Käsiraudat katki?

Kuulin yhdeltä tarjoilijalta että juuri ennen portsarin tuloa oli päivällä joku isompi ukko häiriköinyt terassilla. Poliisit raudoittivat miehen, mutta tämä repäisi ekat käsiraudat katki? Kyseessä oli poliisin käyttämät kunnon raudat ja juttu ei ole urbaania legendaa. Onko kukaan muu kuullut että käsiraudat voisi katketa? Itse veikkaan että poliisin raudat oli vanhat joilla on satoja raudoitettu ja siksi metalli olisi väsynyt tai sitten ihan uudet raudat joissa oli joku valmistusvirhe.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
treenaisko sanoi:
Kuulin yhdeltä tarjoilijalta että juuri ennen portsarin tuloa oli päivällä joku isompi ukko häiriköinyt terassilla. Poliisit raudoittivat miehen, mutta tämä repäisi ekat käsiraudat katki? Kyseessä oli poliisin käyttämät kunnon raudat ja juttu ei ole urbaania legendaa. Onko kukaan muu kuullut että käsiraudat voisi katketa? Itse veikkaan että poliisin raudat oli vanhat joilla on satoja raudoitettu ja siksi metalli olisi väsynyt tai sitten ihan uudet raudat joissa oli joku valmistusvirhe.

Olen kuullut myös että joku nisti olisi purrut ne raudat paskaksi. Hirmuselta kuulostaa, mutta tämä kuulin vartijalta joka oli ollut jollain poliisin pitämällä tunnilla ja siellä nähnyt kuvia moisesta.

Olen kuullut myös että joku vaaleanpunainen pallo oli lennellyt ympäri Suomea. Tapausta luultiin UFO:ksi, mutta tämä olikin vain vaaleanpunainen lehmä, joka ammuttiin alas.

:jahas:

Toki voi olla mahdollista, mutta ainakaan tätä puremisjuttua on vaikea uskoa. Enkä uskokkaan.

Edit: Pikkupojatkin osaa narrata.

joku sankari löi raudat yhteen käteen lukkopesät vastakkain... ei ne lähde helpolla sahallakaan, saati sitten puremalla.

Ensinnäkin eikös poliisilla ole nykyään sellaiset raudat joissa ei ole ketjua ollenkaan? Jos on vaan sellaiset saranamallit niin niitä ei kyllä voimalla rikota, ei varmasti. Ketjullisen mallin voisi vielä jollain uskoa, jos kyseessä on viallinen käsirauta..

Kaminari sanoi:
Olen kuullut myös että joku nisti olisi purrut ne raudat paskaksi. Hirmuselta kuulostaa, mutta tämä kuulin vartijalta joka oli ollut jollain poliisin pitämällä tunnilla ja siellä nähnyt kuvia moisesta.

Syyllinen löytyi......
Requin1.jpg
Se on siis Rautahammas (joku idiootti on suomentanut sen joissain elokuvissa rautaleuaksi). Hän on siis pahis mm. 007-rakastettuni leffassa.

Eikös vielä nyt normaali ihminen raudoita kädet selän taakse? Saa olla vielä pieni fakiirikin sen lisäksi että purukalusto on tikissä?

Joo, kyllä se ihan tosissaan se jätkä minun mielestä oli. Tuli puheeksi jostain miten niiltä saa katkoa jäsenet ja ne tulee silti päälle vielä tjsp.

Kaminari sanoi:
Joo, kyllä se ihan tosissaan se jätkä minun mielestä oli. Tuli puheeksi jostain miten niiltä saa katkoa jäsenet ja ne tulee silti päälle vielä tjsp.
:hyper:

toi tais kyllä olla jossain monhy pythonin leffassa ollut ritari. - tuu tänne ni mä puren sua nilkkaan.

Kaminari sanoi:
No se käsi menee ennemmin irtipoikki kuin että metalli katkeaisi. Ei tartte pahemmin näpäyttää ranteeseen jollan kovalla kun jo luut ovat murskana. Metallia saa vetää hitsipillillä tai rälläkällä että saat sen katki.

Knarr sanoi:
Olen kuullut myös että joku vaaleanpunainen pallo oli lennellyt ympäri Suomea. Tapausta luultiin UFO:ksi, mutta tämä olikin vain vaaleanpunainen lehmä, joka ammuttiin alas.

.
voi perkele, sain kyllä tän vuoden parhaat naurut pakkiksella tähän mennessä:hyper: :rock:

ei mullekaan tuo puremis juttu kyllä läpi mee. treenaiskon viestin kyllä uskon ja juurikin epäilen samoja syitä niiden katkeamiseen kuin hänkin.

Meillä meni intissä koulutuksessa remutessa yhdet käsiraudat rikki, ihan se rauta osa vielä. Raudat petti muistaakseni korvakkeesta siitä kohtaa jossa raudat taittuu auki ja kiinni. Yhtä kaikki, kahteen osaan meni. Jos joku puris vaikka pelkästään ketjun poikki niin antaisin virallisen Fakiirin(TM) arvonimen sille. Ei niitä purra kyllä yhtään mihinkään. :lol2:

Mitenkäs rauta tms. metalliketju tehdään? Ainakin halvoissa pilipali "kulta"ketjuissa saattaa olla jopa rako ketjulenkeissä. Eli jos on ollut yksi viallinen lenkki ketjussa, niin kyllä se kolmisen milliä paksu rauta lenkki suoristuu vetämällä. Umpilenkki ei kyllä aukea. Eli valmistusvirhe voi olla. Heikoin lenkki ratkaisee, sanoo sananlaskukin. Ja kyllä raudat takaa etupuolelle saa perseen alta.On tullut itekin monesti tehtyä, poikki en kyllä ole saanut. (intin spol-aikoina kokeiltu,silloin niillä leikittiin)

Kaminari sanoi:
Kyllä ne nistit tiukasti kampoihin pistää, kun oikein kunnon tykissä ovat. Mutta ei niitä rautoja perkele kukaan pure poikki. Kyllähän se on satavarma homma, että ennen on ihmisen hampaat paskana, kuin raudat.

Tollasen teräksen murtolujuus on varmaan jotn 80N/mm2
Eli ihan vitusti.

Kapu sanoi:
Kyllä ne nistit tiukasti kampoihin pistää, kun oikein kunnon tykissä ovat. Mutta ei niitä rautoja perkele kukaan pure poikki. Kyllähän se on satavarma homma, että ennen on ihmisen hampaat paskana, kuin raudat.

Juu niin tämä tyyppi sanoi että ei siinä juuri hampaita enää ollut jäljellä. Muistin vaan sellasen toteamuksen että hammaskiille taitaa olla aika kovaa. Ja kun ottaa huomioon että kivun tuntemuksista ei ole tietoakaan ja muutenkin mennään iha eri sykkeellä kuin erkki kahvinjuoja niin enpä oikein vastaankaan pystynyt väittämään kun en asiasta mitään tiedä. Aika outoa silti että kys tyyppi olisi jollain motiivilla mennyt moisen itse keksimään. Vai liekkö sitten sekin kuullut joltain ja jättänyt sen vaan sanomatta jne.

Ei niitä rautoja rikki saa, elleivät ne ole jo valmiiksi viittä vaille poikki. Tommonen juttu varmaan lähtee sellasesta liikkeelle jos raudat eivät ole vielä kiinni ja asiakas saa kätensä riuhtaistua irti otteesta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom