Kädenvääntö

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Melkein väitän että on alakanttiin nuokin kilot 🤔
Ehkä jos vertaa kupissa olevaa kättä ja sitten hieman ulospäin käännettyä. Suoran ranteen ja ulospäin käännetyn ero ei ole kovin iso, ainakaan itselläni. Kupissa en ole edes kokeillu ku en näe mitään syytä. Onko henkka muuten kokeillu tuota nostoa, vai näetkö turhana?
 
Viimeksi muokattu:
Ehkä jos vertaa kupissa olevaa kättä ja sitten hieman ulospäin käännettyä. Suoran ranteen ja ulospäin käännetyn ero ei ole kovin iso, ainakaan itselläni. Kupissa en ole edes kokeillu ku en näe mitään syytä. Onko henkka muuten kokeillu tuota nostoa, vai näetkö turhana?
Oon kokeillut joo enkä näe turhana hyvä liike on!!varsinkin jos sitä pystyy hyödyntämään pöydässä!
 
Ehkä jos vertaa kupissa olevaa kättä ja sitten hieman ulospäin käännettyä. Suoran ranteen ja ulospäin käännetyn ero ei ole kovin iso, ainakaan itselläni. Kupissa en ole edes kokeillu ku en näe mitään syytä. Onko henkka muuten kokeillu tuota nostoa, vai näetkö turhana?
Mä taas huomasin sen eron nimenomaan suoraranne vs ulospäin taitettu ranne.
Ehkä nämä on niin yksilöllisiä juttuja.
 
Mä taas huomasin sen eron nimenomaan suoraranne vs ulospäin taitettu ranne.
Ehkä nämä on niin yksilöllisiä juttuja.
todennäkösesti. Itseasiassa piti eilen kokeilla ranteen asennon eroja mielenkiinnosta ja ei ollu suurta muutosta tulokseen, puhuttaan ihan 1-2kg. 35kg oli testipaino ja ranne suorana kiertäjä pysy tiukkana, kuin myös koukistettuna, mutta ulospäin käännettynä alko vähän nytkähtämään. Ykkösiä en ranne koukistettuna alkanu testaan mutta pitää sekin kokeilla mikä se ero on kun taas näitä tekee, ei ainakaan tunnu mitenkään että se olis edes sitä 5kg. Tokihan tuossa on se että kun tiettyä kulmaa ei ole tehny niin sitä eroa ei varmasti alkuun ole. Näihin varmasti jokaisella vaikuttaa niin moni asia ja ainoa keino saada kaikille samat olosuhteet on kisa jossa on välineet ja joku venäläinen vetelee raipalla päähän heti jos kulma tai asento on väärä.
 
Soittelin liittoon ja asiaa selvitellään. Nääsväännön kanssa myös otan asian tapetille. Jo on ahdasmielistä touhua jos ei yhtä kaikille avointa kisaa voida kerran vuodessa järjestää. Jospa se olisi vaikka kädenväännön epävirallinen promo kisa tai jotain sen suuntaista. Ei liiton mies ainakaan heti tyrmännyt ajatusta.
Hienoa! Jos Liitto hyväksyisi 40% vuoden kilpailuista illoista ilman liiton alla olevaa kisaa niin toi olis jo reilua jopa. Tossa myös vois olla se mahis että lähimaista Viro ja Ruotsi myös tulisi kilpailijoita. Kyllä sielläkin varmasti on ilman liittoa vääntäjiä. Esim Gimbutas vois vääntää myös monta kertaa vuodessa. Varmaan haluisikin uskoisin. Voisiko joku muka väittää että Tää tämmönen systeemi ei lisäis kädenväännön tilaa urheilijoiden puolesta ja myöskin veisi sitä eteenpäin kutsumalla muita kisailijoita muista maista Suomeen. Ois varmaan ihan kiva tälle Suomen perus liittovääntäjille uudet naamat ja haasteet. Väitän jopa että siellä Punttijuntti talonmies joka lähtis kokeileen kisaa ja ehkä innostuis niin TEKIS sen sopparin ja liitto sais jäseniä koska nää samat heput miettis että haluaa kokeilla sitten SM-kisaa. Tietty tossa on ainoo selllainen miinus puoli se että perusliiton näistä kasvoista jotka siellä mitaleja haalii sarja ku sarja ni siellä ois sitä itkua sitten kun eivät halua että joku "Ei testattu" voittaa sen ja katkeruus urheilijana alkaa näkymään. Tässä hyvä esimerkki PH86 joka kirjoitti kuinka IPF liiton jäsenet purkaa pahaa oloaan. Tietty tällee amatöörikatsojana vaadin jopa että Juvonen palkataan noihin juontamaan. Saa myös kisailla jos uskaltaa 😎
 
Tietty tossa on ainoo selllainen miinus puoli se että perusliiton näistä kasvoista jotka siellä mitaleja haalii sarja ku sarja ni siellä ois sitä itkua sitten kun eivät halua että joku "Ei testattu" voittaa sen ja katkeruus urheilijana alkaa näkymään. Tässä hyvä esimerkki PH86 joka kirjoitti kuinka IPF liiton jäsenet purkaa pahaa oloaan. Tietty tällee amatöörikatsojana vaadin jopa että Juvonen palkataan noihin juontamaan. Saa myös kisailla jos uskaltaa 😎
Siis onko minulla mennyt jotain ohi vai onko tämä nyt sinun mielikuvituksen tuotosta?

Testit tuli/yleistyi kisoihin noin viisi vuotta sitten. Sitä ennen kaikki kisasi keskenään ja vielä sen jälkeenkin on oteltu miten sattuu.
Eli suhteellisen tuore juttu.
Enkä minä ole kuullut kenenkään pahoittavan mieltään tai muutenkaan mitään tuollaista kun annat tuossa ymmärtää.

Liitto toimii kuten sen pitääkin toimia ja pyrkii viemään lajia eteenpäin. Henkilö kohtaisesti olen sitä mieltä että Suomen kädenvääntö liitto tekee asiat parhaiten kokonaisuuden kannalta!

siitä olen samaa mieltä että Topi on kuningas selostaja 😉
 
Vielä asiaa sivuten.
Onko se jotenkin väärin että haluaa kilpailla samalla lähtöviivalla olevien kanssa?
Mä en ymmärrä miten se on "itkua tai parkua" vaan ihan jokaisen oma valinta.
Loistava homma että on vaihtoehtoja, eikä se mitenkään vähennä suorituksen arvoa.
Etsä välttämättä itkis mutta sulla onkin hyvä itsetunto ja ymmärrät ajatella asiaa erilailla. Ihan varmasti olisi porukkaa ketkä valittaisi tosta jos ei julkisesti niin keskenään jossain joka sit ehkä jotain kautta voisi vaikuttaa negatiivisesti tohon että noita jatkuvasti järjestettäisi. Ihan olet itse kertonut esimerkkejä miten voimannostoliiton puolella myös sekä ammattiliiton puolella ovat riitaisia. Meinaatko että kamppailulajissa kuten kädenvääntö ei sit niiku näkyis toi sama. Aina joku parkuu ku ego ei kestä jotain.
 
Vielä asiaa sivuten.
Onko se jotenkin väärin että haluaa kilpailla samalla lähtöviivalla olevien kanssa?
Mä en ymmärrä miten se on "itkua tai parkua" vaan ihan jokaisen oma valinta.
Loistava homma että on vaihtoehtoja, eikä se mitenkään vähennä suorituksen arvoa.
Missä vaiheessa olen sanonut että on väärin jos ei halua kilpailla tuossa. Kyse oli siitä voiko noita iltoja järjestää ja osa täällä oli sitä mieltä että olisi hyvä että olisi vapaa pääsy kaikilla. Mun puolesta voi kilpailla missä haluaa kuka vai. Esitin tuossa kirjoituksen mikä minusta olisi hyvä. Miten Janne sinä veisit lajia eteenpäin maailmalle ?
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom