Kännykkämaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja T-mies
  • Aloitettu Aloitettu
Tuleeko kenellekään viestejä +966 suuntaisesta numerosta jossa kerrotaan että whatsapp- nimisen palvelun voi rekisteröidä viestissä tulevalla koodilla? Nopeella googlettamisella tuo whatsapp- palvelu ei ole enää edes käytössä. Ilmainen tekstailupalvelu näköjään kyseessä. Saudi-arabian maakoodi näyttäisi viestin alkuperä olevan. Mut joo, minähän en puhelinta käytä muuhun kuin tekstaamiseen, soittamiseen ja kuvien ottamiseen. Välillä käyn uutisia lukemassa. Googlella en löytänyt mitään vastaavaa noista whatsapp viesteillä pommittamisesta.

Itse käytän kavereiden kanssa Whatsapp pikaviestiohjelmaa, todella hyvä ja taitaa olla joka alustalle.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itse käytän kavereiden kanssa Whatsapp pikaviestiohjelmaa, todella hyvä ja taitaa olla joka alustalle.

Lähinnä mietityttää ja ihmetyttää, koska mitään tuollaisia en käytä ja viestiä pukkaa omasta numerostani eri suuntanumerolla, kuten tuolla mainitsin. Se o heti ku ostaa tälläisen modernin puhelimen niin kaikki tietoturvavaarat yllä. Nettiliittymänkin hankin puhelimeen ihan sitä varten ettei tule mitään yllätyslaskuja kun puhelimen vahingossa nettiin yhdistää jne. En tiedä onko mahdollista, mutta varmuus ennen kaikkea. Ja on niitä uutisiakin välillä kiva käydä nopsaa lukemassa. En muuten tiedä näistä nykyajan puhelimista yhtään mitään. Opettelun alla vasta :D

Poistettu Nokiasta ainakin, siitä oli joku uutinen, ne joilla se on voi vielä käyttää mut ei oo enää kaupan.

Jos ei http://www.eniro.fi/ löydy omia tietoja, jos hakuun laittaa oman nimen tai puhelinnumeron, tarkoittaa se silloin sitä, että puhelinnumero on salattu. En nyt jaksa alkaa aspaan soittelemaan ja ajattelin jos joku täältä osaisi kertoa asian laidan.

Tämä Sony Xperia Sola kyllä vaikuttaa pirun hyvältä puhelimelta. Näppärä kuin mikä. Ihan kiva tuo NFC höskäkin jokseenkin turha. Pistää autoon vaan tommosen läpyskän kiinni ja kun menet autoon, kosketat puhelimella sitä läpyskää niin automaattisesti puhelimen asetukset muuttuu miksi haluat (esim GPS menee päälle ja puhelin yhdistyy auton soittimeen bluetoothil jne.). Tai pistät vessan seinään yhen lämiskän ja kun menet veskiin niin automaattisesti avautuu pakkotoisto puhelimessa päälle. :D

Samsung Galaxy S3 --> USB:llä kiinni auton audioon --> "ei tueta" / ei toista / ei tunnista. Kokeiltu mm. Honda ja Volvo.
Onko mulla nyt joku raksi raksimatta tai asetus väärin vai onko puhelin/Android versio "liian uusi"? Vanha HTC pelasi ihan heittämällä.

PS. Bluetooth streamilla toistaa kyllä, mutta kun ei ole aina alla semmoista autoa, jossa tämä ominaisuus löytyy.

Samsung Galaxy S3 --> USB:llä kiinni auton audioon --> "ei tueta" / ei toista / ei tunnista. Kokeiltu mm. Honda ja Volvo.
Onko mulla nyt joku raksi raksimatta tai asetus väärin vai onko puhelin/Android versio "liian uusi"? Vanha HTC pelasi ihan heittämällä.

PS. Bluetooth streamilla toistaa kyllä, mutta kun ei ole aina alla semmoista autoa, jossa tämä ominaisuus löytyy.
Onko mikä USB tila valittuna, oletan että USB massamuisti?

Vakiona se on ehkä "vain lataus", ehkä. Ainakin mulla oli One X:ssä.

Eli kun pistää kii, hetken päästä voit notifikaatio barista päästä paikkaa missä valita.

Juu, massamuistitila on valittuna. Tässä ei ole, HTC:stä poiketen, kuin kaksi eri vaihtoehtoa (tai ainakaan ei meikäläisen käsillä löydy...), Medialaite (MTP) ja Kamera (FTP).
Mun käsittääkseni tuo MTP olis juurikin tuo massamuistitila. Eikä se nyt tosin pelaa kummallakaan.
HTC:ssä oli useampi vaihtoehto, esim tuo "vain lataus".

Juu, massamuistitila on valittuna. Tässä ei ole, HTC:stä poiketen, kuin kaksi eri vaihtoehtoa (tai ainakaan ei meikäläisen käsillä löydy...), Medialaite (MTP) ja Kamera (FTP).
Mun käsittääkseni tuo MTP olis juurikin tuo massamuistitila. Eikä se nyt tosin pelaa kummallakaan.
HTC:ssä oli useampi vaihtoehto, esim tuo "vain lataus".
Toimiiko PC:ssä normaalisti massamuistina? Varmaan ainakin oikeilla ajureilla tai Samsungin softalla, mutta entä ihan Windows Explorerilla?

Tuohon kun löytyy tämmösiä juttuja: http://www.itjungles.com/android-tips/samsung-galaxy-s-iii-enable-usb-mass-storage-hard-drive

Siis mä vain copy/pastetin biisit koneelta puhelimeen.
Mutta tuota sun linkkiä, ja paria muuta mitä Googletin, kun lukee niin mä ainakin saan nyt sen käsityksen ettei tässä edes ole ns. perinteistä massamuistitilaa.
Vai oonko mä nyt ihan hakoteillä... Tarvii tutkia vähän tarkemmin noita.

Vähän sitä noi meinaa. Itsellä ei käytännönkokemusta, mutta lukeman perusteella juuri näin.

Koneella onnistuu koska kone asentaa ajurit jotka ymmärtää tuota tilaa.

Joo, vähän huonolta tuo näyttää.
Jos jollakin on käytännön kokemusta (esim noista third party-kikkailuista), niin saa vinkata.

Niin, ja ne musat pitää olla siellä muistikortilla eli ei puhelimen muistissa. ;)

Toi softa joka muuttaa sitä moodia ei osaa jakaa sitä puhelimen omaa muistia. Tokihan se luki tuossa, mutta ajattelin mainita. Sitten siinähän tosiaan oli että ensin puhelin kii siihen USBiin, ja sitten vasta ajat ton softan ja vaihdat sen moodin. En sun luetunymmärtämistä kyseenalaista, kunhan ajattelin varmistaa että meni oikein. :)

Huhu kertoo että saunikselta saa otson + täysnopee netti ilman määr. aik. sopimusta 4 vuoden ajaksi alle 15e/kk.

Näitä myytiin juuri ennen puhelinmyyntikieltoa. Kaverille tuli tarjous 3gotso 10€/48kk ilman määräaikaisuutta.

e. ja selvennetään sen verran et 10€/kk 48kkden ajan.

No voi morjes. Olis kelvannu.

EDIT: Miten toi on edes mahdollista?! Jopa toi 15€/kk täydel netil.... puhumattakaan 10€/kk. Kun katsoo Otson tietoja millainen oikeasti on:

Puhelut ja videopuhelut kaikkiin kotimaisiin GSM- ja lankaliittymiin sekä tekstiviestit ja multimediaviestit sisältyvät kuukausimaksuun (max. 3000 min/kpl/kk)
Kuukausimaksu alk. 38,90 €

Kai ne on vaan laskenu että mielummin pitää 4 vuotta kuin että toistaiseksi ja täysi hinta.

Jos sulla on vapaa liittymä niin noin puolessa tunnissa saat kyllä todennäköisesti melkeen samanlaisen tarjouksen, jos vaan jaksat tehdä pari puhelua esimerkiks saunalahden ja dna:n aspaan. Tota kautta itekkin karvasin muutamaks vuodeks liittymään rajattoman netin ilmaseks, ilman määräaikaisuutta.

Mulla on itsellä siis Saunalahti, ja en vaihtais. Tiedä sit mitä sais nykyisenä asiakkaana.

Mulla siis MegaDesire 3G, the original. 4,90€/kk, kuuluu täysnetti, 3000min/kk Elisan verkkoon ja 100min/kk muihin päälle.

Suositut

Back
Ylös Bottom