Kännykkämaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja T-mies
  • Aloitettu Aloitettu
Meillä on kaksi nokialaista. Toinen 701 ja 311. Miten saan tuon nokian ohjelman(nokia suite) toimimaan tietokoneella siten että kumpikin puhelimensa on oma.

Työkaluvalikossa on "Lisää uusi puhelin". Ellei ole, lataa uudempi versio Nokia Suitesta.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itsellä Nokia Asha 306

Olen ladannut muistikortilla 2 tsiljoonaa biisiä ja joudun avaamaan ne tiedostot kansion kautta ja jokainen biisi pitää erikseen valita ja soi vain kerran.Eli joudun siis muutaman minuutin välein räpläämään puhelinta.Puhelimessa on musiikit kansio, mutta siinä on vain nokian omat biisit, enkä osaa lisätä omia biisejäni soittolistaan.Kuinka onnistuu?

Latasin Lumia 800:seen Marketplacesta sovelluksen, joka latautui ihan ok, mutta ei sen jälkeen ilmestynyt sovellusten listaan. Jos menen Storeen katsomaan tuota sovellusta niin sitä ei voi ladata uudelleen, vaan siinä näkyy vain "Jaa" -nappi kuten muissakin sovelluksissa, jotka puhelimessa jo on. Mitenköhän tuohon sovellukseen nyt pääsee käsiksi että sitä pääsisi käyttämään?

V*ttuS**tanaP*rkele!!!

Älypuhelimen käyttöönotto on ihan h*lvetin vaikeaa. Mä en ymmärrä yhtään mitään. Hankin Nokian Lumia 900-puhelimen.

Miten mä poistan jonkun latauksen siitä puhelimesta?

Miten mä saan tallennettua netistä (esim. FB-sivuiltani) kuvia puhelimeen niin, että saisin esim. vaihdettua sellaisen taustakuvaksi?

Mikä ihme on vikana, kun Market Placeen ei saa yhteyttäja käskee varmistamaan datayhteyden? Miten ihmeessä sellainen tarkastetaan?

Pidät sormea pari sekuntia sen ladatun ohjelman päällä niin tulee esiin vaihtoehtoja mitä sille ohjelmalle voi tehdä, tässä tapauksessa poista. FB pitää synkronoida puhelimeen "asetukset - Sähköpostit ja tilit" ja sinne laittaa sitten facebookin tunnukset. Tän jälkeen puhelin latailee kuvat automaattisesti puhelimen kuvakansioihin.
V*ttuS**tanaP*rkele!!!

Älypuhelimen käyttöönotto on ihan h*lvetin vaikeaa. Mä en ymmärrä yhtään mitään. Hankin Nokian Lumia 900-puhelimen.

Miten mä poistan jonkun latauksen siitä puhelimesta?

Miten mä saan tallennettua netistä (esim. FB-sivuiltani) kuvia puhelimeen niin, että saisin esim. vaihdettua sellaisen taustakuvaksi?

Mikä ihme on vikana, kun Market Placeen ei saa yhteyttäja käskee varmistamaan datayhteyden? Miten ihmeessä sellainen tarkastetaan?

Saako Yle areenan livelähetyksiä näkymään Samsung Galaxy S plussalla? Tällä viikolla olis parikin kertaa sellainen tilanne, että pitäis nähdä hiihdon mm-kisoja, mutta en ehdi niitä TV:n tai koneen ääreen katsomaan.

Kuinka saan Gmailin taas ilmoittamaan puhelimeen, kun uusi säpo saapuu? Ennen puhelimeen tuli heti ilmoitus uudesta säpoviestistä, mutta jostain syystä ei enää. Ois pirun kätevä kun tuon sais taas toimimaan. Mitään asetuksia en oo ite muuttanu.

Kuinka saan Gmailin taas ilmoittamaan puhelimeen, kun uusi säpo saapuu? Ennen puhelimeen tuli heti ilmoitus uudesta säpoviestistä, mutta jostain syystä ei enää. Ois pirun kätevä kun tuon sais taas toimimaan. Mitään asetuksia en oo ite muuttanu.

Tarkista että on sync päällä.

Settings > Account & sync settings

Varmistat että on rasti [x] Auto-sync kohdassa ja "Manage Accounts" alla gmail tilisi kohdalla lukee "Sync is ON".

Mutsi hankki 67vuotiaana ekan älykännykän ja urpona ei sitten kirjoittanut muistiin kun loi simmiä asentaessa live tunnarit. Eli sekä käyttiksestä että salasanasta ei oo aavistustakaan. Saako noita nollattua jotenkin puhelimen muistista tms kun nyt skydrive on puhelimesta päällä mutta hyödytön kun läppärillä ei pääse sisään. Yritetty on kaikilla mahdollisilla komboilla. Puhelin siis joku Lumia, muistaakseni 800 ja Windows 7.5 käyttis. Skydriven kuvien säilytys ja find my phone olisi tärkeä saada päälle, niiden takia luuri ostettiin. Tili on siis tyhjä, helpointa olisi jos voisi vaan luoda uuden tilin puhelimeen alusta asti. Thank you.

Mutsi hankki 67vuotiaana ekan älykännykän ja urpona ei sitten kirjoittanut muistiin kun loi simmiä asentaessa live tunnarit. Eli sekä käyttiksestä että salasanasta ei oo aavistustakaan. Saako noita nollattua jotenkin puhelimen muistista tms kun nyt skydrive on puhelimesta päällä mutta hyödytön kun läppärillä ei pääse sisään. Yritetty on kaikilla mahdollisilla komboilla. Puhelin siis joku Lumia, muistaakseni 800 ja Windows 7.5 käyttis. Skydriven kuvien säilytys ja find my phone olisi tärkeä saada päälle, niiden takia luuri ostettiin. Tili on siis tyhjä, helpointa olisi jos voisi vaan luoda uuden tilin puhelimeen alusta asti. Thank you.

Hard reset. Ei kai muuten saa vaihdettua tiliä mitenkään.

Hard reset. Ei kai muuten saa vaihdettua tiliä mitenkään.

Sori kun oon tyhmä mutta en ymmärrä vastausta. Mitä siis konkreettisesti pitää tehdä?

Tunnari näkyy: asetukset -> sähköposti + tilit -> Microsoft tili

Asetukset -> tietoja -> [palauta puhelimen oletusasetukset] resetoi tilit sun muut ja voit aloittaa alusta tilisähläilyt.

Tunnari näkyy: asetukset -> sähköposti + tilit -> Microsoft tili

Asetukset -> tietoja -> [palauta puhelimen oletusasetukset] resetoi tilit sun muut ja voit aloittaa alusta tilisähläilyt.

KIITOS!!!! :worship: Tätä tietoa ei ole musta edes siinä isossa pdf-käyttöoppaassa. Siinä kerrotaan kyllä salasanan resetointi mutta ei oleteta että kukaan on niin urpo että molemmat on hukassa. Ylipäätään se pdf-opas ei oo musta pedagogisesti hirveen hyvä.

Nokia Lumia 900.

Pystynkö kuuntelemaan puhelimella netin kautta Youtubeen lataamaani soittolistaa toiminnolla "toista kaikki", kuten pystyn tekemään tavallisen tietokoneen avullaja miten se mahdollisesti tapahtuu? En löytänyt tota "toista kaikki"-kohtaa puhelimesta ja näin ollen se soitti aina yhden kappaleen kerrallaa, jonka jälkeen piti hakea uusi biisi sieltä soittolistasta.

Entä pystynkö kuuntelemaan tota Youtuben soittolistaa samaan aikaan, kun Sports Tracker on päällä liikuntasuorituksen ajan? Mä yritin tehdä näin. Laitoin Sports Trackerin päälle ja aloin kuuntelemaan musaa. Myöhemmin huomasin, että Sports Tracker oli sammunut.

Ärsyttävää olimyös se, että vaikka kirjauduin Sports Trackeriin sisään, en nähnyt missään tietoa siitä,että olin kirjautunut sisään, eli en huomannut että käyttäjätunnukseni olisi olut jossain esillä ja olin siitä nähnyt, että olen sisäänkirjautunut varmuudella.

Mitä hyviä sovelluksia voisitte suositella hankittavaksi Marketplacesta ja mikä niissä on ideana?

Pitäisi vihdoinkin siirtyä älypuhelinten maailmaan, kun vanha sotaratsuni sanoi sopimuksensa irti. Olin jo päättänyt, että hommaan Lumia620:n, mutta nyt Gigantista saisi Samsung Galaxy S3 mini I8190:n hintaan 229. Kumpikohan olisi järkevämpi hankinta? :D

Blondi ilmottautuu...
Sain viestin joka sisältää mediasisältöä.
Jos napautan kohtaa hae mediasisältö nyt,ei tapahdu mitään. Tai alkaa hakemaan,mutta lopettaa. Miten saan sen näkymään?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom