Jutta ja puolenvuoden superdieetit

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Toi Maximal oli paljon parempi ohjelma, siihen aikaan viel ei ollu niin muodissa tää 2 viikossa miinus 25kg meno mitä nykyään. Sais tehdä Maximalia uudestaa, tällasta diettipaskaa jaksa kattoa enää kyl, mis elämäänsä kyllästyneet läskit valittaa miks on olo ku betonimyllyllä. Eihän näis edes osata neuvoa miten ylä tai alatalja tehdään oikein, sitäkin näkee näissä, siis jos ei tyyliin Bull ole neuvomassa.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Toi Maximal oli paljon parempi ohjelma, siihen aikaan viel ei ollu niin muodissa tää 2 viikossa miinus 25kg meno mitä nykyään. Sais tehdä Maximalia uudestaa, tällasta diettipaskaa jaksa kattoa enää kyl, mis elämäänsä kyllästyneet läskit valittaa miks on olo ku betonimyllyllä. Eihän näis edes osata neuvoa miten ylä tai alatalja tehdään oikein, sitäkin näkee näissä, siis jos ei tyyliin Bull ole neuvomassa.

No se Maximal oli enempi tehty äijätyylille kuin millekään fitnesstouhulle. Kyllä mun mielestä molemmat ovat tervetulleita ratkaisuja, sehän on lähtökohdista ja tavoitteista kiinni.

Mutta joo Mentula on valmentajana hyvä, muutama tuttu sen valmennuksessa ja jos kunnolla tekee mitä vaaditaan niin tulokset on hurjan kovia. Ja valmentajan on hyvä olla tiukka, liian lepsu ei saa kokelasta yrittämään tarpeeksi.

Mun puolesta valmennuksesta(tässä nyt ilmainen ehdotus vailla toteutusta yrittäjille) sais tulla aina laskua jos lipsuu jostain ja ilmainen valmennus jos tekee just niinkuin käsketään.

Ainakin ohjelman sisällössä jakson kohdalla luki: "Piia on 35-vuotias sairaanhoitaja Valkeakoskelta. Kilpirauhasen toimintaongelmista kärsivän Piian"
Enpä tiedä. Tai siis tuostahan nyt voisi suoraan päätellä, että kilppareissa häikkää on, mutta en silti tiedä, että uskoisinko tuota. Jos sillä olisi ohjelman aikana todettu kilppareissa häikkää, niin siitähän olisi saatu haettua hyvä puolustus painon putoamattomuudelle sekä muutenkin tuotua enemmän esille sitä näkökulmaa, että terveydellisistä syistä se paino ei välttämättä putoa. Tuota ei nyt ollut, ellei sitä päänupin merkityksen korostamista lasketa. Luulisin, että sillä tiedolla olisi pudottajallekkin ollut iso merkitys eli sun paino ei putoa halutulla tavalla, koska kilppareissa häikkää.

Ellei uutta tietoa löydy, niin en usko kilppareissa häikkää olleen. Sinänsähän asialla ei mitään merkitystä ole, siis mun uskomisilla, mutta silti. :)

Zone-sarja -42%
Joo katselin ohimennen tuon ja tuommoista menoa tuli kateltua vierestä 4 vuotta niin ei siinä sanat paljoa auttaneet kun on päättänyt jo päässään kaiken valamiiksi et et :face:

Joo, eikä todellakaan johdu se vain 6kg/3kk putoaminen siitä että olisi jättänyt muutaman ruuan syömättä. Siellon pistetty kaloria koneeseen ilman Jutalle kertomista se on varma.

Bulli kyllä osasi hyvin sanoa, varmasti vituttaa suunnattomasti tuommoinen löysäily. Tuotantotiimiltäki iso virhe ottaa toistamiseen ohjelmaan tuommoinen ihminen joka ei ole valmis oikeasti panostamaan hommaan.
Näin minäkin uskon tilanteen olleen. Uskon myös siihen, ettei siinä kilpirauhasessa mitään vikaa ollut, ainakaan niin paljoa että se olisi projektiin vaikuttanut, sillä muutoin vajaatoimintaa olisi varmasti painotettu. Sitä paitsi, jos kilpparissa olisi jotain hämärää ollutkin, olisi se todennäköisesti korjaantunut, kun ruokavalio särmättiin, sillä siitähän ne vaivat usein johtuvat - täysin perseellään olevasta ruokavaliosta.

Toisaalta ei sillä mitä minä uskon tai luulen ole mitään merkitystä, mutta tulipahan vain mieleen.

Mun ei pitäisi puuttua näihin kilpirauhaskirjoituksiin, koska verenpaine nousee kattoon samantien :D Itse kun on aikoinaan yrittänyt dieetata piilevän kilpirauhasen vajaatoiminnan kanssa (eli arvot huononivat koko ajan, vaikka olivat viitteissä), niin tietää miten homma oikeasti menee. Lievä vajaatoiminta voi olla korjattavissa elintapojen muutoksella, ruokavaliolla, lisäravinteilla, laadukkaalla unella ja stressin välttämisellä - ei kuitenkaan puolen vuoden grammalleen punnitulla ruokavaliolla ja pitkäkestoisilla treeneillä. Dieetille lähteminen on oikeastaan pahinta, mitä kilpirauhaselle voi tuossa tilanteessa (= lääkitystä harkitaan) tehdä. Muistanko oikein, että Piia laitettiin lopussa vielä ketoosille? Sepä tekeekin hyvää kilpirauhaselle, ai että. Varsinkin kun yhdistää ketoilun, salitreenin + runsaan aerobisen. En ihmettele, jos fiilis on negatiivinen ja mieli maassa :rolleyes: Kyllä, kilpirauhasen toiminta vaikuttaa myös mielialaan.

Tässä ohjelmassa ei ole mun mielestä ollut muita kuin onnistujia. Varsinkin ekan jakson nuori nainen ja Piia, hienoja muutoksia kaikesta huolimatta ja paljon viihdyttävämpää katseltavaa kuin kaksi nappisuoritusta. :) Näyttää unohtuvan, että Piia on pudottanut painoa nyt yhteensä 30 kg, löytänyt vakituisen liikuntaharrastuksen ja ilmeisesti tarkoitus on saada paino putoamaan jatkossakin. Että mikä luuseri, missä?

Mun ei pitäisi puuttua näihin kilpirauhaskirjoituksiin, koska verenpaine nousee kattoon samantien :D Itse kun on aikoinaan yrittänyt dieetata piilevän kilpirauhasen vajaatoiminnan kanssa (eli arvot huononivat koko ajan, vaikka olivat viitteissä), niin tietää miten homma oikeasti menee. Lievä vajaatoiminta voi olla korjattavissa elintapojen muutoksella, ruokavaliolla, lisäravinteilla, laadukkaalla unella ja stressin välttämisellä - ei kuitenkaan puolen vuoden grammalleen punnitulla ruokavaliolla ja pitkäkestoisilla treeneillä. Dieetille lähteminen on oikeastaan pahinta, mitä kilpirauhaselle voi tuossa tilanteessa (= lääkitystä harkitaan) tehdä. Muistanko oikein, että Piia laitettiin lopussa vielä ketoosille? Sepä tekeekin hyvää kilpirauhaselle, ai että. Varsinkin kun yhdistää ketoilun, salitreenin + runsaan aerobisen. En ihmettele, jos fiilis on negatiivinen ja mieli maassa :rolleyes: Kyllä, kilpirauhasen toiminta vaikuttaa myös mielialaan.

Tässä ohjelmassa ei ole mun mielestä ollut muita kuin onnistujia. Varsinkin ekan jakson nuori nainen ja Piia, hienoja muutoksia kaikesta huolimatta ja paljon viihdyttävämpää katseltavaa kuin kaksi nappisuoritusta. :) Näyttää unohtuvan, että Piia on pudottanut painoa nyt yhteensä 30 kg, löytänyt vakituisen liikuntaharrastuksen ja ilmeisesti tarkoitus on saada paino putoamaan jatkossakin. Että mikä luuseri, missä?

Erittäin hyvin sanottu ja samaa mieltä :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
^^ Olen niin samaa mieltä. Oli tuskastuttavaa katsoa tuota jaksoa, kun tuntui niin tutulta tuo yhdistelmä kilpirauhasen ongelmat + painonpudotus. Pari kertaa yrittänyt pudottaa painoa kilpirauhasen vajaatoiminnan kanssa - ensimmäinen kerta kun en ollut vielä lääkityksellä (arvot viiterajojen sisällä), paino ei tippunut grammaakaan ja 5 kg pullahdin nopeasti kun miinuskalorit lopetin. Toisella kerralla olin jo tyroksiinilääkityksellä, joskaan ei vielä hoitotasapainossa ja tulos sama, yhtä tyhjän kanssa. Jumalaton nälkä ja palelu oli, vaan mitään ei tapahtunut. Kaikille ei edes tyroksiinilääkitys tuo toivottua tulosta, vaan tarvitsee myös T3-hormonia joko synteettisesti tai eläinperäisestä lääkityksestä, jota vain kourallinen lääkäreitä suostuu kirjoittamaan. Eli pitää olla hyvässä hoitotasapainossa, jotta se paino tippuu ja aineenvaihdunta toimii kunnolla.. Toivoin, että Piia olisi päässyt kunnon endokrinologin vastaanotolle tuon jakson aikana.

Niin, siis eikö k.o. sisäerityselimen ongelmat usein (varsinkin laihduttajilla) nimenomaan liity kehon lämmönsäätelyn häiriöihin johtuen vähäenergisestä ruokavaliosta, jonka vuoksi energiavarojen kulutusliekki on säädetty henkiinjäämisen kannalta kestettävälle tasolle?

Niin, siis eikö k.o. sisäerityselimen ongelmat usein (varsinkin laihduttajilla) nimenomaan liity kehon lämmönsäätelyn häiriöihin johtuen vähäenergisestä ruokavaliosta, jonka vuoksi energiavarojen kulutusliekki on säädetty henkiinjäämisen kannalta kestettävälle tasolle?

Anteeksi, mutta mun aivot eivät ihan taivu ymmärtämään kysymystä. Tarkoitatko siis, että laihduttajien kilpirauhasongelmat johtuisivat energiankulutuksen ja tätä kautta lämmöntuoton vähenemisestä?

Viimeksi muokattu:
Sitä mä en vaa hiffaa miksi lähteä vetämään sitä tajutonta rääkkiä painojen kanssa heti. Luulis olevan paljon helpompi keskittyä eka vaan siihen painon pudottamiseen ja tosi yksinkertasiin lihaskuntojuttuihin. Ei tarvis safkankaa kanssa jojoilla nii helvetisti ku sitä ylimäärästä kulutusta ei tule salin muodossa niin paljoa eripäivinä. Syöminen olis myös PALJON yksinkertasempaa kun ei olisi salia mukana, ja voitaisiin vielä hyväksyä se tosiasia että sen ruokailun voi silloin suorittaa vain 2-3 syömiskerralla jolloin sen noudattaminenkin olisi yksinkertaisempaa/helpompaa.
Sen lihaksiston ehtisi varmasti vahvistamaan/kasvattamaan sitten kun se paino on inhimillisissä lukemissa, ja rasvaprosentti saatu sinne lähemmäs 20.

Tai jos kääntää toisin päin eikö ole järkevämpää tehdä alkuun monia eri juttuja ja välttää liian yksitoikkoisia treenejä ettei kyllästy.
Luulen että jos noille löisi pelkästään sauvat käteen ja käskisi kävelemään niin aika monelta jäisi pariin kertaan.

Kauhea kun rupesi säälittämään tuo Piia. En tiedä oliko kyseessä oikeasti kilpirauhasen vajaatoiminta vaiko ei, mutta kyllä hän näytti treeniä kuitenkin painavan ihan hiki hatussa. Ei siis ollut mikään laiskamato kuten ensimmäinen laihduttaja tuppasi vähän olemaan. Piian painonpudotustulos on loppupeleissä huikea, noin 30kg. Olen kyllä samaa mieltä siinä, että sisäinen rauha pitää löytää ennen kuin lähtee hermoja kiristävälle dieetille. Toisaalta joku voi löytää elämänilon saadessaan dietin kautta onnistumisen kokemuksia, mutta joidenkin kohdalla valitettavasti tilanne saattaa lähteä vain huonontumaan. Hienosti kuitenkin Piia kuitenkin tsemppasi, minusta tuo nainen on kaukana häviäjästä! :)

No oishan tuossa sanottu jos siellä kilppareissa ois vikaa ollut, siinähän sanottiin että käy tarkistuttamassa arvot. Se bulleron kommentti oli oikein tässä kohdassa.

Putoshan tällä tietenki sen 0.5kg per vko mikä on hyvä tahti tavan tallaajalle mutta tässähän haettiin extreme pudotusta. Salaa söi, sanokaa minun sanoneen, kovaa treenasi propsit siitä mutta laihutuksessahan treeni on oikeasti vain sivuseikka ja ruoka se tärkein.

Anteeksi, mutta mun aivot eivät ihan taivu ymmärtämään kysymystä. Tarkoitatko siis, että laihduttajien kilpirauhasongelmat johtuisivat energiankulutuksen ja tätä kautta lämmöntuoton vähenemisestä?

siis juu, pahoittelen ilmaisuni kompleksisuutta.

No oishan tuossa sanottu jos siellä kilppareissa ois vikaa ollut, siinähän sanottiin että käy tarkistuttamassa arvot. Se bulleron kommentti oli oikein tässä kohdassa.

Putoshan tällä tietenki sen 0.5kg per vko mikä on hyvä tahti tavan tallaajalle mutta tässähän haettiin extreme pudotusta. Salaa söi, sanokaa minun sanoneen, kovaa treenasi propsit siitä mutta laihutuksessahan treeni on oikeasti vain sivuseikka ja ruoka se tärkein.

Veikkaan myös ma, että siellä salaa iltaisin injektoitiin suklaapatukoita suoraan röllökudokseen, pikaisen dopamiiniannoksen toivossa (voe näitä sokerinarkkareita...). Voin olla toki väärässä... Mutta, logiikkani puoltaa täällä jo mainittua argumenttia "keskitysleireillä ei ollut lihavia ihmisiä", toki suosittelematta moista dieettiä, kehoittaen 1 kg viikkotahtiin. Toisaalta erittäin ylipainoisilla ihmisillä dieettauksen kestävä ("kestävä" siinä mielessä että se on elimistölle ok) tahti voisi olla nopeampi, kuin että jos rantakunto olisi tavoitteena punttijampalla.

Anyhoo, tässä ohjelmassa jokainen osanottaja on kyllä menettänyt ihan hyviä määriä rasvakudosta. Sinänsä tässä väännetään draamaa ja kyyneliä siitä että kun sai vain 20 kg pois, kun tarkoitus oli saada 30. Oikeaan suuntaan mentiin kuitenkin. Ei ole käynyt esim. sellaista surkuhupaisaa tilannetta, että paino olisi lisääntynyt. :lol2:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom