Jyväskylän Kimppatreenivideo

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Timba79 sanoi:
Lisää videoita tulee kuhan kimppareenaillaan taas, todennäköisesti jo viikonpäästä.
Treenaatteko useinkin noin isolla porukalla, siis ilman kameroita? On siinä ainakin se hyvänä puolena ,että on varmistajia ja suoritusta nähdään eri näkokohdista.

Omaan silmään pisti kyllä nuo suoritustekniikat. Isoja miehiä ootte, ei siinä mitään, mutta silti tuo selkä näytti pyöristyvän melkoisesti välillä. Vai ehkä ite vaan pyrkii tekemään noita liikkeitä ultrapuhtaasti ja pitäs alkaa vaan repimään ihan kunnolla välittämättä siitä että pyöristyykö se selkä hieman mavessa tai meneekö siinä kyykyssä ihan alas asti. Silti tuota painotetaan aina niin paljon aloittelijoille että muistaakaa tehdä liikkeet aina puhtaasti.

OPe sanoi:
Treenaatteko useinkin noin isolla porukalla, siis ilman kameroita? On siinä ainakin se hyvänä puolena ,että on varmistajia ja suoritusta nähdään eri näkokohdista.

On meitä yleensä ollut 5-10 henkilöä noissa, eli ihan sopiva määrä. Ja kaikki treenannut vähän omiaan ja aina aika hyvin jonkun kanssa osuu samoja lihasryhmiä jotta saa treenikaverin. Hyvällä meiningillä ollaan nuo vedetty aina, tosi mukavaa touhua vaikka joskus meneekin enemän sosiaaliseksi tilanteeksi kuin 100 lasissa treenaamiseksi. Mutta harrastushan tämä on, joten pitäähän sen olla hauskaakin!

Oispa kiva, jos meidänkin salilla ois tollanen kimppahenki. Täällä kun täkäläiset tuntuu olevan sitä "älä vaan puhu mulle mitään, älä ees kato tänne ku mä teen, enhän minä nyt varmistajaa tartte" - porukkaa.

Minkälaisella kameralla noi on kuvattu. Lähinnä hinta kiinnostaa. Tekis itellekkii mieli hommata kamera ja laittaa joku kuvaamaan omia treenejä. Näkis vähän, et kuinka ruma sitä oikeasti on.

Ihan hyvälaatuista pätkää saa koostettua normaalilla digikameralla (Canon A75) otetuista clipeistä esim pinnacle studiolla. En muista mikä ohjelma mulla oli käytössä kun pakkasin clippejä, mutta paljon ja helposti niitä sai pakattuakin.
640x480 kuvaa 4 minuuttia, tilaa vei suunnilleen 30 megaa. Että ei siihen mitään kallista videokameraa tarvita jos jotain treenipätkiä huvikseen kuvailee.

Mulla on Thomsonin digivideokamera, jotain 5000 markkaa tuo markka-aikana maksoi. Tänäpäivänä perus digivideokameroita saa varmasti alle 500 euron ja hyvin sellaisella pärjää.

GoA sanoi:
Omaan silmään pisti kyllä nuo suoritustekniikat. Isoja miehiä ootte, ei siinä mitään, mutta silti tuo selkä näytti pyöristyvän melkoisesti välillä. Vai ehkä ite vaan pyrkii tekemään noita liikkeitä ultrapuhtaasti ja pitäs alkaa vaan repimään ihan kunnolla välittämättä siitä että pyöristyykö se selkä hieman mavessa tai meneekö siinä kyykyssä ihan alas asti. Silti tuota painotetaan aina niin paljon aloittelijoille että muistaakaa tehdä liikkeet aina puhtaasti.

Joo, tuolla VIP-puolella oli paljonkin puhetta noista tekniikoista ja kyllähän se mullakin on edessä Mave-tekniikan uudelleen opiskelu. Sitä vaan on monta vuotta tehnyt väärin eikä sitä edes huomaa kun selässä on riittävästi voimaa, että tulee vedettyä pyöreällä selällä... :jahas: Video on hyvä tuossakin mielessä, että huomaa virheensä.

Nostetaas tämä, kun katselin vasta.
Mukava katsella eli näitä enemmän muutenki! :thumbs:

Larzanin reeniä olen tainnut päästä joskus seuraamaan, mikäli olet monnarilla reenaillut(?). Tai sitten joku epäilyttävästi samannäköinen kaveri :D

Kova mies:worship:

Nostetaas tämä, kun katselin vasta.
Mukava katsella eli näitä enemmän muutenki! :thumbs:

Larzanin reeniä olen tainnut päästä joskus seuraamaan, mikäli olet monnarilla reenaillut(?). Tai sitten joku epäilyttävästi samannäköinen kaveri :D

Kova mies:worship:

Joo, monnarillahan mä suurimman osan treeneistä teen. Tule nykäisee hihasta, jos satut salille yhtäaikaa.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Mulla meni kovo vaihtoon koneesta kun se oli paskana. Epäilen siis että mun videoeditointiongelmat johtui siitä. Kuhan ehdin ton testata niin otetaan taas joskus uus videotreeni kun ehditään.

Noita remmien käyttöä en kyllä ymmärrä? Minulla se mikä ei kestä käsissä, ei sillä jaksa tehdä muutakaan. Mut jokainen tyylillään.. Hyvä video! Tietysti vois editoida jonkuu biisin tohon taustalle ja vähän lyhentää matskuu, niin tulis vauhdikkaampi!!

Joo, tuolla VIP-puolella oli paljonkin puhetta noista tekniikoista ja kyllähän se mullakin on edessä Mave-tekniikan uudelleen opiskelu. Sitä vaan on monta vuotta tehnyt väärin eikä sitä edes huomaa kun selässä on riittävästi voimaa, että tulee vedettyä pyöreällä selällä... :jahas: Video on hyvä tuossakin mielessä, että huomaa virheensä.

Next bad exercise: straight-legged deadlifts. These shear the ligaments at the sacro iliac joints and provide a crushing shearing action on the L4/5 and L5 / S1 discs.

http://www.mikemahler.com/wong2.html

Omien huomioiden mukaan on ihan mukavaa tehdä pyöreällä selällä, kunhan selän lihakset on voimakkaassa kunnossa.

Jos jostain syystä tulee treenitaukoja, että voimaa/lihasta lähtee selästä niin saattaa alaselän nikamat ilmoitella tai välilevyjen pullistumat esiintyä.

Hyvät selkälihakset pitää kasassa pakettia hyvin, vaikka jotain orvastavaa ongelmaa saattaa piillä jo.

Aktiivisella treeniuralla siis ei välttämättä ole kipuja mutta sen jälkeen voi olla.

Ainahan se jää arvailun varaan mitä tapahtuu, kun treenit jää väliin pidemmäksi ajaksi.

Vaikka pyöreällä tyylillä on paikat kestäneet esim. 5-10 vuotta niin ei ole takeita, että samalla tyylillä kestäisi seuraavat 5-10 vuotta.

Noita remmien käyttöä en kyllä ymmärrä? Minulla se mikä ei kestä käsissä, ei sillä jaksa tehdä muutakaan. Mut jokainen tyylillään.. Hyvä video! Tietysti vois editoida jonkuu biisin tohon taustalle ja vähän lyhentää matskuu, niin tulis vauhdikkaampi!!

Puhutko nyt maastavedossa vai kulmasoudussa remmien käytöstä? Nimittäin tällä hetkellähän Larzani käsittääkseni ei enää remmejä maastavedossa käytä (enkä itsekkään), mutta tuossa perinteisessä kulmasoudussa ne on kyllä välttämättömät isommilla raudoilla. Tosin sekin on tässä vaihtunut JS-soutuun jossa remmejä ei tosiaan tartte.

Hyvä video! mukava katsella treeniä inhimillisillä painoilla, ja huomata ettei jokainen olekaan 150 penkkaava ja 50 kg painava jannu. Ihan riskejä isäntiä!:)

Minäkin oon jyväskylästä :thumbs: tai oikeestaan vaajakoskelta, ihan jyväskylän vierestä :)

Tuo lopussa ilman paitaa selkeilevä Larzan?
Mukavat massat :D :jahas: :eek:

Suositut

Back
Ylös Bottom