Kädenvääntö

Vahva grippi on usein niin että vahvojen sormien kaverina on vahva ranne. Harvemmin on sormet rautaa ja samaan aikaan ranne nuudelia.
Oman kokemuksen mukaan taas on paljon ihmisiä joilla on kova puristusvoima mutta ranne spagettia, välillä näkee taas toisinpäin että jollain on vahva ja jämäkkä ranne mutta otesuoritukset melko vaatimattomia.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onhan tuo Ivan gripperien perusteella paljon kovempi kuin Jesse, minkähänlaisia tuloksia on tehnyt muissa otelajeissa.
Ivan grippereissä kovempi, mutta muissa otevoimalajeissa oon uskoakseni selkeästi parempi. Arnoldissa muistaakseni otti 90kg rollari/saxon ja 160kg Akselissa tmv. En hirveästi vetäisi itsekään otevoimatuloksista johtopäätöksiä kädenvääntöön, ja vielä vähemmän jos pelkästään gripperi suluista puhutaan. Ivan taitaa kuitenkin ennemminkin gripper spesialisti, ja helvetin kova sellainen onkin. Vaikka "samassa" lajissa ollaan, niin ihan eri tavoitteet. Itse en tee sulkuja käytännössä ikinä, ja todennäköisesti Ivanilla hyvin vähäistä otevoimantreenaus gripperien ulkopuolella, tai ainakin treenit menee sulkujen ehdoilla.
 
Ivan grippereissä kovempi, mutta muissa otevoimalajeissa oon uskoakseni selkeästi parempi. Arnoldissa muistaakseni otti 90kg rollari/saxon ja 160kg Akselissa tmv. En hirveästi vetäisi itsekään otevoimatuloksista johtopäätöksiä kädenvääntöön, ja vielä vähemmän jos pelkästään gripperi suluista puhutaan. Ivan taitaa kuitenkin ennemminkin gripper spesialisti, ja helvetin kova sellainen onkin. Vaikka "samassa" lajissa ollaan, niin ihan eri tavoitteet. Itse en tee sulkuja käytännössä ikinä, ja todennäköisesti Ivanilla hyvin vähäistä otevoimantreenaus gripperien ulkopuolella, tai ainakin treenit menee sulkujen ehdoilla.
Tuossa juuri kyllä huomaa, että jos siirtovaikutus eri otelajien kesken on noin heikohko, on se gripperien ja kädenväännön välillä tietenkin vielä paljon paljon vähäisempi vielä ✌️
 
Ivan grippereissä kovempi, mutta muissa otevoimalajeissa oon uskoakseni selkeästi parempi. Arnoldissa muistaakseni otti 90kg rollari/saxon ja 160kg Akselissa tmv. En hirveästi vetäisi itsekään otevoimatuloksista johtopäätöksiä kädenvääntöön, ja vielä vähemmän jos pelkästään gripperi suluista puhutaan. Ivan taitaa kuitenkin ennemminkin gripper spesialisti, ja helvetin kova sellainen onkin. Vaikka "samassa" lajissa ollaan, niin ihan eri tavoitteet. Itse en tee sulkuja käytännössä ikinä, ja todennäköisesti Ivanilla hyvin vähäistä otevoimantreenaus gripperien ulkopuolella, tai ainakin treenit menee sulkujen ehdoilla.
Otevoimailu on hyvä esimerkki siitä kuinka spesifia voima on ja varsinkin kun kämmenessä on muuttujia niin paljon.
Itse ajattelen hieman niin että gripperit on hyvä tapa tutustua otevoimailuun ns. tavan tallaajalle sellaisena helposti samaistuttavana lajina mutta itse en liikaa painoarvoa niille anna kun olen huomannut että esim. paksut kahvat siirtyy paremmin käytännön elämään.

Tarkoitus ei ole väheksyä jousipuristimia, kovaa hommaa ne on ja itse jos järjestäisin otevoimakilpailun olisi jousien sulku yhtenä lajina, mutta ei ehkä se yleishyödyllisin juttu kun ei peukalokaan osallistu liikaa
 
Peukalosta senverran että kun esimerkiksi Toddzilla ja Allen Fisher paljon puhuvat siitä kuinka iso merkitys vahvalla peukalolla on väännössä ja varsinkin vastustajan toprollin estämisessä, niin kuinka paljon pakkiksen vääntelijät treenaavat peukaloa vääntöä ajatellen pöydän ulkopuolella?
 
Viimeksi muokattu:
Peukalosta senverran että kun esimerkiksi Toddzilla ja Allen Fisher paljon puhuvat siitä kuinka iso merkitys vahvalla peukalolla on väännössä ja varsinkin vastustajan toprollin estämisessä, niin kuinka paljon pakkiksen vääntelijät treenaavat peukaloa vääntöä ajatellen pöydän ulkopuolella?
Itse teen peukalolle blokeilla pitoja aika paljon. Eri paksuisia puu möykkyjä rakennellut itse ja vetokumiin kiinni. Sitten muutama askel taaksepäin ja nojailee. Bloki sen takia kun vasta puolella on neljä sormea ja toisella puolen vain peukalo. Näin saa rasituksen enemmän peukalolle. Sen lisäksi vastalihasta pienellä kuminauhoilla ajellessa päivittäin. Eli kämmenen availua.

Sitä en tiedä auttaako tämä kädenvääntöön yhtään, mutta tuleepahan tehtyä 😁
 
Peukalosta senverran että kun esimerkiksi Toddzilla ja Allen Fisher paljon puhuvat siitä kuinka iso merkitys vahvalla peukalolla on väännössä ja varsinkin vastustajan toprollin estämisessä, niin kuinka paljon pakkiksen vääntelijät treenaavat peukaloa vääntöä ajatellen pöydän ulkopuolella?
Todella vähän. Liian vähän 😄
 
"This Day in Armwrestling History…

July 23rd, 1993 – The Yukon Jack National Arm Wrestling Championships are held on San Francisco Bay’s Pier 39 in California. It’s a beautiful sunny day to showcase many of the world’s best pullers. Dot Jones earns yet another Yukon Jack national title in the women’s division, with little effort. In the 160-lb class, a new king is crowned. Allen Fisher manages to dethrone Dave Patton, who had won the event three years in a row. In the 190-lb class, 48-year old Johnny Walker takes top prize, ahead of Bill Brzenk and Cobra Rhodes. The heavyweight class sees the return of Cleve Dean following a 7-year hiatus from the sport. John Brzenk finally gets his chance to pull the big man once again, and he doesn’t waste the opportunity. He manages to force the match inside and is able to bring Cleve’s hand to the pin pad to win the title for the fourth year in a row.

Pic: John Brzenk downing Cleve Dean’s arm

Photo credit: Milo Magazine"

FB_IMG_1658574116136.jpg
 

Shaw on vähä pahassa paikassa ku se on siinä hilkulla että sais voittoja näistä isommista nimistä mutta ei aivan riitä. Vaikka kroppa on super heavy weight sarjaan niin siellä ei pärjää, ja kun nämä alle 110kg sarjalaisetkin tuottaa tuolla massalla ongelmia niin painon pudottaminen sinne veis viimesetkin mahikset. Toki nuori kaveri kyseessä että varmasti tulevaisuuden nimi. Hehkutettu vaan jo pari vuotta ja aina vähän perässä niin usko horjuu joka kerta
 
Shaw on vähä pahassa paikassa ku se on siinä hilkulla että sais voittoja näistä isommista nimistä mutta ei aivan riitä. Vaikka kroppa on super heavy weight sarjaan niin siellä ei pärjää, ja kun nämä alle 110kg sarjalaisetkin tuottaa tuolla massalla ongelmia niin painon pudottaminen sinne veis viimesetkin mahikset. Toki nuori kaveri kyseessä että varmasti tulevaisuuden nimi. Hehkutettu vaan jo pari vuotta ja aina vähän perässä niin usko horjuu joka kerta
Jännästi ottaa voittaja Bathista tollaa ranne taaksepäin 😮 Ite aina ajatellu että Shaw ois kontrolli mies henkeen ja vereen!
 
Shaw on vähä pahassa paikassa ku se on siinä hilkulla että sais voittoja näistä isommista nimistä mutta ei aivan riitä. Vaikka kroppa on super heavy weight sarjaan niin siellä ei pärjää, ja kun nämä alle 110kg sarjalaisetkin tuottaa tuolla massalla ongelmia niin painon pudottaminen sinne veis viimesetkin mahikset. Toki nuori kaveri kyseessä että varmasti tulevaisuuden nimi. Hehkutettu vaan jo pari vuotta ja aina vähän perässä niin usko horjuu joka kerta

Tekee samanlaisen muodonmuutoksen kun voimanostossa aikanaan Benedikt Magnusson. Rupee matsit kääntyy voitoiksi. Oli tollane löysä poika ja 1-2 vuodessa vissiin -20 kg läskiä ja +20 kg lihasta 😮😮. Mave olikin kohta 460 kg raw.
 
Alkaa jo kyllä ärsyttää noi bowenin ihan vammaset otsikot noihin videoihin että saisi katsojia...joku raja pitäisi olla...
Itteä ärsyttänyt jo niin pitkään että en mokoman runkkarin videoita kattele. Tosin pynnösen videolla oli joku "kädenvääntöasiantuntija" pitäis lopettaa senkin tilaaminen🤣
 
Ekaa kertaa Shawsta kuulin kun se hävis Bowenille... joten heikolta näyttää mahdollisuudet ketään kovempaa vastaan vaikka painais 500kg.
 

Ekassa erässä Bathilla nousee kyynärpää eikä tule virhettä mutta Shaw kampeaa voiton, tokassa erässä ei ihmeempiä mutta kolmannessa erässä Bathin kyynärpää nousee eikä tule virhettä, myöhemmin samassa erässä Shaw on lähellä viedä Bathin käden tyynyyn mutta hänelle kyynärpää virhe ja restart.
Kolmoserän Chance häviää virheillä tuomariotteessa liikkumisessa ja neloserässä Bathin kyynärpää pomppii ilmassa jatkuvasti ja lopussa koko kyynärpää luiskahtanut tyynyn vierellä eikä virhettä näy missään :D

Tympeää kun säännöt ei ole samat kaikille, täytyy miettiä pitäisikö tyynyissä olla jotkut kosketustunnistimet tms ettei tule ihmeteltävää.
Amerikassa tuntuu tärkeintä olevan ns. hyvä show ja urheilun periaate on vain häiritsevä sivuseikka.
bath vs shaw.jpg
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom