Käsipainoilla rintaa kämmenet itseä kohti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Nage
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%

Nage

Net Warrior
On jäänyt pyörimään takaraivoon, kun olen nähnyt jonkun tekevän käsipainoilla rintaa kämmenet itseen päin. Siis joko vinopenkki tai tavallinen penkki käsipainoilla siten että kämmenet ovat itseen päin. Normalisti tehdään peukut itseen päin.

Mitä hyötyä on tästä tyylistä?

Tulee joskus tehtyä itekkin sarja tai kaks tolleen jos kp penkkiä teen. Tuntuu hieman erilaiselta ja liikerata pysyy helpommin kasassa, mutta ala-asennossa saattaa painot kipata sivuille. Tuskin tuosta mitään hyötyä on jos voit tehdä normaalistikin.

Riippuen miten sen tekee ja kuinka leveälle painot laskee niin sillä tavalla voi vähentää etuolkapäiden rasitusta...Muistaakseni myös Utti "Hulkki" Hietala punnertelee tähän tyyliin...

Edit: Periaatteessahan suurin osa punnertaa käsipainoilla hieman näin, ikään kuin välimuotoversiona tankopenkistä ja aloittajan kuvaamasta "hammeripenkistä"...tämä on varmaan suurin syy, minkä takia monet pitävät kässäripenkkiä nivelystävällisempänä, vapaus tehdä liikerata itsensä näköiseksi...

Ottaisko se enemmän ojentajiin?

Jos pitää kyynärpäät lähellä kroppaa ja laskee painot rinnan alaosaan ja ylävatsapalikoiden päälle niin kyllä, itse teen tätä paljon useammin kuin normaalia kapeaa penkkiä...en kuitenkaan usko, että aloittaja tarkoitti tätä...

Jos pitää kyynärpäät lähellä kroppaa ja laskee painot rinnan alaosaan ja ylävatsapalikoiden päälle niin kyllä, itse teen tätä paljon useammin kuin normaalia kapeaa penkkiä...en kuitenkaan usko, että aloittaja tarkoitti tätä...

OK, en oo testannu liikettä, mutta toi sun kuvaama tuntu luonnollisemmalta liikeradalta, kun yritin visualisoida sitä mun päässä.

Huomasin kokeillessa saman kuin Misanthrop, eli olkapäissä tuntuu mukavammalta.

Mietin että ottaisko tuo erilailla rintalihakseen, mutta tää taitaa olla vähä sama juttu kuin kamppailulajeissa kun puhutaan yläkoukuista: toisilla luonnistuu se paremmin peukku ylhäällä ja toisilla peukku itseen päin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kyseessä on ns. neutraali ote. Teen ite sillä aina näistä syistä
1) säästää olkapäitä hieman
2) ottaa paremmin ojentajiin, tämä on mulle plussa, koska lähes kaikenlainen penkkipunnertaminen tuntuu menevän lähes pelkästään rintalihoille.

Sinänsä on turhaa sanoa, että jonkunlainen otevaihtoehto olisi normaali ja joku muu epänormaali. Tällöin kommentin ainoa peruste on tod.näk. se, että ei ole nähnyt muunlaista tehtävän. Hyvä olisi kokeilla muutamiakin eri otevaihtoehtoja (ja kunnolla, tyyliin vähintään muutama kunnon reeni putkeen jollain otteella, ennen kuin vaihtaa) ja esim. kyykyssä ja maastanostossa erilaisia jalkojen asennon leveyksiä ja käsien oteleveyksiä, jotta oppii reenaamisesta lisää, tuottaa lihaksilleen erilaista ärsykettä ja ehkäpä löytää itelleen entistä sopivampia suoritustekniikoita. Ei voi mennä pieleen. :thumbs:

Hmm, tuli muuten mieleen, että miksi on niin, että selkäreenissä on yleistä käytellä paria ziljoonaa erilaista otetta ja kahvaa, mutta sitten penkataan mahdollisesti maks. kahdella eri tavalla, tangolla ja käsipainoilla tai vaikkapa perusotteella ja kapealla otteella, mutta tangolla kumminkin? Hyvähän sitä olisi penkissäkin kokeilla erilaisia vinopenkkivaihtoehtoja (myös alavino!) ja erilaisia oteleveyksiä. Nivelet pysyvät vaihtelun myötä paremmin kunnossa, mieli virkeänä ja lihasten ja voiman lisiminenkin on tod.näk. tehokkaampaa.

Itse käytän tätä metodia 2/3 ajasta vinopenkissä kp, paitsi että en pidä käsiä ihan | tai ___ vaan pidän \ / tuohon tyyliin. tuntuu itellä paremmin ylärinnassa, ei tunnu juurikaan ojentajissa mielestäni

Jostain luin että aktivoisi rintalihaksia laajemmalta alueelta tuollainen ote. Tiedä sitten. Ja tosiaan säästää olkapäitä ainakin. Liikettä voi tehdä myös niin, että ala-asennossa pitää kämmeniä itseensä päin, ja sitten ylös nostaessa kääntää ranteet perinteiseen asentoon. Vähän niinkun hauiskäännössäkin on tapana käännellä ranteiden asentoa.

Semmoistakin olen nähnyt, ja kokeillut, pääasiassa ojentajaliike, eli mennään makuulle. Otetaan käsipainot. Kun kädet on suorassa niin että peukalot osoittaa toisiaan kohti, siitä painot viedään rintaa kohti, kyynerpäät pitäis pitää suhtkot paikoillaan. Kun käsipainot on rinnassa, niiden pitäis muodostaa tyyliin tuommonen kuvio : \ /. Eli siis pääosin ojentaja liike.

matsku-: Oon alkanu tekemään ojentajareenin osana yhdellä kädellä näitä. Täytyy myöntää että aika herkku liike, tulee muikee tuntuma ojentajan ulompaan, onk se lateral päähän

ridgely16_5_big.jpg

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom