

Ei pee toi oli hyvä juttu:hyper: :hyper: :hyper:

ps:Sanoin jo aikaisemmin,että itse olen rikkonut raudat 12 v,Joten jos poliisilla on ollu vähäki vialliset raudat ni se on ollu siinä.....:rock:

Muuan ystäväni n.5v sitten vetäisi vartijan laittamat raudat poikki. Kaveri makasi maassa kädet selän takana. Tämä tapahtui Linnanmäen kalliolla. Näin itse. Uskokaa mitä uskotte... oliko sitten jotkut lussut lintsin vartijan käsiraudat? Mene ja tiedä.

Tuo puremisjuttu on kyllä ihan tosi. Tapaus on dokumentoitu Britanniassa. LSD-hörhö taisi olla kyseessä, eikä sen hampaista juuri mitään ollut jäljellä episodin jälkeen.

Vakseillahan on paljon myös itse ostettuja rautoja kannossa. Melko luokattoman näköisiäkin virityksiä on tullut nähtyä, eräs hurja mm. oli ostanut halvalla raudat Tallinnasta siitä satamassa olevalta kirpputorilta tms. En ihmettelisi yhtään että sellaiset rötkäleet hajoavat.

ZweCCo sanoi:

Höh,kotonahan pitää käyttää kunnon rautoja kuten hiatseja ;)
Ei niistä karvaraudoista ole mihinkään :whip:

:offtopic: Koiran hampaat kestävät keskimäärin metallin puremisen ilman että niiden hampaat vaurioituu (ei tietenkään vielä tarkoita että niiden hampaat leikkaisi metallia), mutta mulla lohkes jo hampaita kovasta makaronilaatikosta...

Kyllähän ihmisillä on hammasluissa huimia eroja, jotkut korkkaa hampailla korillisen per viikonloppu ja hammaslääkäri sanoo että hampaat on hyvässä kunnossa, mutta metalliketju hampailla poikki kuulostaa aika huimalta...

Kappas:

"Most handcuffs after time will lose their strength due to the type of metal construction they are made of. In addition to the above climates, you have the handcuffs being placed on subjects of all sizes and shapes. This puts a big wear and tear on the handcuffs. Most handcuffs usually break at the single strand, or at the swing arm, especially from the subjects who always try to muscle out of the handcuffs by bending, pulling and striking hard objects with them.
a. At times pure human strength has been used to pull apart the handcuffs at the swivel chain, breaking the links, or by continuous pressure being applied, or twisting motion, resulting in the breaking of the handcuffs off at the double cheek plate."
http://www.policeone.com/writers/columnists/DaveYoung/articles/107554/

In several instances PCP users have actually been able to break handcuffs that were not defective, a force requiring 1800 pounds per square inch if pulled straight or 450 psi if pulled at a 90 degree angle. Generally this resulted in fractured wrists or forearms.
http://www.erowid.org/archive/rhodium/chemistry/pcp/effects.html

Pitäisi kysellä tarkemmin millaiset raudat olivat tyypiltään ja mistä kohtaa hajosivat. Kuuleman mukaan poliisit käyttää ihan Hiattsin laaturautoja. Koko asiaa aloin miettiä siksi kun voisi tulla poliisilla orpo olo, kun olisi juuri saanut hankalan ison hörhön rautoihin ja huokaissut helpotuksesta ja tyyppi pääseekin irti...

Elmukelmu sanoi:
In several instances PCP users have actually been able to break handcuffs that were not defective, a force requiring 1800 pounds per square inch if pulled straight or 450 psi if pulled at a 90 degree angle. Generally this resulted in fractured wrists or forearms.
http://www.erowid.org/archive/rhodium/chemistry/pcp/effects.html

Hmm, kauankohan menee ennen kuin voimanostajat alkaa ammoniakin sijasta nuuhkasta vähän PCP:tä ennen nostoa, se näemmä vaikuttaa suht positiivisesti tuloksiin...

rafael sanoi:
Tuo puremisjuttu on kyllä ihan tosi.

Itse olen myöskin nähnyt kuvan kyseisistä raudoista!! Ihan tosi juttuna asiaa kerrottiin kyseisessä tilaisuudessa, ja kouluttajana oli pohjoismaiden yksi parhaita turvakouluttajia.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom