Kämmenkipu penkissä?

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ikä
58
Treenaaja ei tervettä...
Penkkiä ei pysty tekemään,kun tanko painaa kämmeneen ja
kipu on melkoinen. :curs:
Eräs treenaaja puhui salilla luupiikistä.Tulee kuulemma usein juoksijoilla
kantapäähän.Onko muilla ollut vastaavaa ja kuinka saitte kuntoon?
Tulee ainakin lenkkeiltyä enemmän :)

kimmo2543 sanoi:
Penkkiä ei pysty tekemään,kun tanko painaa kämmeneen ja kipu on melkoinen.
On ollut vastaavaa kipua ja siihen auttoi yllättävästi tangon siirtäminen millin pari enempi rannetta kohti. Pari viikkoa ja kipupiste hävisi kokonaan kämmenestä eikä ole takaisin tullut. Hanskojen käyttäminen saattais auttaa myös.

Joo, eli tankoa vaan enemmän linjaan ranteen/kyynärvarren kanssa ettei tarvitse raskaita painoja kannatella niin paljon käden lihaksilla. Jos se taas on luupiikki (kannattaa käydä lääkärissä, rontgenkuvalla se näkyy) niin se pitää joko antaa olla, niin se koteloituu tjsp tai sitten se leikataan sieltä pois. Itsellä tuli jalkapohjaan nuorempana luupiikki, se hoidettiin niin että koipi oli kevytkipisissä..

Hanskoja käytänkin penkissä aina(koska soitan myös kitaraa).
Joskus oli vaahtomuovin palaset eikä koskaan vaivannut kättä.
Voisikohan jänne tulehtua,kun siihen tanko painaa(jänne-tuppitulehdus)?
Täytyy kai siirtyä apina-otteeseen penkissä :rolleyes:

kimmo2543 sanoi:
Hanskoja käytänkin penkissä aina(koska soitan myös kitaraa).
Tuota noin, minäkin soitan kitaraa mutten käytä hanskoja penkissä koska ei ole soittoa vaivannut... Mitäs haittaa sulla on ilmennyt (kitarointia ajatellen) penkkaamisesta paljain käsin?

Ainakin se jäykistää sormia ja guitar playerissä(lääkäri vastaa palstalla) joskus mainittiin jotain haittoja punttien nostelusta lähinnä vapailla painoilla soittajalle.
Taisi olla joku carpal tunnel syndroma tai ainakin sinne
päin.Tankoon aina joku pehmuste tai hyvät hanskat kaikkiin punnerrusliikkeisiin.
Sormet ainakin kesti joskus 137kg farmaripainoja 5m eikä se ainakaan soittamiseen vaikuttanut(paitsi,että voimaa on venyttää kieliä vaikka katkeamiseen asti)bluesi taittuu.

Voima sanoi:
Mihin kohti tarkalleen se kipu iskee? Onko kipu peukalon ja etusormen valissa olevassa "janteessa"?

Melko varmaan, koska jos tankoa nostaa enemmän penkkipunnerruksessa
pikkurillin puolelta(eli nostaa väärin)niin kipua ei tunnu.
Vois piirtää kuvan jos täällä pystyis,mutta suurinpiirtein etusormen ja peukalon tyvessä.

Oletko tehnyt jotain missa joudut puristamaan pitkaan? Minulla auttoi tuossa tilanteessa se kun hieroin sita jannetta ja ja venytin. Ja tein kivusta huolimatta, lopulta se tuska helpotti.

Itselläni on kans joskus ollut tuo kämmen kipeä penkatessa(kestää yleensä usean viikon ajan, penkki treeneissä) menee ohi ajan kans.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
nyt kun rupesin muistelemaan, niin minullakin oli aloittaessa sellainen pistävä kipu ranteessa. mutta se lähti pois... kantapääni sattui pienenä kun juoksin ja minulle sanottiin että siellä on pieni luun palainen haljennut irti ja se hinkkaa aina kun juoksen mutta lopulta se kului pois kun olin juossut tarpeeksi

Voima sanoi:
Oletko tehnyt jotain missa joudut puristamaan pitkaan?
Kitaransoitossa joutuu puristamaan peukalolla kaulan toiselta puolelta vastaan kun neljä muuta nakkia hoitelee sointukuviot, siinä tulee testattua ko. jänteen vahvuus ja kipeäksi se tulee varmasti jos ei ole tottunut. kimmo2543 lienee kuitenkin piiskannut lankkua jo pitempään (?), että siitä ei välttämättä ole nyt kyse. Itelläkin joskus on ranteet hellänä (=tukossa) ja se haittaa soittoa, forkkutreenin jälkeisenä päivänä ei pitkiä treenejä jaksa.

Voima sanoi:
Oletko tehnyt jotain missa joudut puristamaan pitkaan? Minulla auttoi tuossa tilanteessa se kun hieroin sita jannetta ja ja venytin. Ja tein kivusta huolimatta, lopulta se tuska helpotti.

Ainakin jos se on tulehtunut ei saa missään nimessä hieroa.
Ice poweria ja orudisgeeliä +600mg buranaa käytän tällä hetkellä.
Tuntuis paremmalta; penkkiä en tee kyllä vähään aikaan.

Minulla ei varmaan ollut tulehtunut kun se hieronta auttoi. Kipeytyminen tapahtui ihan tyota tehdessa. Kaytonnossa tyossa joutui puristamaan koko paivan. Ja aamuisin sormet olivat niin turpeessa etta en saanut puristettua sormia nyrkkiin. Onneksi sormet "sulivat" sitten paivan mittaan.

Mulla vastaava kipu tuntuu (sivusuunnassa) keskellä vasenta kämmentä, lähellä rannetta. Hanskat helpottaa hieman. Yritän aina sarjojen välillä otetta vaihdellen löytää asennon jossa ei sattuisi niin paljon.

kimmo2543 sanoi:
joskus mainittiin jotain haittoja punttien nostelusta lähinnä vapailla painoilla soittajalle.

Taidat soittaa jämerää industrial-musiikkia, hohohohooooo... :D

Bateman sanoi:
Mulla vastaava kipu tuntuu (sivusuunnassa) keskellä vasenta kämmentä, lähellä rannetta. Hanskat helpottaa hieman. Yritän aina sarjojen välillä otetta vaihdellen löytää asennon jossa ei sattuisi niin paljon.

Taidat soittaa jämerää industrial-musiikkia, hohohohooooo... :D
No,i'm a bluesman.Mutta asiaan.

Muistinkin mistä tämä kipu alunperin aiheutui.
Salilla joutuu kantamaan 25kg:n limppuja voimaräkille pitkän matkaa.
Vasemmalla kädellä oli ote ilmeisesti vähän liikaa sormenpäillä.
Silloin tuntui pieni vihlaisu.Puristaminen tekee kipeää. :curs:
Nyt lepo+särkyherkut auttoi, alkoi paraneminen :thumbs:

Minulla tuntuu olevan juurikin tuo joku jänne peukalon ja etusormen välissä kämmenessä, molemmissa käsissä, todella kipeä. Se on jo jatkunut jonkin aikaa ja ilmeisesti pahentunut, mutta olen siis vain jatkanut treenaamista ilman erityisempiä toimenpiteitä. Tänään huomasin pystysoutoa tehdessä, että ihan kuin siellä kämmenessä napsahtelisi joku jänne. Ja tunne on todella epämiellyttävä. Ja mitkään hanskat, hieromiset tai muut eivät ole auttaneet.

Onko tämä siis joku tulehdus? Mitä tässä pitäisi nyt siis tehdä? Jättää kuntoilut tauolle? Teillä kenellä tämä on ollut, kauan olitte treenaamatta?

Itsellä taas kämmen on kipeytynyt nyt dipissä. Kipu alkaa kun on +40kg lisäpainoja. Kipu on tuossa pikkurillinpuolella alakulmassa. Kyllä dippailuja on jatkettu mutta vituttaa se kipu. Mietin juuri että jotkut vaahtomuovit vois jeesata, kun dipin kahvat ovat kovaa metallia. Sama ilmenee myös vinopenkkilaitteessa, missä kahvat ovat kovaa muovia.

Luupiikki oli joskus muinoin kantapäässä, ja se oli kyllä vittumainen. Harvoin noita aletaan leikkaamaan, ellei ole huippu-urheilija. Itse vielä tuollain pelasin säbää, joten ostin sellaset pelkän kantapään silikonipohjalliset. Kyllä sitten pystyi pelata ja vaivakin lähti ajan kanssa (~3kk).

Suositut

Back
Ylös Bottom