Jutta ja puolenvuoden superdieetit

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ja missään tapauksessahan ei ole vaihtoehtona, että syödään salaa tai ohi, sitähän ei kukaan koskaan tee varsinkaan, jos oikein LÄÄKÄRI antaa vinkkiä, että geeneissä voi olla mystinen ohjelmointivika.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Kyllä vaan!

"Piia on 35-vuotias sairaanhoitaja Valkeakoskelta. Kilpirauhasen toimintaongelmista kärsivän Piian paino on tällä hetkellä lähemmäs 104 kiloa ja se on kertynyt hitaasti vuosien saatossa. Piia on yrittänyt pudottaa painoaan Jutan opeilla jo aiemminkin, ja hän oli mukana myös sarjan ensimmäisellä tuotantokaudella. Piian laihdutusmatkaa hidastavat voimakkaat itsetunto-ongelmat sekä taipumus masentuneisuuteen. Kotimainen lifestyleohjelma."

Höpö höpö. missä ne ainevaihduntasairaudet on/oli kehitysmaissa ja auschwitzillä, hoikkia on ihmiset jos ei saa kaloria koneeseen ? Onhan ihmisissä eroja mutta en todellakaan usko että noin rauhallista tahtia voi paino tippua jos tekee ohejiden mukaan.

Ilkka pistää nyt googlen laulamaan.

Emäntä sairaanhoitajana sano hyvin: Kyllä huomenna soi puhelimet töissä, kun kaikenmaailman dorkat soittelee ja kyselee että onko kilpirauhasissa häikkää.. Muutamaa asiaa olis tuossa jaksossa voinut tarkentaa, ettei taas tuu iltalehdelle turhia uutisia..

Tostakin saatais se 70 kiloinen kun nyt viimein tajuis lopettaa ton kuuriajattelun. Laihduttanut nyt kai jotain 25 kiloa ja sitten murehtii kun ei ole tarpeeksi. Antais vaan mennä hiljalleen alaspäin niin jonain päivänä ois hoikka täti.

Mua kiinnostais yhä vain tietää, mitä ihmisen psyykelle tapahtuu siinä vaiheessa, kun paino alkaa nousta ja nousta hiljalleen vuosien aikana. Eivätkö nämä hiljalleen lihoneet käyneet ikinä vaa'alla lihomisen aikana? Miksei muutokseen ryhdytty aiemmin? Miksi lihavuus on niin hyväksyttyä yhteiskunnassamme? Mikä on ihmisten itsekritiikin taso? Tämäkin nainen sanoi häpeävänsä itseään läskien takia. Paskat mitään OIKEASTI häpesi, kun antoi painonsa nousta yli sataan kiloon ja silti kykeni käymään töissä ja hoitamaan muut arjen asiat.

Emäntä sairaanhoitajana sano hyvin: Kyllä huomenna soi puhelimet töissä, kun kaikenmaailman dorkat soittelee ja kyselee että onko kilpirauhasissa häikkää.. Muutamaa asiaa olis tuossa jaksossa voinut tarkentaa, ettei taas tuu iltalehdelle turhia uutisia..

Lääkäreille toi on ainakin jo ihan tuttua kamaa. Olen kuullut vaikka kuinka monesta eri paikkaa siitä että jotkut käy lääkärille ehdottelemassa kilpirauhasen vajaatoimintaan lääkitystä sen toivossa että saisi nopeasti kiloja karistettua.

On kyllä naisella ainakin ihanteellinen asenne itseensä. Ajattelee miten vastenmielistä hierojalla voi olla hieroa hänen läskejään. Missä se TURN ON -ketju olikaan. Eikun..

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Bullin kommentit on karua faktaa, mutta niin se pitääkin saada laihduttaja itkemään että tulosta syntyy. Oli kyllä ero kuin yöllä ja päivällä edellis viikkoisee mieheen kuka teki juuri sen mitä odotankin ohjelmaan osallistuvilta :)

Pakko kommentoida noita "vitun läski, mene salille" juttuja. Tottahan se on, että lihava selitykset keksii. Mutta uskon, että tässäkin tapauksessa oikeasti se suurin ongelma oli siellä korvien välissä. Ihmismieli on oikeasti aika kummallinen vekotin. Toisille tollasen projektin vetäminen on helppoa, senkun päättää ja toteuttaa. Tässä tapauksessa se ei mennyt niin. Pelkän 30min ohjelman perusteella on paha mennä sanomaan mistä ne ongelmat on alkaneet, varsinkin kun hän itse totesi kokeneensa itsensä aina lihavaksi, vaikka ei sitä teini-iässä ollutkaan. Toisaalta tämänkin projektin aikana hän sai sen -15kg pois, eikä jäljelle jäänyt enää kun sen 15kg. Ihmisten on kuitenkin näin ohkasilla tiedoilla ruveta esittämään mitään psykologia tyyliin liiku läski, se ongelma oli selvästikin paljon syvemmällä.

Mäkin olen aina kokenut itseni liian ihraiseksi - ja juuri siksi pitänyt huolen siitä, etten ikinä ole painanut yli 56 kg (paitsi raskaana). Ihan oikeesti joka päästää itsensä lihomaan ylipainoiseksi, EI koe todellista itseinhoa läskeissään, vaan on sittenkin ihanan armollinen ja rakastava itseään kohtaan juuri sellaisena kuin on :hyper:

Ehkäpä se syvällisin juttu mitä olisin tälle naiselle toivonut olisi ollut se, että itsensä täytyy hyväksyä ja itseä täytyy vaalia, rakastaa ja kunnioittaa, lähtivät kilot tai ei. Itseinholla on salakavala tapa alkaa toteuttaa itseään.

Zone-sarja -42%
No mä ajattelen niin, että jos todella inhoaa itseään läskien takia, ei kehtaisi läskisenä mennä minnekään ihmisten ilmoille, ei edes sinne lähikauppaan niitä mässyjä ostamaan. Saati töihin. Sallivuus itseä kohtaan on syy lihomiseen.

Fitfarm
Superdieetti Piian terveiset teille:

Piia:

Kun on määritellyt itsensä ihmisenä jo pitkään, vuosikausia, vain ylipainoisena läskinä ihmisenä, on kovan työn takana muuttaa tuota määritelmää ja nähdä itsensä uudessa valossa.

Kahden vuoden ajan olen kaivanut esiin tuon läskin alle hautautunutta ihmistä. Helppoa se ei ole ollut. Kamppailua on käyty 110%sti niin henkisellä kuin fyysisellä puolella. On vuodatettu verta, hikeä ja kyyneleitä… Mutta päivääkään en vaihtaisi pois!

Tämä puolen vuoden rutistus oli eittämättä elämäni parasta aikaa ja hieno jatke viimevuodelle! Olen saanut kaiken avun ja tsempin projektin läpiviemiseen ihanilta ihmisiltä Fitfarmilla!!. Ilman heitä olisin varmasti edelleen lähtökuopissa, ajatellen että huomenna sitten (taas jälleen kerran)! Tuki ja kannustus on tässä hommassa enemmän kuin tärkeätä!
Parasta oli treenata ammatti-ihmisten kanssa, jotka pitivät huolen siitä, että salilla annetaan kaikki ja joskus ehkä vielä vähän enemmän. Siltä ainakin välillä tuntui! Niin monta kertaa sitä ylitti ja yllätti itsensä. Muutaman kerran olisin vaihtanut treenaamisen pullakahviin ja kivojen jutusteluun, mutta eipä vaan ajatus saanut kannatusta…☺

Tässä kohtaa en voi millään unohtaa mentaalivalmennusta, joka oli ja on edelleen ollut iso osa minun projektiani. Varpu olet kultaakin kalliimpi! Mitä kaikkea sitä ihminen voikaan oppia itsestään ja oivaltaa, kun siihen annetaan oikeat työkalut ja ihminen niiden taakse, jolla on suuri sydän paikallaan.

Suuri kiitos kuuluu myös ystävilleni, jotka ovat antaneet täyden tukensa ja kannustuksensa sekä olleet lenkkiseurana monen monta kertaa.

Kahdessa vuodessa painoa on pudonnut 30 kiloa. Minä en siis pystynyt tuollaiseen rutistukseen kuin edeltävät kohtalotoverini ohjelmassa. Matkan varrella otti koville hidas painonputoaminen ja se sai stressikäyrän nousemaan huimasti yhdessä muiden ongelmien kanssa. Ja koville se on ottanut myös loppupunnituksen jälkeen. Vaaka-addiktina sitä kun on vaikea hyväksyä muunlaista muutosta kuin numeraalista.

Mutta nyt peilistä kuitenkin katsoo kaikin tavoin hyvin voivampi ihminen, ei enää pelkkä ylipainoinen Piia. Se tuleeko minusta joskus hottis, on yhdentekevää, se on menettänyt merkityksensä.

Se miten eheytyy kokonaisuudeksi, on tärkeämpää ja sitä hehkuu ulospäinkin ihan eri tavalla. Tavoitteena edelleen seesteisen rauhallinen, tasapainoinen olo. Alkanut matka on vieläkin kesken, mutta nyt olen jo lähempänä loppua kuin alkua.

Viime vuoden lopun otin rauhallisesti, rennommin ja asioita sulatellen. Nyt kun vuosi on vaihtunut uuteen, niin päämäärä siintää selvänä; ne loput 15 kiloa (vähintään) täytyy lähteä! Eväät, tiedot ja taidot on nyt kahden vuoden aikana hankittu ja loppu on itsestä kiinni. Päivä kerrallaan rauhassa omalla tahdilla mennään kevyempää kevättä kohden!

Minusta ei tullut ”bodaria” mutta juoksu harrastus on vienyt tämän entisen laiska sohvaperunan ja juoksun vihaajan mennessään! Sitä välillä juoksun päätteeksi ihmettelee, että kuinka hyvä fiilis sitä voikaan olla!! Ja se fiilis on tullut liikunnasta eikä 200g:sta sokeria ja kaloreita sinisessä paketissa levyn muodossa! Juostessa sitä huomaa kuinka huima muutos on tapahtunut niin fyysisesti kuin myös henkisesti, sitä on ylpeä itsestään ja saavutuksestaan. En olisi vielä viime vuonna uskonut että näinkin voi liikunta yllättää ja mullistaa elämää…
Keväällä ohjelmassa on naisten kymppi ja myöhemmin kesällä Kunto-Riatloni. Molempiin lähden ylittämään itseni ja maalinjalla olen joka tapauksessa voittaja!

Kaikille terveellisempää ja parempaa vuotta 2013!

Piia

Ilkka pistää nyt googlen laulamaan.

No laita sinä mulle kuva auschwitziläisestä kilpirauhas toimintahäiriöisestä läskistä. Läskejen selityksiä tuommoset ongelmat,vartmasti vaikuttaa mutta ei sillä tulla 130kg ilman ruokaa. Salaa veti heseä ja suklaata niin siksi paino ei tippunut tällä kyseisellä naisella. Toivottavasti saapi sen lopun 20kg veke ja pääkopan kondikseen ettei tarvi sen takia ahmia.

Tuli mieleen, että ei tuo nainen varmaan halunnutkaan/ uskaltanut laihtua, koska sitten olisi pitänyt luopua siitä läskeyden tuomasta suojamuurista tai "hyvästä" tekosyystä aivan kaikkeen kurjuuteen. Tajusi varmaan itsekin, ettei se taivas ehkä sittenkään aukene, vaikka kilot olisivatkin karisseet. Sitten se maailma olisi voinut oikeasti romahtaa, kun edessä olisi ollut umpikuja, mistä läpi ei pääse ilman, että työstää ne pääkopan sisällä olevat ongelmat.
Aika surullinen jakso. Olisin toivonut oikeasti, että Piia olisi onnistunut! Toivottavasti jatkossa kuitenkin elämä muuttuu hänellä valoisammaksi ja laihdutustavoitekin toteutuu.

Suositut

Back
Ylös Bottom