Jyväskylän Kimppatreenivideo

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Noita remmien käyttöä en kyllä ymmärrä? Minulla se mikä ei kestä käsissä, ei sillä jaksa tehdä muutakaan. Mut jokainen tyylillään.. Hyvä video! Tietysti vois editoida jonkuu biisin tohon taustalle ja vähän lyhentää matskuu, niin tulis vauhdikkaampi!!

Minä ainakin käytän selkätreenissä remmejä ja nimenomaan siksi että saan treenattua selän just niin kovaa kuin haluan, ilman että puristusvoimasta jää homma kiinni.

Ja Larzan se on joka selkää levittää tossa lopussa.

Puhutko nyt maastavedossa vai kulmasoudussa remmien käytöstä? Nimittäin tällä hetkellähän Larzani käsittääkseni ei enää remmejä maastavedossa käytä (enkä itsekkään), mutta tuossa perinteisessä kulmasoudussa ne on kyllä välttämättömät isommilla raudoilla. Tosin sekin on tässä vaihtunut JS-soutuun jossa remmejä ei tosiaan tartte.

Joo, remmit on hylätty mavessa ja souduissa ja nyt alkaa tanko pysyä näpeissä raskaammillakin raudoilla. Eli EI remmeille jatkossa... ;)

Minä ainakin käytän selkätreenissä remmejä ja nimenomaan siksi että saan treenattua selän just niin kovaa kuin haluan, ilman että puristusvoimasta jää homma kiinni.

Ja Larzan se on joka selkää levittää tossa lopussa.
Niin, aivan. Tosta tulee kierre. Itse jos nyt alkaisin käyttämään remmejä, niin kyllähän siinä ranteet kärsisi. Tuntuu kohta siltä että sormet jaksaa enemmän, ku selkä.. :) Mut eihän tää ole mikään remmi-tredi..

Niin, aivan. Tosta tulee kierre. Itse jos nyt alkaisin käyttämään remmejä, niin kyllähän siinä ranteet kärsisi. Tuntuu kohta siltä että sormet jaksaa enemmän, ku selkä.. :) Mut eihän tää ole mikään remmi-tredi..

No mä nyt olen tyytynyt käyttämään niitä remmejä kulmasoudussa ja muissa selkäliikkeissä. En mä tossa ongelmaa itseni kohdalla näe vaikke niihin "koukussa" olenkin.

Hyh että teki pahaa kattoa noita mavesarjoja. Pitäis olla tuon pätkän alussa joku varoitus ettei vaan kukaan ota mallia.

Next bad exercise: straight-legged deadlifts. These shear the ligaments at the sacro iliac joints and provide a crushing shearing action on the L4/5 and L5 / S1 discs.

http://www.mikemahler.com/wong2.html

Omien huomioiden mukaan on ihan mukavaa tehdä pyöreällä selällä, kunhan selän lihakset on voimakkaassa kunnossa.

Jos jostain syystä tulee treenitaukoja, että voimaa/lihasta lähtee selästä niin saattaa alaselän nikamat ilmoitella tai välilevyjen pullistumat esiintyä.

Hyvät selkälihakset pitää kasassa pakettia hyvin, vaikka jotain orvastavaa ongelmaa saattaa piillä jo.

Aktiivisella treeniuralla siis ei välttämättä ole kipuja mutta sen jälkeen voi olla.

Ainahan se jää arvailun varaan mitä tapahtuu, kun treenit jää väliin pidemmäksi ajaksi.

Vaikka pyöreällä tyylillä on paikat kestäneet esim. 5-10 vuotta niin ei ole takeita, että samalla tyylillä kestäisi seuraavat 5-10 vuotta.

Tottahan se on, että vaikka ongelmia ei aiemmalla "uralla" ole ollut pitää tuo tekniikkavirhe korjata. Pitäisi vaan taas ottaa mavet videolle, että näkisi onko nykyinen tekniikka yhtään sen parempi... Tai sitten ottaa joku kokeneempi mavettaja katsomaan tekniikan kuntoon...

Tottahan se on, että vaikka ongelmia ei aiemmalla "uralla" ole ollut pitää tuo tekniikkavirhe korjata. Pitäisi vaan taas ottaa mavet videolle, että näkisi onko nykyinen tekniikka yhtään sen parempi... Tai sitten ottaa joku kokeneempi mavettaja katsomaan tekniikan kuntoon...

Totta ja toisaalta sulla on lihaa alaselässä, mikä osittain varmaan johtuu tuosta vetotyylistäkin.

Kokeneita mavettajia itsekin kaipaisi tsekkaamaan tyylin niin näkisi sellaista vähän enemmän selkäranka ystävällistä vetotyyliä.

Suositut

Back
Ylös Bottom