Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Voi hellanlettas. Sanoin, että punainen maito ei ole sen vähemmän käsiteltyä kuin rasvatonkaan maito. Tuo vitamiiniasia taas johtuu siitä että ne vitamiinit lilluvat siinä rasvan mukana ja näin ollen rasvattomassa on vähemmän. Punainen maito on silti yhtä käsiteltyä kuin rasvaton.
Juu en kyllä itsekään näe mitään muuta syytä ihmisten siirtyä punaisesta maidosta rasvattomaan paitsi reilusti painoa pudottaessa ja jos edelleen halutaan pitää siitä juodusta litramäärästä kiinni. Itse join rasvatonta n. 20vuotta (nykyisin en mitään) ja oon kokeillut aika monenlaisia ruokailutapoja vähähiilarisesta korkeahiilariseen kilpailuihin tähtäävään dieettiin, mutta nykyään olen omalta osaltani ns. painonhallinnan puolella ja pyrin siihen, että näläntunne toimisi normaalisti.
Jos joisin teollisesti tuotettua maitoa, joisin punaista sillä se tyydyttää myös näläntunnetta rasvaisuutensa takia. Myös rasvaton maito tuo kaloreita, toki myös proteiineina ja nostaa verensokeria mutta en ole huomannut sillä olevan mitään vaikutusta näläntunteeseen. Kärjistetysti voisin kuvitella, että joisin rasvattomasta maidosta vaikka 3000kcal päivässä ja silti tuntisin usein nälkää, jota kompensoisin syömällä lisäkaloreita mahdollisesti rasvaisesta ruoasta, jotta näläntunne lähtisi. Uskon vahvasti, että monella reilusti ylipainoisella ihmisellä yksi tekijä ylipainoon on keinotekoisesti rasvattomaksi muokatut tuotteet esim. rasvaton maito, rasvattomat jogurtit, polar 5% kaltaiset juusto jne. sitten jatkuva näläntunne ja sen tuoma herkuttelu tai ilta-ahmiminen.
Ihminen tarvitsee rasvaa.
Odotan niin innolla jo keskiviikkoa! Bulli läksyttää.
Tänäänkö uusi jakso?