Käsien kasvatus

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
41
Voisiko hauiksen ja ojentajan treenata kaksi kertaa viikossa? Itsellä tällä hetkellä kädet tulevat kuitenkin etusijalla. Tällä hetkellä treenaan 7-8 päivän kierrolla seuraavasti: 1. kädet 2. jalat 3.selkä 4. rinta+olkapäät

Vai tuleeko selkätreenistä hauikselle ja rinta+olkapääpäivästä tarpeeksi epäsuoraa rasitusta haukkarille ja ojentajalle? Etenkin kaiketi hauis palautuu täysin jo parissa päivässä? Onko periaatteessa mitään järkeä ylipäätänsä treenata ihan eri kaliiberin lihasryhmiä samalla palautusajalla, vrt. reidet ja esim. hauis. Toinen vaihtoehto jota olen pähkäillyt on treenata esim. 9-10 päivän kierrolla jossa isot lihasryhmät tulisi kerran ja pienet kahdesti.

Ne joita kiinnostavat muukin kuin pullea rintakehä ja järjetön kyykkyperse niin vinkkejä käsille yms... gracias :) huom! natikan palautusmisen ehdoilla.

No kyllä ainakin ojentajille tulee tos mun mielestä aivan tarpeeksi treeniä! Kun sulla on rinta+olkapää ja sit kädet..ja kyllä mun mielestä hauiksellekkin toi treeni määrä riittää. hauishan tosiaan rasittuu jonkinverran myös selkää tehdessä!

"1. kädet 2. jalat 3.selkä 4. rinta+olkapäät "
Tätä alkaisin heti kyllä muokkaamaan..Ei ole tarkoitus kenkkuilla mitään, mutta kirjoittelen hieman ajatuksiani tosta..eli ensinnäkin: onko ideaa olla jalkapäivä ja selkäpäivä peräkkäin? jos kyykkäät, niin miten voit vetää maasta seuraavana treenipäivänä? siis vaikka treenaisit jokatoinen päivä, kuulostaa se musta huonolta idealta.. ja toiseksi: oletko hakenut tolla rinta+olkapää päivällä lisää palautumisaikaa olkapäille? itsellä ainakin olkapää treeni kärsii melkoisesti rintatreenistä - eli vaihtaisin paikkaa..ehdotus vois olla esim. tällanen:
1.rinta+ojentaja
2. selkä
3. olkapää+hauis
4. jalat
Oon itse treenannut noin ja hyvin sopii mulle. Jokainenhan on toki eri ihminen, elikkä kyllähän sen itse oppii tietämään..eli, jos tämän kirjoittamani paskan vääntäisi yhteen paketiin, niin: en treenaisi kahta kertaa hauista ja ojentajaa. ja nyt muiden aatteita!

Kiitos vinkeistä!

Jalkojen ja selän välissä on ainakin 1, joskus 2 lepopäivää. Selkätreeniini ei kuulu maastavetoa, usein vain leukoja, kulmasoutuja ja eri taljaliikkeitä. Jalkatreenissä puolestaan pääroolia näyttelee syväkyykky.

Noista olkapäistä sen verran että ne oli vaan pakko lätkästä tohon. Kuten mainittu, kädet on etusijalla ja olkapäätreenien jälkeen hauis ei supistu 100% kunnolla (Luettu Immosen sivuilta, voi olla paskaakin!). Rintatreenissä etuolkapäät on ainakin mulla kovilla ja olen huomannut selkeästi että kun hauis treenataan erillään rinnasta niin hauistreeni sujuu paljon paremmin.

Tuosta hauiksen supistumisesta en osaa kyllä sanoa enempää! ehkä joku tietää.. tossa mun ehdoituksessahan oli toki hauistreeni olkapäiden perään, ei missään nimessä enää rinta+olkapää treenin perään..mutta, jos susta tuntuu hyvälle tehä hauis+ojentaja, niin se on sillon hyvä! mulla vaan olkapäiden treenauksen teho laskee kovasti, jos teen ne rinnan perään..mutta kun tavoittesi osasin lukea, niin ehkä se sillon on hyvä noin!

Kasia voi todellakin treenata tiheammin suhteellisen pienena lihasryhmana (ei ehka kaikilla, mutta ainakin mulla... :p )

Kateva tapa on minusta pitaa rinta- ja selkapaiva erillaan kasipaivasta ja lisata selkatreeniin vaikka leuanvetoa kapealla vastaotteella ja rintatreeniin kapeapenkkia.

No mikäs on?! Onko kaikilla muilla 60cm hauis paitsi mulla, jpm:llä ja XTR:llä? Ajatuksia ja mielipiteitä alkuperäisiin kyssäreihin!

Autoscum, kuka sanoi ettei meillä ole 60cm:n käsivarsi?? aini joo..neuvoimme XTR:n kanssa siksi, et meil on 65cm:n haba! tiesitkin jo sen..heh..:D

No eipä niitä hanskoja tartte mun mielestä kahta kertaa vkossa veivata. Jos haluaa panostaa käsiin, niin ota käsipäivä erikseen ja sijoita se siten, että selkä ja rinta treeni ei ole lähettyvillä, ettei hanskat mee tukkoon. Mulla oli taas tarkoitus ottaa käsipäivä messiin, jos vain ojentajat ei tulehdu taas. Mun treenijako menee nyt näin ja olen muuten natu tässä pari kk vielä:D

Ma Jalat ja pohkeet
Ti Rinta ja olkapäät
Ke Lepo
To Selkä
Pe kädet
La Lepo
Su Lepo

Luotan siihen, että Sellkäpäivänä toi haba ei niin paljon kuitenkaan saa ärsykettä, et pystyy seuraavana päivänä treenaa kädet. Tässä pystyy keskittyy myös selkään aika hyvin, mut olkapäät jää vähän ton rintatreenin varjoon, mut kokeillaan. Eipähän mee tukkoon .

Niin ja haba on 48,3 nyt :D

Ite yritän just pitää ton käsitreenin kaukana penkki+olkapää ja selkätreenistä koska lasken että sillä tavalla on periaatteessa 2 käsitreeniä. Olkapäät jää kyllä vähän rinnan varjoon, mutta ainakin tänään pystypunnerrus irtosi ihan hyvin vielä vinopenkin jälkeen. Hauistreeni sujuu kyllä ihan eri tavalla käsipäivänä kuin esim. rinnan jälkeen!

Onneks olkoon hauiksen mitasta JJJ, puol metriä häämöttää lähellä. Toisaalta et maininnut rasva%? :D

Ite tein tämmöstä ohjelmaa jossa kädet rupesi kasvamaan jo 1kk aikana,vaikkakin nyt koitan tehdä taas 4 jakoista jonkun viikon verran jossa on oma käsipäivä.

Eli 3 jakoinen:

MA selkä,ojentaja
TI LEPO
KE Jalat,pohkeet
TO LEPO
PE Rinta,olkapäät,hauikset
LA LEPO
SU LEPO

Mielestäni rankka viedä läpi mutta siitä viis.

Käsille tuossa tulee periaatteessa 2 super ohjelmaa.
Selkä treenissä hauikset saa lievästi rasitusta ja siihen kova ojentaja treeni päälle..ja toisena päivänä Rinta treenissä ojentajat saa lievää rasitusta ja siihen kova hauistreeni päälle :whip:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally posted by JJJ
No eipä niitä hanskoja tartte mun mielestä kahta kertaa vkossa veivata. Jos haluaa panostaa käsiin, niin ota käsipäivä erikseen ja sijoita se siten, että selkä ja rinta treeni ei ole lähettyvillä, ettei hanskat mee tukkoon. Mulla oli taas tarkoitus ottaa käsipäivä messiin, jos vain ojentajat ei tulehdu taas. Mun treenijako menee nyt näin ja olen muuten natu tässä pari kk vielä:D

Ma Jalat ja pohkeet
Ti Rinta ja olkapäät
Ke Lepo
To Selkä
Pe kädet
La Lepo
Su Lepo

Luotan siihen, että Sellkäpäivänä toi haba ei niin paljon kuitenkaan saa ärsykettä, et pystyy seuraavana päivänä treenaa kädet. Tässä pystyy keskittyy myös selkään aika hyvin, mut olkapäät jää vähän ton rintatreenin varjoon, mut kokeillaan. Eipähän mee tukkoon .

Niin ja haba on 48,3 nyt :D

JJJ ootko ennemmin 4 jakoisen kuin kolmijakoisen ohjelman puolella? Massan hankkimis mielessä!
Entä treenaatko natuaikana vähemmän kuin kuurilla?

Originally posted by AutoScum
Voisiko hauiksen ja ojentajan treenata kaksi kertaa viikossa? Itsellä tällä hetkellä kädet tulevat kuitenkin etusijalla. Tällä hetkellä treenaan 7-8 päivän kierrolla seuraavasti: 1. kädet 2. jalat 3.selkä 4. rinta+olkapäät

Vai tuleeko selkätreenistä hauikselle ja rinta+olkapääpäivästä tarpeeksi epäsuoraa rasitusta haukkarille ja ojentajalle? Etenkin kaiketi hauis palautuu täysin jo parissa päivässä? Onko periaatteessa mitään järkeä ylipäätänsä treenata ihan eri kaliiberin lihasryhmiä samalla palautusajalla, vrt. reidet ja esim. hauis. Toinen vaihtoehto jota olen pähkäillyt on treenata esim. 9-10 päivän kierrolla jossa isot lihasryhmät tulisi kerran ja pienet kahdesti.

Ne joita kiinnostavat muukin kuin pullea rintakehä ja järjetön kyykkyperse niin vinkkejä käsille yms... gracias :) huom! natikan palautusmisen ehdoilla.

Panostat vaan kaikkes siihen yhteen kertaan viikossa. Kyllä ne kädet kasvaa ku jaksaa vaan kärsivällisesti odottaa (ja treenata):rolleyes:

Originally posted by jpm
No kyllä ainakin ojentajille tulee tos mun mielestä aivan tarpeeksi treeniä! Kun sulla on rinta+olkapää ja sit kädet..ja kyllä mun mielestä hauiksellekkin toi treeni määrä riittää. hauishan tosiaan rasittuu jonkinverran myös selkää tehdessä!

"1. kädet 2. jalat 3.selkä 4. rinta+olkapäät "
Tätä alkaisin heti kyllä muokkaamaan..Ei ole tarkoitus kenkkuilla mitään, mutta kirjoittelen hieman ajatuksiani tosta..eli ensinnäkin: onko ideaa olla jalkapäivä ja selkäpäivä peräkkäin? jos kyykkäät, niin miten voit vetää maasta seuraavana treenipäivänä? siis vaikka treenaisit jokatoinen päivä, kuulostaa se musta huonolta idealta.. ja toiseksi: oletko hakenut tolla rinta+olkapää päivällä lisää palautumisaikaa olkapäille? itsellä ainakin olkapää treeni kärsii melkoisesti rintatreenistä - eli vaihtaisin paikkaa..ehdotus vois olla esim. tällanen:
1.rinta+ojentaja
2. selkä
3. olkapää+hauis
4. jalat
Oon itse treenannut noin ja hyvin sopii mulle. Jokainenhan on toki eri ihminen, elikkä kyllähän sen itse oppii tietämään..eli, jos tämän kirjoittamani paskan vääntäisi yhteen paketiin, niin: en treenaisi kahta kertaa hauista ja ojentajaa. ja nyt muiden aatteita!

Joo no tossa sun ohjelmassa nyt ei mun mielestä ole järkeä, sillä miten rintapäivänä voit vetää kapeeta penkkiä? (joka nyt kuitenkin on aika must -liike) Jos vedät rinnan ensin niin ei tuu kapeessa rasitusta ainakaan ojentajille ja jos vedät kapeen penkin ensin niin ei rintatreenista tule enää mitään. Ite treenaan näin:

1.rinta-olkapää
2.selkä-vatsa
3.kädet
4.jalat

Eikä kyl mulla ainakaan "olkapäätreeni kärsi rintatreenistä" tosiaankaan. Hyvin ehtii vaan lämmetä ennen kovia olkapääsettejä.

Originally posted by JJJ

Ma Jalat ja pohkeet
Ti Rinta ja olkapäät
Ke Lepo
To Selkä
Pe kädet
La Lepo
Su Lepo

Kutakuinkin just tälläsel ohjelmalla mäkin treenaan, tosin selkäpäivän jälkeen on lepopäivä sillä sen verran ottaa ylätaljat & kumppanit hauiksiin.

Its treenailen samalla ohjelmalla kuin "JJJ the megamass", tosin treenaan joka toinen päivä. Kun treenailet niitä hanskoja, niin vedä kaikki sarjat vaan täysillä ja ota tiputus-sarjoja aina välillä. Suosi perusliikkeitä, mutta älä treenaa niitä liikaa. Itse vaihdan ohjelmaa noin 3kk välein, mikä tekee hyvää kropalle että myös päälle.

Tietenkin voi treenata käsiä vaikka viisi kertaa viikossa, mielestäni fiksuinta olisi jos tekee tällaisen ohjelman 2: n viikon blokkina/jaskona ja jatkaa sen jälkeen jollain toisella päämäärällä. . . tai tekee 2:n viikon jaksoja jossa treenataan käsiä tämän 2:n viikon pituisen kauden aikana vuorotellen 2 ja 6 kertaa. (Jos kädet on niin tärkeät itselleen)

Ja vanha Columbon ohje:
viisi kiloa painoa lisää,niin tuuma KÄDEN YMPÄRYKSEEN.
Kaveri huomautti mulle,että on se tosiaan niin.
Kovaa treeniä ja paino nousi 108kg:sta 113 kg:oon ja käden ympärys 42-45,5 cm:iin.

Eihän tietysti pelkkää läskiä hommaamalla kädet kasva.

Originally posted by AutoScum
Voisiko hauiksen ja ojentajan treenata kaksi kertaa viikossa?

Varmasti voi, mun mielestä samaa lihasryhmää voi treenata 1-3 kertaa viikossa hyvin tuloksin. Luonnollisesti treenityyli on sitten erillainen riippuen treenien tiheydestä. Esimerkiksi HST perustelee koko kropan treenaamisen kolme kertaa viikossa aika hyvin, monet ovat saaneet sillä myös todella hyviä tuloksiakin.

Re: Re: Käsien kasvatus

Originally posted by NHB
Varmasti voi, mun mielestä samaa lihasryhmää voi treenata 1-3 kertaa viikossa hyvin tuloksin. Luonnollisesti treenityyli on sitten erillainen riippuen treenien tiheydestä. Esimerkiksi HST perustelee koko kropan treenaamisen kolme kertaa viikossa aika hyvin, monet ovat saaneet sillä myös todella hyviä tuloksiakin.

Juuri näin.

Jos taas nimenomaan treenaa kuten suurin osa kehomiehistä täälläkin treenaa, eli tekee kolmi/nelijakoisella ohjelmalla, 2-3 KOVAA sarjaa 1-3 liikettä/lihasryhmä, 6-12 toistoa, riittää useimmille 1 suora treeni käsille, kakkostreeni, kuten kaikki toki jo tietävät, tulee ojentajille rintatreenissä (ja myös olkapääpunnerruksissa) ja selälle siis hauiksissa. Tämän kun mahduttaa 6-9 päivän sisään, mieluiten ehkä niin että ykkös- ja kakkostreeni samalle lihakselle eivät olisi peräkkäisinä päivänä niin keskiverto-matti varmasti kehittyy.

Originally posted by Kipi I
Ite tein tämmöstä ohjelmaa jossa kädet rupesi kasvamaan jo 1kk aikana,vaikkakin nyt koitan tehdä taas 4 jakoista jonkun viikon verran jossa on oma käsipäivä.

Eli 3 jakoinen:

MA selkä,ojentaja
TI LEPO
KE Jalat,pohkeet
TO LEPO
PE Rinta,olkapäät,hauikset
LA LEPO
SU LEPO

Mielestäni rankka viedä läpi mutta siitä viis.

Käsille tuossa tulee periaatteessa 2 super ohjelmaa.
Selkä treenissä hauikset saa lievästi rasitusta ja siihen kova ojentaja treeni päälle..ja toisena päivänä Rinta treenissä ojentajat saa lievää rasitusta ja siihen kova hauistreeni päälle :whip:

Sama ohjelma kuin mitä itse toteuta, samalla periaatteella.
Jos vähän kertoisit sarjamääristäsi? ja millä tyylillä olet suorittanut sitä..
Omat hanskat kasvo aluksi hieman, mutta sitten ovat oikutelleet.

Esimerkkipäivä rinta-olkapää-hauis
Pena
vinopena KP
pystypunnerrus KP
pystypunnerrus tangolla
Hauis tangolla
Hauis KP

kaikissa liikkeissä 3 sarjaa.

Mietin, että jos tahtoisi käsiin panostaa niin ottaisi käyttöön rinta/selkä käsi/olkapää jalat ohjelman..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom