Kännykkämaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja T-mies
  • Aloitettu Aloitettu
Hmm, mikähän mun s2:seen on tullut, nykyään se boottailee randomisti(Eli ei siis aina) , kun soitan puhelun tai mulle soitetaan .Weird shit, ei pitäs olla mikää viruskaa ko en marketista oikee mitään lataile enkä muualtakaan.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Millastahan älyvapaata puhelinta sitä kannattaisi oikein hommata tommoseen 300-200e hintaluokkaan? Mulla ei ole mitään kokemusta näistä älypuhelimista ja nykyinen 8 vuotta vanha nokialainen alkaa vähän akkua jo kuluttamaan liian ahkeraan eikä tuo suht hyvä kamera puhelimessakaan olisi pahiteeksi.

Oisko viisaammilla ehdotuksia? Androidia, applea, nokiata, mitä sitä kannattaa kahella?

Apple voidaan varmaan tuossa hintaluokassa unohtaa. :)

Android leirissä on huikeasti valinnanvaraa, samoin noksussa. Tosin itse kyllä katselisin Android leiriä tuohon hintaan. Suosittelen katsomaan olisiko jotain hyvää vaihtoehtoa uudella Android 4.0, eli Ice Cream Sandwich (ICS), versiolla.

Mites näytön koko? Isompi vai pienempi?

Yksi vaihtoehto voisi olla Sony Xperia Sola. Iso ja tarkka näyttö, tupla-ydin suoritin, ja pitäisi Android 4.0 (ICS) päivitys olla tulossa: http://www.gigantti.fi/product/puhe...E/sony-xperia-sola-mt27i-alypuhelin-valkoinen

Eli puhtia ja kiva näyttö kuitenkin alle 300€, noita ei montaa ole. Kannattaa ehdottomasti kaupassa kokeilla käteen ensin, eli miltä ylipäätään tuntuu se luurin käyttö.

Vastaava Samsungilta olisi tämä: http://www.gigantti.fi/product/puhe...met/I9070BLACK/samsung-galaxy-s-advance-i9070

Yksi vaihtoehto voisi olla Sony Xperia Sola. Iso ja tarkka näyttö, tupla-ydin suoritin, ja pitäisi Android 4.0 (ICS) päivitys olla tulossa: http://www.gigantti.fi/product/puhe...E/sony-xperia-sola-mt27i-alypuhelin-valkoinen

Eli puhtia ja kiva näyttö kuitenkin alle 300€, noita ei montaa ole. Kannattaa ehdottomasti kaupassa kokeilla käteen ensin, eli miltä ylipäätään tuntuu se luurin käyttö.

Vastaava Samsungilta olisi tämä: http://www.gigantti.fi/product/puhe...met/I9070BLACK/samsung-galaxy-s-advance-i9070

Tuo Sonyn tekele vaikuttaisi kanssa mielenkiintoiselta.

Mites tuo Samsungin Galaxy S eroaa Nexuksesta?

Minkähän operaattorin liittymän mahtaisi saada edullisesti jossa olisi tuolle puhelimelle se nettinsä ja tietysti puhelinlasku samassa paketissa? Kun ajattelin että sama se on käydä kaupasta hakemassa puhelin ja siihen liittymä erikseen. Vai onko ne viisaampaa hommata kytkynä jostahin?

Kiitoksia TML:lle vinkeistä.

Saunalahdella on mun mielestä hyvät paketit. Esim. toi PerusPaketti500+ jossa meganen netti ja 500 minuuttia. Siellä oli muuten hyvä puhelinvaihtoehtokin, eli Sony Xperia U jonka voi myös kertamaksulla ottaa hintaan 277.20€ joka on halvempi kuin esim. Gigantissa. Megasella netillä kyllä uutiset selaa yms. tommosta. Ehkä nopeampaa vaatii sitten Youtuben tiirailuun paremmalla laadulla.

Saunalahden netistä yleensä on vain hyvää sanottavaa ainakin mulla, Elisan verkossa kun toimii, toki aina on paikkoja jossa esim. Sonera on parempi. Yleensä se on jossain aivan korvessa.

Saunalahdella on mun mielestä hyvät paketit. Esim. toi PerusPaketti500+ jossa meganen netti ja 500 minuuttia. Siellä oli muuten hyvä puhelinvaihtoehtokin, eli Sony Xperia U jonka voi myös kertamaksulla ottaa hintaan 277.20€ joka on halvempi kuin esim. Gigantissa. Megasella netillä kyllä uutiset selaa yms. tommosta. Ehkä nopeampaa vaatii sitten Youtuben tiirailuun paremmalla laadulla.

Saunalahden netistä yleensä on vain hyvää sanottavaa ainakin mulla, Elisan verkossa kun toimii, toki aina on paikkoja jossa esim. Sonera on parempi. Yleensä se on jossain aivan korvessa.

Saunalahden meinaan itsekin ottaa, nyt kun ekaa kertaa 2000 luvulla joudun ottamaan oman liittymän. Mulla viimeksi ollut oma liittymä vuonna 1998, se oli edesmenneen Telen liittymä (nuoremmille tiedoksi, että se on nykyinen Sonera ;) ). Silloin ei ollutkaan kuin Tele ja Radiolinja (nykyinen Elisa) :D

Tämä oli hyödyllinen posti, kiitos. Joo korvessa täällä porukoiden luona/ kesämökillä Soneralla ei tee kyllä mitään mutta Saunalahti sen sijaan kyllä toimii. Eipä tuon netin tarvitse puhelimessa ollakkaan tuota nopeampi, kuhan nyt vaan selailee nettiä ja lärvipuukkia hätäpäissään. Täytyy saunalahdelta katsella noita tarjouksia. Toi Galaxy Nexus kyllä houkuttelis kovasti, siihen tuon Pääsky+ liittymän iskis kylkeen niin se ois kuukaudessa jotain 37.40€... onkohan tuo liian tyyris. :D

Nexus on jo reippaasti tyyriimpi luurikin? :)

Siinä paikkeilla katsoisin jo vakavissani HTC One S:ää. Se on tosin jo himpun päälle 500. Tähän tää aina menee. ;)
"Etsin alle 400€ puhelinta."
"Ostin SGSIII:sen."

Huhu kertoo että saunikselta saa otson + täysnopee netti ilman määr. aik. sopimusta 4 vuoden ajaksi alle 15e/kk.

Huhu kertoo että saunikselta saa otson + täysnopee netti ilman määr. aik. sopimusta 4 vuoden ajaksi alle 15e/kk.
Just. Normaalisti 38,90€ ja ei kuulu netti?

Tietenkin 4 vuoden varmistuksella myyvät varmaan toisen jalkansa.... tuota voisi jo itse kysellä........ nykyisenä asiakkaana. Nyt on 4,90€/kk 3000min/kk Elisan verkkoon, 100min/kk muihin (päälle), ja max. rajaton netti. Tulis kymppi lisää mutta varmaan säästäis tekstareissa ja 100min/kk muihin verkkoihin yli menevissä puheluissa.

Emäntä pitäisi siirtää älypuhelin aikaan ja olen ympäripuhunut sen Nokiasta ja Samsungista HTC:hen ;)

Varmaan tollanen HTC one V riittäisi kun vanha puhelin on nokia vuodelta miekka ja kirves ja käyttö nyt kuitenkin on sitä facebookkia ja ehkä valokuvien näpsimistä. Sitä vaan ihmettelen että pitäiskö ostaa kytkynä vai ilman. Kytky olisi kätevä kun nykyinen liittymä ei sisällä dataa ja menee vaihtoon mutta toisaalta noista kytkysopimuksista kuulee niin paljon paskaa että huh huh. Eikähän tuo V ihan maltaita maksa suoraan kaupastakaan. Ja pitäiskö V unohtaa jostain syystä ja laittaa joku toinen...

Ei kyl oo muuta roskaa kytkyssä kuin 2v soppari. Samapa tuo kun saunis on hyvä ja luurin voi vaihtaa kesken.

One V varmaan ihan passeli.

Joo paitsi että huomasin että tuota V:tä ei ole ainakaan Saunalahdella ollenkaan valikoimissa. Onkohan liian halpa :D Hintaseurannassa näytti halvimmillaan saavan pariin kymppiin alle kolmen sadan...

e: siinähän tulee itelle pian kademieli jos joutuu emännälle niinkin hyvän puhelimen kuin X:n :D

e2: tai kai se tuo one S pitäisi olla kun se kait on hieman "pienempi"

e3: Tilasin sitten NordicElektroniikasta HTC one V:n hintaan 259 eur ja otan liittymän erikseen about kypällä. Varmaan noissa kalliimmissa puhelimissa kytky kannattaa mutta kun ko mallia ei ole Saunalahdella ja DNA:sta puhumattakaan niin eroteltu ostos on edullisin. Muutenkin menee hermot noihin eri firmojen erilaisiin paketointiratkaisuihin...

Heitetäänpäs nyt vielä tänne kysymys, josko jollain olisi ollut samanlaista vaivaa puhelimen kanssa. Ongelma on, että puhelin (Nokia 5530xm) käynnistettäessä näyttää ensin Nokia-logon ja sitten suoraan "Puhelimen kytkentä epäonnistui. Ota yhteys jälleenmyyjään." Kyseessähän on siis puhelin, jossa ei ole etupaneelissa kuin kosketusnäyttö, eli ei fyysisiä näppäimiä. Pikaisen googletuksen tuotoksena ilmeisesti jonkinlaista hard-resetiä on tuolle puhelimelle onnistuttu vastaavanlaisessa tilanteessa tekemään. Neuvo on ollut, että käynnistettäessä vihreää ja punaista luurinäppäintä + kameranäppäintä pohjassa. Ei oo funkannu. Tuleeko täällä mieleen voiko tuolle nyt itse vielä yrittää jotain tehdä?

Varmasti se yksinkertaisin tie olisi viedä suoraan vaan matkapuhelimia myyvään liikkeeseen luuri ja pytää tekemään asialle jotain, mutta veikkaan, että huoltokustannukset kasvaa korkeammiksi kuin mitä vastaavan hinta olisi ostettuna. Tai no vielä yksinkertaisempi olisi vain siirtyä 2010-luvulle, ja ostaa nykyaikaisempi luuri, mutta josko tuosta vielä saisi toimivan...

Ostinpa tuon Sonyn Solan. Vaikutti vähän massasta poikkeavalta ja parempi näyttö kuin Samsungeissa, kamera jne. Tuohon vielä erikseen otan sen Pääskyn saunalahelta. Innolla oottelen tätä nykyaikaan siirtymistä. :) Kiitos Teeämällälle ehdotuksista.

Tuleeko kenellekään viestejä +966 suuntaisesta numerosta jossa kerrotaan että whatsapp- nimisen palvelun voi rekisteröidä viestissä tulevalla koodilla? Nopeella googlettamisella tuo whatsapp- palvelu ei ole enää edes käytössä. Ilmainen tekstailupalvelu näköjään kyseessä. Saudi-arabian maakoodi näyttäisi viestin alkuperä olevan. Mut joo, minähän en puhelinta käytä muuhun kuin tekstaamiseen, soittamiseen ja kuvien ottamiseen. Välillä käyn uutisia lukemassa. Googlella en löytänyt mitään vastaavaa noista whatsapp viesteillä pommittamisesta.

Sori tuplat. Huomasin tässä että tuon viestin lähettänyt numero on sama kuin itselläni, vain suuntanumero eri. Mielenkiintoista

Suositut

Back
Ylös Bottom